• Astriden

Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3

Nu är det dags för vår tredje tråd,
    underbart kul att vi fortfarande håller ihop, tipsar, uppmuntrar & träffas!

Nästa mål är vå HIPPA 8 mars

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka
    Carinokenneth 2008-10-25 ~ Växsjö

Var det ett tag sen vi såg, men kikar in ibland.
    ~ Fru Trul
    ~ LindaochLinus
    ~ 080628
    ~ Joji
    ~ Julibrud 08
    ~ NYC Brud i Gbg
    ~ Fröken Plommon
    ~ fru augusti 2008

• Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3
  • mrsD

Astriden - va kul!!! misstänkte du ngt? e oxå lite nyfiken på om DE misstänkte ngt? visst va d så att tärnan skulle fixa dina drinkar hela kvällen? =)

Usch va e detta för väder? i tidningen va d en stooor sol idag ju! o så e d snöstorm...
    Aja, ska ändå sitta inne i en föreläsningssal hela dan så spelar ingen roll egentligen..

• Astriden

haha, ja det är jag med mrsD vi drack cider ur burkar hela dagen.. då va det ju lätt att fejkdricka sen till spa & mat fick jag drickar

• stenbruden

Godmorgon!

Jag satt på altanen och njöt av att våren hade kommit igår..... Fick nypa mig i armen när jag såg att det var vitt imorse
    Det får gärna backa tillbaka till våren för min del! FY vintern är inte välkommen nu!

Astriden - Va kul att du har blivit hippad!!! Låter som en kanon dag! Kan tänka mig att det var lite tufft ibland som du har mått sista tiden, hoppas det inte förstörde för mycket för dig.. Kul att bli så omhändertagen en hel dag!

Jag tyckte iaf att rätt låt vann i lördags! Nån som röstade på nån annan?

• Majsis2008

brrrr vad kallt d e ute, var och hämtade hunden...lite skillnad från igår, känns ju lite onödigt och ha rensat ogräs utanför vårat staket, och inte så bra och slängt ut reparations gräsfrön, men men får väl se om d kan bli nåt.

jag vill att allt ska komma närmare nu. Tiden går ju skitlångsamt...tråkigt när man inte kan göra så mycket med bröllopet...

• 31 maj 2008

Hej tjejer!

Det här med jobbet... jag fick det! Och har tackat nej till det också... Kändes inte helt rätt, och eftersom jobbet var i Örebro(!), skulle det innebära en flytt för mig inom en månad. Att flytta isär med M innan bröllopet kändes inte som någon optimal situation... Så nu känns det riktigt bra, jag vet att det kommer fler jobb, vill ju helst ha det efter sommaren.

Har haft en skön helg. Fick öva mig i att vara ensam hemma (är otroligt sällskapssjuk, men jag jobbar med mig själv) i lördags när M var på volleybollturnering med jobbet. I söndags hade vi hans kusin med familj över på middag, och det visade sig att M:s kusin är uppvuxen på samma gata och har gått i samma klass som Grunds m2b... Ibland är ju världen liten!

Nä, nu får jag jobba lite!

• malinlars

Vilken härlig helg!
    Våra värdar var som sagt här & vi pratade bröllop hela tiden Skall bli spännande å se va de hittar på. Vi har varit med & bestämt några saker som vi vill skall hända under kvällen & några saker som skall finnas med i festhäftet.. Annars är det upp till dem!

Igår var vi nere vid Eriksberg & tog en massa kort på oss till häftet å festen Blev riktigt nykär av all solsken. Sen satte vi oss vid en brygga & drack kaffe.. vid Café Villan!
    Underbart.

Jag tycker det var tråkigt när juryn skulle ge sina röster... blev inte riktigt spännande. Låten.. hmm.. röstade inte så jag skall inte klaga.

Trist med snö...

• malinlars

Vilken härlig möhippa du verkar ha haft Astriden! Härligt!!

• BarbaBruden

Kul med hippa, Astriden! Och kanske gott att det är över också
    Men du anade väl att det var på G denna helgen? Hur gick det med M? Var han också nöjd?

31Maj
    Det kommer fler jobb. Dessutom är ju själva sökningsprocessen en erfarenhet du kan ha nytta av i framtiden....

Min tärna var här igår och provade sin GoJane klänning. Både hon och jag var riktigt oroliga då vi inte haft nån "planB". Klänningen satt som klippt och skuret på henne! Så skönt!
    Så nu ska jag beställa en till mig.
    Vilka var det som skulle ha? Såg nånstans att det var 20% rabatt nu på GoJane.....

• Grund

Hej Tjejer!

Nu är jag tillbaka från Hemsedal och det har varit en toppenresa. Sol i 3 dagar och halvklart i 1 dag. 25 cm snö hade kommit senaste veckan så det fanns massa härlig nysnö i offpisten, vilket jag aldrig åkt tidigare. Det blev ett par vurpor men vad gör väl det när man landar i mjuk snö

Aybee: Var tvungen att dra på smilbanden när jag läste att du skrivit att jag skulle ta med snö hem till dig... Jag gör som du säger! Kass att familjen är sjuka. *krya-på-dig-kram*

31maj: Vem är kusinen? Alltid roligt med gemensamma känningar
    Barba: Jag vill beställa från Gojane.

Långserud: Köp Jarl Sandin tycker jag. Dessutom trevligare med ringar speciellt för er!

Majsis: Roligt att ni hittat ringar som ni tycker om. Förstår att du längtar tills ni får dem!

MrsD: Stort grattis till jobb och tenta!!!

Astriden: Vad roligt att du blivit hippad. Det låter som en alldeles fantastisk dag. Var var ni på behandlingar etc?

• 31 maj 2008

Barba: vad kostar GoJane-klänningarna? Tycker ni man kan ha en sån som "vanlig" gäst på ett bröllop? Dvs inte som tärna eller så. Tyckte den gröna var så fin. Och den bruna...

Grund: skickar ett meddelande till dig.

Det är klart att det kommer fler jobb, marknaden är ju väldigt bra för arbetstagare just nu. Jag har ju ett bra jobb idag, och vill inte byta ner mig.

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3