Augustilistan del 4
Nu har jag också hittat hit
Ska till malmö imorgon, någon som vet vart man ska gå om man vill ha tag i krona, underkläder, ringar?
helen306: Får jag fråga vad namnet ni tänkte ta från början är?
Blir lite nyfiken nämligen
Vilken jobbig sits.
Hur som helst, man kan inte lägga engeri på andras problem (för det är ju svärisarna som har problem med just efternamnsbytet menar jag). Nu vet jag inte vilket namn din sambo har i dagsläget men jag antar att det inte är Bernadott(stavas) eller något annat flashigt MEN det är ju "bara" ett namn. I dagens samhälle kan man inte vara konservativ och trångsynt. Visst, kan vara svårt att ändra ett tankesätt som har rötterna i stenåldern men dom kommer nog tillslut inse att ni får och kommer göra som ni vill. Om nu din sambo inte byter spår helt och hållet.
Förstår verkligen om detta är jobbigt, tips är att lägga efternamnet på hyllan ett litet tag. Om någon frågar så säg att inget är bestämmt än, att ni fortfarande funderar osv.
Ta tag i något annat roligt istället som kan få bröllopslust tillbax. Smekmånad, bordsdekoration eller smink och håruppsättningar kanske
Håller tummarna att sambon står på sig och att svärisarna ger med sig
fru augusti 2008: Tusen tack! Ska kolla in det med detsamma!
helene306: Va skönt! Hur uttalas det? Utalas f:et eller blir det som ett v? V, va? Annars har jag missuppfattat detta
Det är så lätt att överreagera!
Nu är jag överlycklig så att det pirrar i hela magen
Vi har beslutat oss för att köra på ett helt annat alternativ när det gäller lokal och mat.
Skippar ladan och catering! Vi kommer ta en bygdegård(om den inte är bokad dvs) på samma avstånd och jag kommer göra en hel del mat själv. Kommer ha kall filébuffé. Kyckling, fläskfilé, rostbiff och lax med massa olika grönsallader, potatissallad och pastasallad. Känns absolut mer OSS! Älskar sådan mat och perfektionist som jag är när det gäller sånna saker har jag svårt att lita på andra, så BÄST ATT GÖRA SJÄLV tänkte jag.
Har jag räknat rätt kommer maten gå på hälften jämfört med catering.
Måste ringa och boka lokalen samt fixa duktig servering och köks personal. Ska kolla med min förra skola.
Överlycklig att vi äntligen är på samma sida och överens om hur detta ska gå till!
Håll tummarna att lokalen är ledig!
kassandra: Glömde! Välkommen hit och grattis!