• Miss Blue

*^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

Välkomna alla brudar som gifter sig den 23 augusti i år! Nu närmar sig sommaren och bröllop med stormsteg!!!!! Snart har vi nått målet brudar!!!!!!! Vi fortsätter väl i vår lilla tråd att diskutera och tipsa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-30 11:32
    Här är vi brudar som hänger här:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Voilen 16:30 Edsbyn

• Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)
  • Miss Blue

Ok tiara lutar det faktiskt åt, men nu behöver jag hjälp att välja!!!!!
    Rösta på följande tre alternativ:
    (melly.se det går att söka på artnr så går det snabbare att hitta, ruta till vänster):
    649
    398
    297

Therece - jag tycker att du ska kontakta skräddaren igen och säga hur du känner, det är ER dag och självklart vill man att klänningen ska sitta superbra! Var det länge sen du var där?

• AnnaochHenrik

Miss Blue:
    Vilka fina tiaror! Jag gillade den första eller den andra bäst, men alla tre var fina!

Therece: Håller med Miss Blue, ring och hör med skräddaren! Det kanske är lättare att fixa det i samband med att de syr in resten av klänningen...

• nicolina2008

Miss Blue: Det var ju väldigt lika varandra och jag tycker de va fina allihop!

Men min röst lägger jag på 398

• Jenbor95

Miss Blue: Jag lägger oxå min röst på 398. Superfina smycken, har dock redan köpt min tiara . Blir det för mycket med både tiara och nåt hårsmycke baktill? Ska inte ha slöja.

Therese: Håller med ovanstående, ring skräddaren och hör. Det är ju så viktigt att det känns bra för dig på denna speciella dag.

Idag kom jag på en liten rolig grej.. Satt och funderade över låtlista som dj vill ha till festen på källen. Och då slog det mig att gästerna kanske kunde hjälpa till att välja. Så nu har jag ringt runt till de flesta och bett dom komma med två låtförslag vars som dom vill stuffa runt till Samtliga tyckte det var en rolig ide och lämnade mer än gärna förslag. Dom har till slutet av veckan på sig. Ska bli skoj och se vilken salig blandning det blir!

Godnatt och sov gott!

• Miss Blue

Okej tack tjejer!
    Ska ta mig en funderare hur jag ska göra.....hmmmmmmmmmmmm

• nicolina2008

Har kännt mig lite oinspererad ett tag nu...men igår satte jag igång igen. Letade efter fina dukningar och ska sätta mig med festprogramet. Sen ska jag väl komma igång med träningen också

Jenbor95: Vilken bra idé! Det kanske man skulle göra.

Jag tänkte skriva lite Fylla-i-frågor i gästboken som gästerna kan svar på. Har ni några tips på frågor??

Jäklar vad tiden rinner iväg...

• Bröllop 2008

Miss Blue, jätte fina smycken! Röstar också på 398

Vi gör inte heller så mycket just nu.. vi bara väntar på att fler osa ska komma in. 43st idag har osat.

Jo, vi var hos guldsmeden och bestämde oss för hur våra ringar ska se ut. Det var jätte roligt

Jenbor95, va roligt med låtarna. En av mina vänner var på ett bröllop förra året då de fick lämna 2st låtar samtidigt som de osade, det var jätte populärt och blev jätte bra!

Hoppas ni har det bra allihopa!

• voilen

Hej alla 23 augusti-brudar! Funderar lite på vilka psalmer som passar när man gifter sig i slutet av augusti... Några förslag? Ska ha två psalmer varav den ena ev blir "En vänlig grönskas rika dräkt".

Appropå smycken så hittade jag ett jättefint armband på melly.se. Kolla oxå jammla.com.

• Bröllop 2008

Det finns bröllops psalmer som ngn här på BT har skrivit om någongång. Det är dock inte alla präster som tillåter att man ändrar texten på psalmerna. Jag lägger in 2st här i 2 inlägg.

• Bröllop 2008

Psalm 200

Melodi: I denna ljuva sommartid
    Text: ?Till man och kvinna gjorde han?
    1. Till man och kvinna gjorde han,
    de två som kärlek ger varann
    och nu till Gud har vandrat.
    I Jesu Krist det finns en bild
    av sann och äkta kärlek mild,
    om hur Gud själv har handlat.
    2. O giv, o Herre dessa två,
    som denna dag inför dig stå
    att de sitt löfte giva.
    Om kärlek, omsorg, trofasthet
    och att de noga inser det
    som deras liv skall bliva.
    3. Så ber vi nu att du O Gud
    må visa dem på dina bud,
    som lär oss leva livet.
    Välsigna så de kära två
    att de tillsammans ut får gå
    och få det dem blir givet.

Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)