• jizz

Augustilistan del 4

bridesilly skrev 2008-04-02 07:41:58 följande:
    jizzmen oj va svårt. ska du inte ha diamantring som var din första tanke då? oftast är den första känslan/önskan om vad man vill ha det rätta.tre ringar skulle för min del bli allt för krångligt men det kan säkert vara snyggt. du ska ta det du känner dig mest bekväm med.
    Alltså, jag tycker om alla ringar typ
    Och det var min första tanke eftersom jag bara tänkte i dom banorna. Var inne på en rak modell av en tjockare vitfuldsring men fick då tipset av 2 smala. 2 st i vitguld var hur snyggt som helst och garanterat inget jag skulle tröttna på (vilket jag har en tendens att göra). 2 ringar fick förlovningsringen att verkligen stå ut. Sen tänkte jag sätta in diamanter efter 1, 5 och 10 år o så vidare i förlovningringen sen. Vad tror du?
  • jizz
    bridesilly skrev 2008-04-02 07:42:39 följande:
    Krånglet med präst löst nu Nu har vi äntligen en bestämd som ska viga oss
    Va skönt! En sak mindre att oroa sig över då

Jag måste ringa om lokal och präst idag. Ska se om jag hinner i eftermiddag. Nu ska vi snart till växjö och köpa vägguttag
    Något bröllopsrelaterat kommer det nog också bli
    Gjorde upp en budget igår vilket blev helt ok. Ska hålla den nu tänkte jag. Skrev upp i vilken månad jag skulle köpa dittan och dattan osv. Känns också bra att ha det gjort.
  • jizz
    bridesilly skrev 2008-04-02 07:55:26 följande:
    ja det kanske inte är så dumt. ska dom lödas ihop alla 3 ringarna sen då till en stor?
    Det hade jag inte tänkt, därav funderingarna om kyrkan. Men det kanske man kunde göra. Vad kan det kosta tros?
  • jizz
    bridesilly skrev 2008-04-02 07:57:25 följande:
    det tror jag itne är alls dyrt, det kan man ju göra efter vigseln där du har köpt de två andra ringarna kanske?
    Jag ska nog köpa ringar via nätet. www.sancy.se har samala i vitguld som var fina.
  • jizz
    bridesilly skrev 2008-04-02 07:57:55 följande:
    eller blir det dumt om du ska sätta i stenar efter hand, ja det kanske inte går?
    Nä det har jag redan kollat och det funkar utmärkt (plus att hon jag fick tipset om jobbade på albrekts guld, heter det va?)
  • jizz
    jizz skrev 2008-04-02 07:59:45 följande:
    Jag ska nog köpa ringar via nätet. www.sancy.se har samala i vitguld som var fina.
    ååååh, smala ska det vara, inte samala!
  • jizz
    bridesilly skrev 2008-04-02 07:56:44 följande:
    ska du till brudbutiken i växjö? drezza tror jag den heter, om du ska, berätta gärna om den var något att ha
    Vart ligger drezza? Vad har dom förnågot?
  • jizz

Igår blev lokalen bokad och det känns underbart! 1300:- för både torsdagen och fredagen. Och då städar hyresvärden på lördagen. Kommer nog bli super känns det som!

Hur som helst! Detta betyder att jag kan börja med inbjudningarna! Överlycklig!
    Ska bara lägga lilleman sen så glöder fingrarna !

• jizz
    bridesilly skrev 2008-04-02 08:15:15 följande:
    drezza är brudbutiken i växjö har jag för mig.
    Ja så långt vet jag också men har dom bara klänningar eller andra tillbehör osv? Var aldrig inne där igår så vi inte körde in i stan utan var mest utanför och snurrade.
  • jizz

Det blev en bygdegård som ligger ca 1 mil från kyrkan.
    Helt okej, lagom stort, bättre kök med snabbdiskmaskin (om man jämför med ladans pentry ), musikanläggning, scen, allt på plats så som stolar, porslin och dylikt.
    Nähä, nu ska jag börja skriva.
    Hur har ni andra skrivit i er inbjudan?
    Tycker ni man ska skriva att man bjuder på mat och liknande eller räcker det att skriva bröllopsfest. Det kanske är en sak som man kan förklara lite närmare på hemsidan.?

Svar på tråden Augustilistan del 4