• prinsessan no1

Nya Göteborgsbrudar

Hej Brudar!
    Några fler än jag här som är relativt nya på sida som kommer från Göteborg och inte tillhör någon tidigare grupp som t.ex. Göteborgsbrudar del 3?
    Vilket datum gifter ni er?
    Största fokus i er planering just nu?
    Skulle vilja har tips och råd vad gäller?

• Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar
  • Troll1
    frökenkräfta skrev 2008-05-04 23:06:42 följande:
    Hej,bor i Gbg och ska gifta mig 080808 och vill gärna hänga på i den här tråden.Vi kommer att ha en hemlig vigsel och fest senare. Har inte bestämt datum för festen ännu. Väldigt kluvna, i höst eller nästa sommar...samtidigt som vi vill planera för barn nr 2.Vi har bokat vigselförättare, Petur, någon som vet ngt om honom? Fick ett trevligt intryck av honom på telefon. Har inte hunnit prata närmare om vigseln med honom ännu. Såg en fråga om Lydia på Face, har inte anlitat henne själv någon gång men känner flera som jobbar tillsammans med henne i olika sammanhang. Hon är otroligt duktig, jobbar mkt med make-up och styling för tv, film och bilder. Fast kan nog ha en hel del åsikter och egen vilja. Gäller att inte låta henne köra över det du själv vill ha.
    Välkommen hit!
    Har du ngn annan som du kan rek? Jag vill känna mig avslappnad och ibland har jag en tendens att inte säga ifrån ordentligt i så´na sammanhang och då blir jag besviken efteråt. Hmmm.... Vill ha ngn som jag kan skratta med, jag behöver nog det en dag som den. Nerverna kommer väl att vara ngnstans på utsidan.
  • frökenkräfta

Troll1: jag har ingen annan att rekommendera fast skulle själv kunna tänka mig att anlita Lydia. De gånger jag träffat henne på Face har jag fått ett väldigt gott intrycka av henne och hon är väldigt, väldigt duktig vad jag förstår.
    Jag har nog tänkt lägga min make-up själv. Hoppas att en vän som är fotograf ska ta våra bröllopsbilder- och då kan hon även vara ett av våra vittnen så behöver vi inte inviga alltför många i våra planer. Min vän fotografen jobbar en del tillsammans med Lydia och har bara gott att säga om henne.

• Troll1
    frökenkräfta skrev 2008-05-05 10:31:30 följande:
    Troll1: jag har ingen annan att rekommendera fast skulle själv kunna tänka mig att anlita Lydia. De gånger jag träffat henne på Face har jag fått ett väldigt gott intrycka av henne och hon är väldigt, väldigt duktig vad jag förstår. Jag har nog tänkt lägga min make-up själv. Hoppas att en vän som är fotograf ska ta våra bröllopsbilder- och då kan hon även vara ett av våra vittnen så behöver vi inte inviga alltför många i våra planer. Min vän fotografen jobbar en del tillsammans med Lydia och har bara gott att säga om henne.
    Tack!
    Min m2b jobbar som ljudtekniker mest på filminsp. men han hade inte träffat henne. Vad är det för typ av fotograf du känner? Mode eller film? Vågar man fråga vad du jobbar med, hemlig som du är?...
  • frökenkräfta

Troll1:
    Lydia jobbar bla tillsammans med Parasoll, www.parasoll.com
    Där finns bild och lite text om henne.
    Parasoll jobbar mest inom foto tror jag, tror inte att det är särskilt mkt film. Jag jobbar inom IT så jag är inte alls inom någon flashig bransch och eller har kontakter fast Gbg är ju en liten stad så alltid är det någon som känner någon som.....

Lydia är, vad jag förstår mkt, mkt duktig. Känner en till som jobbat med henne. Jag träffade på henne på Face för ganska många år sedan. Fick så himla bra intryck av henne när jag köpte smink ,och var tillbaka flera gånger hos henne, så att när jag sedan hade en vän som ville söka sig till make-upbranschen från en annan så sa jag till henne att söka upp Lydia på Face och försöka att prata med henne om hur man ska gå till väga.

Du kan nog lugnt anlita henne, du får ett riktigt proffs.

• Mizty

Fröken kräfta - Välkommen!! Du kanske är sugen på en fikaträff du oxå

Lokalo - Härligt att du hittat skor!! Det var ett av mina största problem Men det är löst!

• Mizty

Måndagen den 12/5 kl:18 Fröken Olsson

Mizty(Caroline)
    Bartan(Agneta)
    Fru trul(Lotta)
    Carolina 1979(Carolina)
    Lottaochalex(Lotta)
    Lokalo(Karin)
    Busfia(Fia)
    Daniela
    Schükano(Erica)
    Ajjse (Angelica)

• frökenkräfta

Tack för välkomnandet! Känns jättespännande det här och äntligen en plats där jag kan prata om vårt bröllop :D

Fika skulle vara kul fast kan inte just den dagen, har redan kvällen planerad med mitt tjejgäng. Gärna nästa gång.

Stora Holm: läser en hel del om det här. Det var någon som hade bokat det? Hur långt ut ligger det från stan? Pris? Har ni ordnat buss dit för gäster? Pris för ev buss?

Vi vill ha en fest för familj och vänner. Vi bor i stan fast har många som kommer utifrån så det bör vara ett ställe som är lätt att hitta till alt. att vi har buss.
    Vet att någons kompis kompis hade bröllopsfest ovanför Sjöbaren i Haga. Någon som vet ngt om den lokalen? Vill nu inte fråga för då kommer min vän att misstänka bröllop.

• Schükano

Hej på er!
    Nu har vi fått internet att fungera efter vår flytt till vår nya lägenhet. Har grym träningsvärk efter allt bärande i helgen. Så nu lägger jag också till mig på listan

Bartan 31 Maj 2008
    Sagess 28 Juni 2008
    Sarahochdavid 9 Augusti 2008
    Lokalo 16 Augusti 2008
    Busfia 23 Augusti 2008
    Schükano 6 September 2008
    Ajjse 13 September 2008
    Troll1 27 September 2008
    Mizty 081108
    Danielaa (och Mikael) 2 maj 2009
    Carolina 1979 23 Maj 2009

• Troll1

Frökenkräfta:
    Vi ska vara på Stora Holms säteri. Finns bilder i mitt galleri. Det är uppbokat lång tid framöver, så kolla upp det så snart ni bestämt er var ni vill vara. Det är otroligt mysigt därute. Lokalen är så härlig!
    Tar väl 10 min från stan sådär (om det inte är rusningstrafik, men det slipper man ju på en lördag...). Det kostar mkt 12500:- eller 13000:-. Man får ha stället från fre - sön. Det finns bord, stolar och bordsdukar resten hyr man själv. De är bra att ha att göra med!
    www.storaholmssateri.se
    Vi sökte läng innan vi bestämde oss. Det är svårt med bra/billiga ställen att hyra om man inte vill åka ut i "buschen".

Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar