Inlägg från: Fröken förväntan |Visa alla inlägg
  • Fröken förväntan

SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*

lanovia 08 skrev 2008-04-22 08:12:10 följande:

Jag har hotat med att barnet inte får några presenter om det inte kommer ut när det skall. Skulle bli så ledsen om kompisen inte kunde komma på bröllopet. Honär ju en av de viktigaste gästerna för mig. Menmen så är det. Bara för att vi gifter oss stannar itne hela världen upp...Fröken förväntan skrev 2008-04-21 22:12:43 följande:
    Jag kanske ska hota också! Ska hålla tummarna för att din vän klämmer ut bebisen i tid... jag vet hur du känner!
  • Fröken förväntan
    ugla skrev 2008-04-22 19:40:52 följande:
    Jag har lagt in bild på vår inbjudan.
    Ditt galleri syns inte Gå in under "min sida", "inställningar" (långt ner i menyn till vänster), klicka i rutan "bildgalleri" och sedan "ok".
  • Fröken förväntan
    ugla skrev 2008-04-22 20:35:35 följande:
    Oj då, men nu kan ni nog se.
    Ja, nu så! Fint...visst känns det mer verkligtnär det står på pränt
  • Fröken förväntan
    Lunacy skrev 2008-04-23 08:49:41 följande:
    Jag har kollat runt lite på alla era inbjudningskort och blir helt häpen. Attans vilka fina alla har! Våra blir himla mycket mer plain. Bara ett brevkort med text och några kristaller på. De blev av budgetmodell då vi just betalat smekmånaden som blev långt ifrån gratis. När ska ni alla skicka iväg dem? Det känns lite tidigt ännu, men jag kan snart inte hålla mig längre.
    Era inbjudningskort blir säkert super, låter fint med kristller... det är ju ändå själva inbjudan som man blir glad för när man får det, inte kortet! Och sen har vi ju alla olika intresse för pyssel

Vi skickar nog ut våra inbjudningar i början av juni. Gästlistan är inte riktigt klar än och just nu har vi för mycket annat att stå i. Tror att det blir lagom,september är ju inte den mesta semestermånaden och de "viktigaste" gästerna vet redan om att det blir bröllop.
  • Fröken förväntan

Nu är du med på listan "ugla"!
    Ännu en ny lista att lägga upp, Fru Wennerstöm

6 september

Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/njutånger)
    Ickaflicka (nyköping)
    fyffy (stockholm sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (göteborg)
    viva forever (simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)

13 september

aprilsolen (stockholm /ängelholm)
    snart höstbrud (stora sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (stockholm)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 september

avil(piteå)

20 september

fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

27 september

Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg
    höstbrud2008 (Nyköping)
    Gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)

• Fröken förväntan
    Lillsnufflan skrev 2008-04-23 14:52:50 följande:
    Jag har en idé om hur jag vill att min klänning ska se ut. Ganska enkel, ingen stor kjol men lite släp och i bommulsspets. Eller kanske bara spetskant. Jag hade tänkt sy en själv men jag hittar inget mönster. Antingen har de stora vida kjolar eller sjöjungfrukjol, vilket jag inte ser klok ut i. Suck.Fast jag funderar på att använda min mammas gamla brudklänning om jag går i den och kan bleka den, för den har gulnat rätt mycket.
    Låter lite som min klänning? Den är snävt A-linjeformad och har ett litet kort släp. Den är i två lager, siden och spets. Den finns att beskåda i mitt galleri. Skickar med en länk på en annan klänning som kanske också liknar det du tänker dig?!
    www.parisette.com/html/4070.html

...lite inspiration
  • Fröken förväntan

Skonie! Klänningen blev ju super. Kul!

• Fröken förväntan
    kexxet skrev 2008-04-23 21:42:23 följande:
    Fröken förväntan skrevKexxet... såg precis att du jobbar som florist Har du tips på några fina gula blommor som man kan ha i brudbuketten 20 september? Minm2b har hittaten jättesnygg gul slip + näsduk som jag skulle vlja matcha lite grann. Finns det gula dahlior? Gillar lite busiga blommor.Japp, jag jobbar som florist =)Det finns gula dahlior, å jag tror att det finns när du ifter dig..Annars finns det fräcka gula kallor, det är ganska dåligt med gula blommor annars, om man inte vill ha gerbera, rosor å så..
    Tack snälla! Då ska jag göra lite sökningar och se om jag hittar några fina bilder
  • Fröken förväntan

Det är väl vanligtvis en vårblomma... men jag är absolut ingen expert!

• Fröken förväntan
    Lillsnufflan skrev 2008-04-23 22:33:58 följande:
    Fröken förväntan skrev 2008-04-23 17:26:25 följande:Precis som din klänning faktiskt! Jag ritade en skiss av klänningen jag vill ha som såg ut precis så, fast jag vill helst ha lite enklare material eftersom vi tänkte ha lite bondbröllopstema och då känns bomullsspets lite mer... lantligt, kanske.Men du har köpt din antar jag? Jag hade tänkt sy min själv (eller rättare sagt, låta min mormor sy för hon kan verkligen, jag ska nog hålla mig till att hjälpa till att fålla och så). Om någon råkar få syn på ett mönster som ser ut/går att modifiera till något liknande kan ni snälla tipsa mig?
    En sömmerska borde kunna rita ett mönster men frågan är väl vad det kostar... borde ju inte vara jättedyrt för det kan väl inte ta så lång tid? Eller? Någon som vet?
Svar på tråden SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*