• Miss Blue

*^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

Välkomna alla brudar som gifter sig den 23 augusti i år! Nu närmar sig sommaren och bröllop med stormsteg!!!!! Snart har vi nått målet brudar!!!!!!! Vi fortsätter väl i vår lilla tråd att diskutera och tipsa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-30 11:32
    Här är vi brudar som hänger här:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Voilen 16:30 Edsbyn

• Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)
  • Jenbor95

Usch vilket tråkigt väder vi har, regn regn och ännu mera regn... Ingen inspiration alls. Funderar lite över om jag kommer orka göra placeringskort eller om jag ska köpa sådana som matchade våra inbjudningskort

Om man gör menykort, ska man skriva ut vilket vin man dricker till varje rätt då?

Ha en bra dag!

• Brud 080823

jag btsällde min i slutet på april,så den kommer i juli skulle jag tro. jag vill inte ha den hängandes för länge. Det ska bli så spännandes för jag har inte sätt den i de färgerna jag har beställt den ni. Jag har bara provat den i brunt med vita detaljer, jag ska ha den ivory med gröna detaljer Så jag hoppas att den blir fin.

jagskallgiftamig skrev 2008-05-16 15:01:36 följande:
    LLJÖ: Har din klänning redan kommit? Sååå underbart! Är det bara jag som är sent ute? Jag beställde min klänning i början av april, kommer få den någon gång i juni/juli... Tärnklänningarna beställdes samtidigt, men de levereras redan om två-tre veckor...
  • Brud 080823

Igår var vi i tyskland hela dagen,åkte halv fem på morgonen och kom hem vid tio. Så nu är allt i dryckesväg inhandlat. Resan blev dyrare än väntat då vi hade släp, den gick på ca 3300kr men bron,färja och bensin. Vi var två par som åkte så vi delade ju på de kostnaderna.
    Satt sen och kollade hur mycket vi skulle fått betala för allt om vi hade köpt det på systemet...det vi handlade i tyskland gick på 7800kr,på systemet skulle det kosta 16300 kr! Så visst sparade vi på att åka Men det bror ju på hur mycket man handlar och vad man handlar. Det som skillde mest var faktiskt ölen och cidern, i tyskland var det tre flak carlsberg gold för 224kr här kostar ett flak 270kr. Ciderna var det 3flak för 199kr här kostar ett 260kr.

Ha det gott

• Miss Blue

Hej alla!
    Är inte inne så ofta, lite sporadiskt
    Har varit magsjuk i ett par dagar blää men nu mår jag bra igen!
    Det har inte hänt någonting i bröllopsväg, vi har sysslat med huset och trädgården istället

Anna - vill gärna se bordsplaceringskorten (speciellt om du snott inspiration från mig )

jagskagiftamig - Välkommen (utifall jag missat.....?!)

080823 - bra inhandlat! Jo det är nog så att det lönar sig mest med öl, cider och starksprit. Vin och champagne skiljer inte jättemycket (beror på vad man ska ha naturligtvis!) en del viner är mycket billigare....

• AnnaochHenrik

Gahhh... Min bärbara dator har kraschat. Helt okej på så vis att jag är jätteduktig på att kopiera alla foton jag tar, så de ligger både på den stationära datorn och den bärbara, så vi blir inte av med några foton... Lika med musik, allt ligger på båda datorerna.
    Men en liten grej har jag missat att kopiera - bröllopsmappen!
    Så alla bilder på frisyrer jag gillar, på klänningen, ringen o.s.v. , de får jag leta reda på på nytt... Segt! Vill ju ha en liten samling frisyrer och så att visa för frisören, så det blir till att leta på nätet igen...

Miss Blue: Jag ska ta kort på bordsplaceringskorten ikväll och lägga ut dem så får du se hur likt men ändå olikt det blev!

• Miss Blue

Tråkigt med datorn!
    Jag har gjort en säkerhetskopia på en dvdskiva på all min bröllopsinfo med bilder och allt, det vore en mardröm att behöva börja om igen med allt.....

Ah bilder, ska se om jag hinner kolla i kväll, annars ser jag imorgon!! Spännande..!!

AnnaochHenrik skrev 2008-05-20 07:14:33 följande:
    Gahhh... Min bärbara dator har kraschat. Helt okej på så vis att jag är jätteduktig på att kopiera alla foton jag tar, så de ligger både på den stationära datorn och den bärbara, så vi blir inte av med några foton... Lika med musik, allt ligger på båda datorerna.Men en liten grej har jag missat att kopiera - bröllopsmappen!Så alla bilder på frisyrer jag gillar, på klänningen, ringen o.s.v. , de får jag leta reda på på nytt... Segt! Vill ju ha en liten samling frisyrer och så att visa för frisören, så det blir till att leta på nätet igen...Miss Blue: Jag ska ta kort på bordsplaceringskorten ikväll och lägga ut dem så får du se hur likt men ändå olikt det blev!
  • AnnaochHenrik

Hallå tjejer! Hur går det med allas planerande? Jag fick en liten nytändning igår, vi var och grillade med vänner vi inte träffat sen de fick bröllopsinbjudan, så det blev mycket bröllopsprat... Och helt plötsligt fick jag lust att ta tag i allt som ska göras så det finns hopp om liv!
    Imorgon kommer ett par vänner över som kommer få vara försökskaniner på lite mat till buffén

• Jenbor95

Hallå hej! Det mesta kring bröllopet står rätt still nu. Vi håller samtidigt på att bygga en ovanvåning till vårt lilla hus så vi har fullt upp med det med . Men i helgen ska vi i alla fall träffa toastmaster och lägga upp lite hur vi vill ha det.
    Nu ska jag i alla fall dricka lite te och kolla på Charlotte Pirelli..
    Kramar till alla!

• Hofsan

Nämen här e ni ju tjejer! Vad jag har letat efter denna tråden! Vad har jag missat

Har ni andra träffat prästen än? Tror vi ska träffa vår nästa vecka om hon hade tid då.

Det går framåt här iallafall. Var i Tyskland och handlade all sprit förra veckan, lämnade in klänningen så de kan sy upp den och ta in den lite och sy i knappar i ryggen där dragkedjan sitter.

Tårtprovningen är avklarad, det blev skogsbäsrmouuse och vit chokladmousse. Mmmmmmm
    Tärnorna har beställt sina klänningar(finns i galleriet fast i fel färg)

• AnnaochHenrik

Hofsan: Jag undrade just var du tagit vägen faktiskt
    Jenbor95: Kan tro att det är fullt upp då ja...

Står just och gör potatissallad som kanske kommer hamna på buffén, den verkar bli ruggigt god. Sen måste man ju provdricka vin till också ikväll, hehe...

Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)