• jizz

Augustilistan del 4

Miss Blue skrev 2008-04-14 08:00:58 följande:

Just nu är det mest pyssel, håller på med våra monogramljus, påbörjat placeringskorten...Har köpt lite sidenband som jag bl a ska ha virat runt handtaget på min brudbukett samt tärnornas buketter, samma sorts band fast smalare ska vi knyta runt ljusen (är det planerat iaf!).Vi letar musikalternativ, har inte bestämt hur vi ska göra (är sent ute), en dj har vi fått totalt pris på 4000kr - det känns mycket....Det finns ingen ljudanläggning i lokalen så då måste vi fixa det själva (dj in a box är fullbokat i städer närmast oss tyvärr), någon som har tips!!!!????? Hur ska ni göra?????
    Har ni löst musikproblemen miss blue?
    Jag annars är kanske ett tips att kolla bland anhöringa som är musikintresserade och tekniska med ordentilga högtalare
    Vet inte om man endast kan hyra högtalare någonstanns sen kanske egna cdskivor fungerar???
    Vi kommer ta med egna skivor och spela i lokalens ljuddanläggning. Min sambon som är lite kunnig när det gäller sånnt, han märkte att dom hade en projektor i vår lokal och tyckte att det vore roligt att spela upp musikvideorna samtidigt. Ialla fall senare under kvällen vid dansen.
  • jizz
    bridesilly skrev 2008-04-17 13:01:55 följande:
    Vi kommer ha egenkomponerade skivor med musik. En till middag och en till dans. Tror ni det räcker med ca 60 låtar på varje skiva eller är det för lite?
    Vad är det för superskivor som tar 60 låtar?
  • jizz

Miss Blue skrev 2008-04-17 14:36:27 följande:

Tveksam faktiskt, det kommer nog var sorl och prat ändå, det kan bli för mycket med musik i bakgrunden oxå....Sen blir det väl lite tal och sång och spex och då känns det lite överflödigt med musik iaf till maten.......hmmmm
    Precis det jag sitter och funderar på, sambon vill ha lig musik i bakgrunden men jag är osäker.
    Man kanske kan förbereda en skiva och be någon sätta i den om man skulle känna för det då.
  • jizz

16 aug: Superfin!

jennyfer: Vilket superpris du fick på buffé! Rena rånet!

Jag tror jag äntligen löst barnvakt så helt plötsligt känns allt super!

Hur kommer ni göra kvällen innan bröllopet? Funderar hit och dit men kan inte komma på något bra schema med tanke på just barnen.
    Vill så gärna sova hemma hos min mamma och pappa (för dom har bubbelbadkar, plus att jag ska göra maten/dukning dagen innan ) men Fredrik vill ju också hitta på något speciellt med sin bestman. Är det för mycket begärt att han har barnen tills kvällen då min syster eller mamma kanske kan komma och passa dom?

• jizz

En del inbjudningar är ute nu och har fått 4 som tackat ja!
    INGEN ÅTERVÄNDO!!!!!

Ganska dött här inne! Hur går det för er allihopa?
    Vad håller ni på med nu?

• jizz

Funderat på det här med att dela ut uppgifter.
    Vad är det som behöver fixas av andra? Alltså så jag inte glömmer något.

Har kommit på:
    Barnvakt och allt vad det innebär
    Ordna blommor i kyrkan
    Tårtan
    Dela ut rispåsar/vigselprogram
    Skjutsa till kyrkan
    Skjutsa från festen
    Fylla på vin i karafferna senare på kvällen (när serveringspersonalen gått)
    Orda nattamat (om festen blir lång och vi hungriga)

Har jag glömt något då?

• jizz
    jennyfer skrev 2008-04-25 09:51:09 följande:
    Usch, vi måste verkligen fixa barnvakt. Vi har två killar på ett och tre år och absolut ingen barnvakt. Annonsera på Blocket?
    Precis som oss, 14 månader och strax under 3 år.
    Vilda gossar som alltid rusar, fast jag hittade barnvakt nu i veckan.
    Hör er för. Kanske era släktningar inte kan passa men dom kanske vet någon annan som kan.
  • jizz
    kalevala skrev 2008-04-26 11:23:52 följande:
    min syster dotter som är 14 ska ta hand om våra barn lite under kvällen , där är bra utemiljö ......sen när de vill sova ....hmmm det har vi inte löst...Min ring är hämtad finns i galleriet för de som är nyfikna....den är såååååååå fiiiiiiiiiiinnnnnn..........
    Va anorlunda Jättefin! Ska ni ha lite vintage look?
    Får den känslan av att titta i ditt galleri....

Idag fixade jag transport från kyrka till fest för oss! HÄST OCH VAGN! För 0 kr! Kan inte bli bättre JIPPI!
  • jizz

Just det, fotograf också för den delen... Även där 0 kronor, framkallningar bortsett.

Svar på tråden Augustilistan del 4