• Astriden

Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3

Nu är det dags för vår tredje tråd,
    underbart kul att vi fortfarande håller ihop, tipsar, uppmuntrar & träffas!

Nästa mål är vå HIPPA 8 mars

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka
    Carinokenneth 2008-10-25 ~ Växsjö

Var det ett tag sen vi såg, men kikar in ibland.
    ~ Fru Trul
    ~ LindaochLinus
    ~ 080628
    ~ Joji
    ~ Julibrud 08
    ~ NYC Brud i Gbg
    ~ Fröken Plommon
    ~ fru augusti 2008

• Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3
  • malinlars

En ny dag på jobbet... Härligt Det är tordag vilket innebär att imorgon är det FREDAG!! Våra värdar kommer som sagt å det skall bli hur roligt som helst.

Är det någon av er som tänkt göra ngt för er m2b eller man på festen? Jag tänkte att jag skulle sätta ihop ett bildspel med bilder på honom & några med honom & mig.. till spelas en låt som heter DU av Elin & Alex. En fartig låt vars text är underbar.. vad tycker ni? Låter detta jättetöntigt eller tror ni att det skulle funka & uppskattas??

• 31 maj 2008

Skönt att höra att du mår bättre, Astriden! Blev lite orolig när du inte har skrivit här på länge... Min intervju gick bra, nu är det bara att vänta och se...

Malinlars - jag tycker det låter fint!

• Långserud

Hej flickor!

Tack för alla bra råd!

Ja helst så smälter jag ned den och gör en Engelbert kopia, vi ska till juveleraren idag eller imorgon, får se hur mkt jag får för den i inbyte.

Nu jobba!

Ha en bra dag alla!

• Astriden

Låter jättesött Malin, en sån sak som jag hade uppskattat som gäst

• Majsis2008

hej hej brudar. idag bär d av till daljöfors guld, hoppas vi kan hitta våran ring och nåt fint typsnitt att ha på....
    får ta av min förlovningsring innan bara, men mina fingrar e så svullna så d e plågsamt och göra d, får se till och skaffa en som är lite större kanske....

• mrsD

Godmorgon!

Astriden - fy.. men tur åksjuketabletterna hjälper! se till att ha ett lager på bröllopsdagen!!

Ska snart åka iväg på min intervju.. lite nervös.. inte för jag inte tror att jag e kvalificerad, utan för jag VERKLIGEN vill ha jobbet!

Hörni, va ska ni ge till tärna/bestman/toastmaster?
    Jag funderade på att ge tärna o solist varsin graverad smyckeask från Calligraphen, o ngt smycke i såklart *s* va tror ni om d?
    Toastmastern får ett whiskey-paket o bestman får sambon lista ut ngt till..

• 31 maj 2008

Våra toastmasters är ett par, så vi ger dem något ihop. Vi funderar på:
    *presentkort på ticnet
    *presentkort på restaurang
    *några fina viner

Alltså, inte alltihop, utan en grej.

Fler förslag?

Lycka till MrsD! Håller tummarna!

• stenbruden

Tjohoo!
    Snart är det fredag! Igår städade vi ur lägeneheten hel kvällen det var INTE särskilt kul men nu är det gjort så det känns skönt.. J ska bara åka dit och putsa fönster men det går fort!
    Helgen är vigd till att bara vara hemma och ta hand om varandra, har inte haft det på länge nu. OCH bröllopet ska komma i fokus igen.

Långserud - vem var det som skulle fixa ditt hår o make?
    Tycker det är skiiit svårt att välja!! Men jag måste verkligen boka detta snart! Har kollat lite i Kungsbacka men det kanske är fel håll när vi ska åka till lerum på dagen.

Lycka till MrsD, glöm inte att berätta sen!

Malin - det låter jättefint!!

Astriden - va skönt att det känns lite bättre! Stackars dig, det är så hemskt att må illa o spy hela tiden.

Vi har också funderat lite på presenter till toastparet och trna/bestman (vilken bestman det nu blir...) Och man hamanr alltid på smycke eller liknande. Det är ju fint, då kan de ju ha något kvar som minne! Hade vart så kul att ge något helt nytt.. Får fundera vidare! Era förslag är ju toppen!

• Astriden

Stort lycka til mrsD *väntar med spänning*

M har köpt ett par manschettknappar till sin bestman,
    vet inte om tärnorna skall få något då jag betalar allt deras & att de sedan inte gjort nått speciellt tycker jag...

• Långserud

Åh hinner bara skriva kort!

Stenis: Jag ska fixas i Karlstad men ni andra tjejer hade massa ideer va? Jag har klippt mig på olika ställen i stan å inte hittat min favvos än så jag kan inte rek. ngn. Smink känns Face eller ngn sådan som ett bra kort. Eller?

Astriden: Min sambo ska också ge manchettknappar till sina bestmen, vart har han köpt sina?

Kram!

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3