• jizz

Augustilistan del 4

cider på flaska, ska det vara så svårt att hitta på calles?
    Rörig sida!

• jizz

Jag gjorde en egen exel uträkning igårkväll och tror nog jag fått till det riktigt bra
    Det jag tycker är viktigt att veta är hur mycket per person det finns.

Vi kommer köpa 40 (ger 0,6 l per peron) flaskor rött och 40 flaskor vitt (ger 0,6 l p/pers).
    20 flaskor bubbel (0,3 l p/pers).
    200 flaskor (33 cl) öl (ger 1,32 l p/pers).
    300 flaskor cider av 3 olika sorter (om jag nu kan hitta några i flaska och som är 33 cl, ger 1,98 l p/pers)
    Whiskey 4 flaskor (ger 0,06 l p/pers)
    Likör 6 flaskor (ger 0,09 l p/pers)

Sen ska vi någ ha någon slags bål då vi kommer åka häst och vagn samt ta lite kort.

Någon med tips på hur man kan underhålla gästerna medans dom väntar på oss?

• jizz
    bridesilly skrev 2008-05-28 15:10:10 följande:
    Hej och hå!Nu har mitt internet vart nere en vecka. Uhhh att inte kunna sitta på BT en endaste gång. Jobbigt
    Åh abstinens!

Idag har jag gjort en hel lista av vad som behövs göras! Den blev ganska lång!
  • jizz

Jag tycker inte alls om svensk musik och har därför dessa på min lista. Vi kommer välja mellan 3 av dessa.

Josh Groban - You raise me up
    Michael Bublé - Everything
    Jason Mraz - I´m yours
    Ingrid Michaelson - The way i am
    Marvin Gaye & Tammi Terrell - Aint no mountin high enough
    Jack Johnson - Better together

Hur kommer ni göra till brudvalsen allihopa?

• jizz

Jag tycker om tiara nr 3... Den som ser ut som blad och har en del pärlor. Jättesöt verkligen... Tror det var nr 3....

• jizz
    Labolina07 skrev 2008-05-30 20:28:29 följande:
    förresten..idag har vi hämtat ringen!!!!!
    Vad blev det för någon?

Själv hittade vi tärnklänningar idag! Skönt att ha det ur världen!
  • jizz
    Kattis08 skrev 2008-06-01 21:27:41 följande:
    Dom började med att överraska mig på jobbet, sedan tvingade dom på mig mönstrade 70tals byxor i regnbågens alla färger en knallblå tröja, rosa boa, prinsesspö, rosa solglasögon, två toktuperade tofsar med röda blommor, blå ögonskugga och rött läppstift. Såg jättehet ut Sedan fick jag göra lite uppdrag, spela in en singel -Take me to your heaven, boul-turnering, dricka vin och mysa i solen, och äta en god middag och festa natten lång Mådde inte så bra imorse dock, men annars var det tokskoj! :)
    Låter ju riktigt roligt! Var ni många?
  • jizz
    bridesilly skrev 2008-06-02 10:08:46 följande:
    tja vi har kvar att hitta en solist, en städnisse, en kantor (?? hallo snälla kyrkan svara dåååå) sen är det lite smågrejer med allt pyssel, vigselprogram och festprogram är nästan klara. Sen ska det väl inte vara så mycket mer hoppas jag förutom att kolla av alla bokningar.
    Tycker det låter som du har allt under kontroll! Men visst är man stressad ändå
    Vi har kvar:

Skor till sambon och extra till mig + barnen.
    Pyssel och en del småinköp när det gäller dokorationer.
    Festprogram och vigselprogramm har vi inte ens börjat med, har inte material heller.
    Bordsplacering.
    Smycken till tärnor.
    Musik, leta noter.
    Göra klart menyn (fortfarande inte klart!)
    Inköpslista med mat.
    Tysklandsresa.
    Leta hästvagn och bil(om det skulle regna allt för mycket).

Hoppas på en del hjälp från min vän som kommer hem snart, hon har varit borta ett halvår nu och jisses vad jag saknar henne.
    Pratade med henne igen för en vecka sen ungefär, fråga å om även hon ville vara tärna. Åh det ville hon! Jätteglad för det!
    Kanske redan berättat detta kom jag på nu

Och just det, gå igenom alla bokningar samt stämma av med personal.
    Listan kan nog bli mycket längre!
  • jizz

Är så ledsen nu.

Igår skickade jag iväg några sms där jag undrade ifall (dom som inte svarat) man hade ftt inbjudningen eller bara glöm svara.

Fick efter några timmar ett sms tillbaka från m2bs bror.
    Nästan så man behöver ta det från början. Ska försöka i snabba drag.

Hand bror träffade en märklig tjej för några år sen. Hon var väldigt folkskygg och vi såg henne inte någon gång. M2bs bror blev även han mer tillbakadragen och efter ca ett halvår flyttade dom till Katrineholm vilket är en bra bit här i från.
    Det har nu gått 2 år (tror jag, har inte riktigt någon koll) sen dom flyttade och vi fick deras adress och nummer så sent som vid årsskiftet i år i förbifarten.
    Han har inte hört av sig medans vi har skickat ett meddelande då vi bjöd till dop bara dagen efter vi fick hans nummer samt nu bröllopsinbjudan. Har har kontakt med sin pappa och farmor/farfar samt några gammla kompisar.
    Allt har liksom bara dragits ut på tiden och varken min m2b eller hans bror har fått tummen ur och ringa.

Så nu till meddelandet, han skrev följande:
    Hej, nej vi har inte fått någon inbjudan till ert bröllop och vi har heller inga planer på att åka dit heller. Känns som man blir bjuden med armbågen, kan man inte höra av sig annars förutom när man ska ha presenter för dop m.m då behöver man inte höra av sig alls. Hade situationen sett annourlunda ut så hade vi säkert åkt dit. Vi kommer inte medverka på något nu och inte heller i fortsättningen. X & XX

Jag är mållös!!! Försökte ringa honom men han stängde av mobilen.
    Skrev ett meddelande tillbaka där jag försökte förklara att han måste missuppfattat våra avsikter bla.

En annan sak som kanske är värt nämna är att hans sambo (den märkliga tjejen) möjligen gömt/slängt inbjudan. Vet inte varför men tydligen är hon sjuk om jag förstått m2bs pappa rätt.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHHHH jag blir tokig! Hur ska jag hantera detta liksom? Min sambo vet inte om meddelandet än och jag är rädd att han inte vill kontakta sin bror om har ser detta.
    Vad gör jag....

• jizz
    helene306 skrev 2008-06-03 09:10:20 följande:
    jizz: Men....oj.... Tycker du ska visa sms du fått för din blivande så han får ta ställning. Tråkigt sms och att det blivit som det blivit! Ni kan inget annat göra än försöka få tag på paret och förklara hur det är och att ni inte menar så. Krasst i slutänden, vill de inte ha kontakt så får de stå sitt kast, ni kan inget annat göra. Kram!
    Jo, jag får nog göra det.
    Det dumma är att dom är envisa som åsnor båda två. Hade verkligen hoppats att bröllopet kunde vara en anledning att ta upp kontakten igen. Dom är ju ändå bröder menar jag.
    Detta kommer sluta med att inte någon av dom kommer vilja vara "the bigger man" och styra upp det här.
  • jizz

Vi kommer inte heller ses innan, fast eftersom vi inte kan gå in olika håll så får han snällt och fint vänta där framme på mig.

Jag kommer ändå ha mina tärnor efter mig, ska inte gå in med pappa heller utan helt själv.

Någon som vet vart man kan hitta noter???
    Söker efter ABBA - arrival men vet inte vart jag ska vända mig.

• jizz

Idag fixade jag skjuts från kyrkan till festen.
    Blir en vit H2 hummer, överraskar m2b med det Ska bli kul att se hans min

• jizz

Miss Blue skrev 2008-06-05 07:21:50 följande:

Hummer! Vad häftigt!! Får man fråga vad det kostar att hyra en sån???Skulle vilja se din M2B´s syn när han ser den.... Jag var på tiara-jakt igår....gick väl sådär. Att det ska vara så himla svårt att hitta nåt...Utbudet är inte det bästa precis....fördelen när man är i en butik är ju att man kan prova och se hur det passar, det går ju inte i en nätbutik precis.....
    Så här var det, att jag var och hälsade på en tjej från samma föräldragrupp så barnen skulle leka lite. På deras uppfart står en nyimporterad hummer! Var ju tvungen att fråga om vi kunde få skjuts ! Alltså relativt gratis. KOmmer nog ge en 500-ing eller en present. Måste be vår fotograf vara uppmärksam på hans min

Synd att du inte hittade någon tiara du tyckte om. melly kanske ha fota på sig själv med tiara så du ser.
    Maila henne. För du tyckte väl om hennes om jag inte minns fel va *kliar mig i huvudet*
  • jizz

Pratade förresten med vår barnvakt igår och hon är helt underbar! Jag ville inte begära för mycket av henne och hon ville inte tränga sig på. Hennes tanke var nämligen att våra barn skulle sova hon henne och hennes man en bit utanför stan medans min var att hon kunde tagit våra barn hit och att vi försökte komma från festen så snabbt som möjligt. Vi gick på hennes förslag
    Då helt plötsligt löstes alla mina bekymmer! Hon ville så gärna att vi skulle komma ut till henne så dom vande sig vid omgivningen m.m. Det känns såååå bra!
    Hon kommer också ha barnen från 12.00 dagen B till 12.00 dagen därpå! Hur gulligt är inte det!
    Nu måste jag på jakt efter den bästa presenten till henne och hennes man!

• jizz

Hallå i värmen!

Har brännt mig idag! AJAJAJ! HUr ska denna brännan försvinna på nio veckor Har en riktigt härlig bonnabränna

• jizz
    Virvel skrev 2008-06-10 16:37:55 följande:
    Undrar om det går att ha låten vi hade tänkt oss till vals? Jag tror inte det. Kents Utan dina andetag.www.youtube.com/watch
    Fin låt. Vals är jag osäker på Fråga den där killen/tjejen som skulle hjälpa er. Han/hon vet ju säkert.
    Är det så att ni absolut vill ha den låten så kanske det är värt att överväga tryckare om det nu inte går att dansa vals till den.
  • jizz

Är på jakt efter en bra duettlåt som heslt inte är på svenska.
    Gärna lite gung Var inne på Ain't no mountin high enough men tyckte inte texten var klockren. Eller
    Någon med förslag?

• jizz

kalevala: Grattis, hoppas du hade en underbar dag!
    Tror inte jag blir hippad förens veckorna innan Inget mig emot

Satt igår och gjorde fullständig meny och en inköpslista (inte riktigt färdig än) Känns bra att jag fick tummen ur, äntligen!

• jizz

Miss Blue skrev 2008-06-16 15:38:40 följande:

Igår satt jag och vek omslagen till festprogrammet, skrev små fina kort som mina tärnor ska få tillsammans med sina paket med Baglady halsband (hoppas att de uppskattar det
    Vad är det för halsband? Aldrig hört...
Svar på tråden Augustilistan del 4