• Miss Blue

*^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

Välkomna alla brudar som gifter sig den 23 augusti i år! Nu närmar sig sommaren och bröllop med stormsteg!!!!! Snart har vi nått målet brudar!!!!!!! Vi fortsätter väl i vår lilla tråd att diskutera och tipsa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-30 11:32
    Här är vi brudar som hänger här:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Voilen 16:30 Edsbyn

• Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)
  • Therece

Tror man måste ha minst 2 psalmer, så det ska vi ha o sedan som jag skrev ovan (vi skrev nog sammtidigt ) ska vi ha 3 sånger framförda av solist. Och in- och utgång förstås

• a wife to be

Ok, då får vi väl välja två salmer oxå. Jag läste texten till en här tidigare, som var himla fin. Ska fråga min m2b vad han tycker. Annars tycker jag det är svårt att välja just psalmer, då jag inte är så hemma på det områden

Therece skrev 2008-05-27 19:19:45 följande:
    Tror man måste ha minst 2 psalmer, så det ska vi ha o sedan som jag skrev ovan (vi skrev nog sammtidigt ) ska vi ha 3 sånger framförda av solist. Och in- och utgång förstås
  • Jenbor95

Hej! Vi ska ha psalm 791 Du vet väl om att du är värdefull och psalm 84.

Från början skulle vi ha två solosånger med vår solist: Home med Sara Dawn Finer och För kärlekens skull med Ted Gärdestad. Men så ville min pappa också sjunga något för oss i kyrkan så då blev den en sång till... Kärleken förde oss samman med Ulf Lundell

Ingångsmusik skulle vi vilja ha Bröllopsmusik från Dalarna och som utgångsmusik Take my breath away spelad på piano.

Vad har ni andra för sånger och in och utgångsmusik?

• voilen

Tack tjejer för alla tips! Kom gärna med fler Vill ha någon som de flesta känner igen så det blir nog "En vänlig grönskas..." & "I denna ljuva sommartid" men vet inte vilka verser man brukar sjunga av den. Någon som vet? Skulle dock vara roligt att ha en vigselpsalm oxå, isf "Vi lyfter våra hjärtan". "Du vet väl om att du är värdefull" är jättefin men den hade vi på dopet förra sommaren.

Som solosånger ska vi ha "Utan dina andetag" & "From this moment on". Ingång blir antagligen Mendelsohn & utgång "Delsbo brudmarsch".

Angående frågor till gästerna så såg jag en bok man kan köpa: butik.brollopsbubblor.se/ med färdigifyllda frågor, bara att sätta in bilder.

Kram kram

• Miss Blue

Vi har inte bestämt psalmer än, men det lutar åt "En vänlig grönskas.." och "I denna ljuva sommartid", som (precis som flera utav er säger) de flesta känner igen.
    Vår solist ska sjunga två, ev tre låtar:
    För att du finns - Sonja Aldén
    Kärleken förde oss samman - Ulf Lundell
    Du är allt - Sonja Aldén/Shirley Clamp

Ingångsmarsch blir Mendelsohn och utgångs Klinga mina klockor//Benny Andersson

Therece - Jag tror inte att de tycker att du är besvärlig, de har nog all förståelse för att du vill ha det perfekt. Du ska ju stå brud! Var glad att du fått en bra kontakt och de känner igen dig, det är mycket värt. Där jag hyr min klänning känner de väl igen mig, har tappat räkningen hur många gånger jag varit där...he he
    Kör på, bättre att prata med dem hur du känner och få ett svar - sen vet du och kan lägga detta åt sidan och bara njuta av er bröllopsplanering!

• Therece

Tack Miss Blue, du har helt rätt, är det någon gång man får vara besvärlig är det nu! Men, har bestämet mig för att vänta tills 1:e juli, ev blir klänningen perfekt insydd o då är det onödigt att krångla nu. Bättre att vänta tills närmre bröllopet, i juli, och se då. Om den inte sitter perfekt får de göra ändringarna då, det är ju trots allt nästan 2 månader kvar då. Man provar ju igen efter ändringarna o man måste ju få bli nöjd - eller hur? Det kan ju inte vara första gånger de får justera ngt efter ändringarna?!
    Nog om detta Gud vad man kan göra små saker till stooora i denna bröllopshysteri ha,ha.. Har tom otäcka drömmar ibland om saker som går fel mm. Min m2b tycker jag är lite knasig he,he.

Ännu en solig dag. Ledig sådan dessutom. Det blir trädgården och kampen mot ogräset för min del...bättrar på solbrännan till augusti (haha, precis som den inte bleknat tills dess) - allt för den stora dagen

Fina solist-sånger ni valt Miss Blue, Kärleken förde oss samman är ju som skriven för en vigsel!!

Ha det bra blivande brudar!!

• AnnaochHenrik

Våra solosånger blir nog lite udda...
    Förmodligen blir det en lite snabbare och muntrare version av Lou Reeds underbara "Perfect Day" (bara refrängen gör ju att den är värd att ha med, men jag gillar hela låten):

och sen "I will" - ursprungligen med the Beatles :

Vi vill ha låtar som inte varit på alla bröllop vi hittills varit på, så vi har försökt välja låtar som inte alla andra väljer.
    Annars funderade vi en del på John Denver, men då inte "Annies song" även om den är underbar, hellre då "For You"

eller möjligen den fina låten från filmen Wedding Singer, "Grow old with you" :

men förmodligen blir det de två första, vår solist gick igång på de låtarna och skulle provspela dem och höra av sig sen...

• Miss Blue

Man får hålla koll på solbrännan lite, jag ska ha axelbandslös klänning och jag har redan lyckats få en bonnbränna he he
    har försökt tänka på att inte ha axelband men men det blir som det blir!

Therece skrev 2008-05-28 08:09:09 följande:
    Tack Miss Blue, du har helt rätt, är det någon gång man får vara besvärlig är det nu! Men, har bestämet mig för att vänta tills 1:e juli, ev blir klänningen perfekt insydd o då är det onödigt att krångla nu. Bättre att vänta tills närmre bröllopet, i juli, och se då. Om den inte sitter perfekt får de göra ändringarna då, det är ju trots allt nästan 2 månader kvar då. Man provar ju igen efter ändringarna o man måste ju få bli nöjd - eller hur? Det kan ju inte vara första gånger de får justera ngt efter ändringarna?!Nog om detta Gud vad man kan göra små saker till stooora i denna bröllopshysteri ha,ha.. Har tom otäcka drömmar ibland om saker som går fel mm. Min m2b tycker jag är lite knasig he,he. Ännu en solig dag. Ledig sådan dessutom. Det blir trädgården och kampen mot ogräset för min del...bättrar på solbrännan till augusti (haha, precis som den inte bleknat tills dess) - allt för den stora dagen Fina solist-sånger ni valt Miss Blue, Kärleken förde oss samman är ju som skriven för en vigsel!!Ha det bra blivande brudar!!
  • Miss Blue

Måste bara få säga att jag tycker att det är himla kul att vi blivit så många i vår tråd!!! Funderar på hur många vi kan vara totalt????!

• AnnaochHenrik

Miss Blue skrev 2008-05-28 08:44:57 följande:

Måste bara få säga att jag tycker att det är himla kul att vi blivit så många i vår tråd!!! Funderar på hur många vi kan vara totalt????!
    Jag tänkte just på samma sak!
    Vi har blivit några fler sen den allra första tråden, hehe...
Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)