• Miss Blue

*^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

Välkomna alla brudar som gifter sig den 23 augusti i år! Nu närmar sig sommaren och bröllop med stormsteg!!!!! Snart har vi nått målet brudar!!!!!!! Vi fortsätter väl i vår lilla tråd att diskutera och tipsa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-30 11:32
    Här är vi brudar som hänger här:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Voilen 16:30 Edsbyn

• Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)
  • Snuttrik

Tack för tipsen och vilka fina dekorationer Hofsan! Jag får lite panik när alla verkar veta precis hur det ska se ut. Har ni provdukat eller hur vet ni hur det ska vara? Jag hoppas få lite hjälp av min farmor när det börjar dra ihop sig hon hade ofta stora middagar förr och kan det där med dukning och dekorationer.

• Miss Blue

Hej hej!
    Ja dukningen är inte riktigt klar i mitt huvud...färgerna vet jag men resten?!?!?
    Vi kommer iaf ha vita och ljusblå blockljus (de vita är med vårt monogram) med ljusblå resp vita sidenband runt. Sen har vi köpt till ljusfat i glas från Ikea. Har köpt fejk-rosblad men får se om de kommer vara med i dukningen eller vid bordet med gästboken eller tårtan?!? Sen kommer vi ha små värmeljushållare med lite sand/stenar + värmesljus, i färgerna ljusblått och silver....usch vad rörigt det låter Vita dukar och antingen hjärtan på snöre (som kommer finnas i min brudbukett) eller murgröna. Vill göra det så enkelt som möjligt med små medel...
    Får nog göra en provdukning hemma först..

Honnörsbordet kommer att bli lite finare än de övriga (riktigt HUR är inte klart än).

• Therece

Vi har färgtema ivory/guld.
    Vita dukar (lakan ikea) med spetstyg över så det ser lite lyxigt ut.
    Murgröna slingrat på borden.
    Glasfat att ha blockljus på, varvat vita ljus och i guld.
    Ev små glas med 1 st cremefärdag ros i, isf köper jag ett par buketter dagen innan o låter stå i en hink med vatten.
    Enkelt, avskalat är min melodi

• nicolina2008

Tack för alla tips! Jag får göra en provdukning snart.

• Therece

Vet ni vad de har förutspått för väder i augusti?? Visst betyder lite regn tur men vackert väder den stora dagen ÄR ju lite trevligare Tänk vilken tur alla majbrudar har haft. Och junibrudar för högtrycket verkar ju hålla i sig. Bara augusti inte blir en tid av monsunregn som förra året - suck

Har inte ni några nojor inför bröllopsdagen? Min är bla att man ska få ett stort äckligt munsår, hu vilken mardröm. En finne som skulle dyka upp kan man ju sminka över men en munblåsa (som ju kan dyka upp i tider av stress=minskat immunförsvar), fy vilket oflyt! Haha, det är MIN mardröm

Kram på er!

• Miss Blue

Jag har hela tiden känslan av att jag har glömt eller kommer att glömma något! Den känslan kommer nog att förfölja med tills dagen efter bröllopet.......

• Miss Blue

..förfölja MIG ska det stå...!

• nicolina2008

Jag börjar bil stressad över att m2b är så lugn. Påminde honom i helgen att det faktigst är mindre än 3 månader kvar nu och att man inte kan säga "det är lungnt" längre... Tror att han fattade för sen satte vi oss och började titta på festprogramet.

• LLJÖ

Vi har precis fixat oss en projektledare för hela bröllopet. Hon arbetar som produktionledare på eventföretag idag så det känns tryggt. Vi har festen hos mina föräldrar så det blir en hel del rodd med catering, avdukning, bar etc etc. Därför vill vi lugnt kunna lägga hela ansvaret på en person som är med innan och har vårt körschema för hela dagen och bossar över den personal vi hyrt in.

Nu gäller det bara att upprätta detta körschema/tidsplan...

• Therece

Jag har oxå lie mardrömmar om allt man ev har glömt..Men försöker tänka att allt löser sig, huvudsaken är att man är där med sin älskade. Och att det finns mat o dryck o musik, sen löser sig resten

Ett sätt att känna sig lugn i det läget är ju att skriva ner, göra listor och bocka av sak för sak, då känner man att man har kontroll på läget. I alla fall för stunden

Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)