• Miss Blue

*^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

Välkomna alla brudar som gifter sig den 23 augusti i år! Nu närmar sig sommaren och bröllop med stormsteg!!!!! Snart har vi nått målet brudar!!!!!!! Vi fortsätter väl i vår lilla tråd att diskutera och tipsa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-30 11:32
    Här är vi brudar som hänger här:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Voilen 16:30 Edsbyn

• Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)
  • LLJÖ

De ringde på lunchen och berättade att min kläning anlänt! Jag väntade den först månadsskiftet jun-jul. Det är toppen för då kan jag passa på att köpa skor när det finns massa studentskor, ville inte köpa innan klänningen kommit. Brukar man få garderob till klänningen? Jag köper på bröllopsbutiken i Stockholm, någon som vet?

• Jenbor95

Bröllop 2008: Vi gifter oss i Södra Sallerups kyrka. Jättemysig liten kyrka. Vart har ni festen? Vi har bokat borgstugan. Min bukett skulle kosta 800-1000:- men totalt med tärnbukett och blomma till man, bestman och pappa skulle det gå på ca 2300:-.
    Mycket pengar men vad gör man inte Det är ju bara 1 gång i livet!

Välkommen hit jagskallgiftamig! Var ska du gifta dig och hur långt har ni hunnit i planeringen?

LLJÖ: Spännande med klänningen... Ska själv inte hämta min förrän veckan innan då jag inte vill att mannen ska se den, och han är ju så himla nyfiken

• jagskallgiftamig

Jenbor95: Takc så jättemycket! Vi skall gifta oss i Allerums kyrka som ligger en liten bit utanför Helsingborg. Det var där Henke Larsson gifte sig samt Nils Poppe är begravd där. Det är en vacker, ljus liten kyrka som ger känslan av kärlek och glädje. Att vi sen bor en liten bit därifrån gör ju bara saken bättre.
    Vi har hunnit ganska långt, tycker jag. Det är småplanering kvar såsom skor, underkläder, solist till kyrkan och M2B samt ringbärarens kläder kvar. Annars tror jag bara att det är detaljerna på festen också kvar att fixa.

Hur går det för er andra här?

• LLJÖ

Idag ska jag hämta klänningen, sedan får den hänga hos mina föräldrar när den blvit upplagd.

Idag kom också våra partytält. Vi har valt att köpa eftersom skillnaden på att hyra och köpa är relativt liten och sen kan man ju sälja dem efteråt. Det blir totalt 150 kvm. Ska bli skönt att ha dem långt innan så man kan prova att sätta upp och pynta långt i förväg. Det måste ju vara jättestressigt om man hyr tält som kommer på fredagen om bröllopet är på lördagen...

• jagskallgiftamig

LLJÖ:
    Har din klänning redan kommit? Sååå underbart!
    Är det bara jag som är sent ute? Jag beställde min klänning i början av april, kommer få den någon gång i juni/juli... Tärnklänningarna beställdes samtidigt, men de levereras redan om två-tre veckor...

• LLJÖ

Jag trodde min klänning skulle komma juni/juli så de var snabba. Jätteskönt för nu kan jag köpa skor och underkläder och prova frisyr med klänningen! Tärnklänningarna däremot levereras i början av augusti så där blir det lite mer bråttom...

• Jenbor95

Idag har vi fått vår hindersprövning tillbaka. Allt var okej Inga hinder för giftemål. Har också idag varit inne hos guldsmeden och sagt vad jag vill ha skrivet i ringen.

Hur går det för er andra?

Och två till har osat idag

• AnnaochHenrik

Hej tjejer... Försöker tvinga mig tillbaka till att planera bröllop igen. Har faktiskt pysslat med bordsplaceringskorten i över en timme idag. (Knyckte inspiration av dig Miss Blue, du får se sen)
    Hoppas komma igång lite mer igen efter helgen! Ska försöka hålla mig ifrån att skicka in hindersprövningen nån vecka till, kul att ha kvar något att se fram emot!

Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)