Inlägg från: Miss Blue |Visa alla inlägg
  • Miss Blue

Augustilistan del 4

Hmmm hur många blir det...ca 5-6st vill inte ha FÖR mycket...vi får se, är inte klar med festprogrammet än.

Labolina07 skrev 2008-05-22 20:42:20 följande:
    Hur många visor har ni i festhäftet? VI har än så länge bara 4... är 6-7 st lagom?
  • Miss Blue

Jättefin bukett! Vad duktig du är
    Vad är det för blad runt om?

helene306 skrev 2008-05-24 22:48:24 följande:
    Tack! Jag vill ha den så, enkel och i vitt och grönt, så jag blev väldigt nöjd Festprogram..... det skippar vi
  • Miss Blue

Pust nu är jag nästan helt klar med festprogrammet (utformningen INTE utskrift!!), det som vi väntar med är bordsplaceringen och gästpresentationen, vi avvaktar tills efter osa gått ut den 20/6. Men guud så skönt att ha det nästan klart!!!! Sen är det bara jättejobbet att skriva ut och sätta ihop 33 program - phu!!

• Miss Blue

jizz - vi får spela musik till kl. 01.00 sen får vi se hur det blir , men vi har inte tänkt åka tidigare men hela natten blir vi inte kvar i lokalen (och inte gästerna heller!).

Ja vi gör en till varje gäst!

Labolina07 - ja det var svårt att välja, jag letade här på BT och snodde idéer här och där, sen valde vi bort en hel del! Och vi ville inte ha för många sidor och för många sånger. Det blev rätt lagom faktiskt!
    Ungefär så här är det upplagt (ej i exakt ordning):
    Välkommentext
    Meny
    Välkomstvisa
    mer sånger
    kort och gott om brudparet (typ intressen, favoritbil mm)
    lite citat från barn
    tips på början till tal
    nykterhetstest
    bröllopsdagar
    bröllopsbingo
    mer sånger
    Sen i mitten blir det bordsplacering och gästpresentation, har avsatt ett helt uppslag + en sida till det, hoppas det räcker?!?

Så ser det väl ut på ett ungefär, har använt mallen från kortdesign.se på 16 sidor, får se hur lätt det blir att skriva ut?!?!?!?!?!? Hålla på och vända och ha sig, synd att man inte har en skrivare som kan skriva ut på båda sidorna!! Men det får gå....

• Miss Blue

Just det vi har ju oxå ordningsregler...he he glömde bort det

Labolina07 skrev 2008-05-27 13:16:35 följande:
    nej, vi ska bara hem. Vi ska utomlands veckan efter så vi tänkte att det räcker Så har vi gäster hemma med. Hur har ni tänkt? MissBlue; skoj att läsa hur andra har gjort! Vi har:*5 sånger, varav 1 "lek". *meny m.m.*välkommen text*bordsplacering*ordningsregler*Gästpres med rim*"dagens tv tablå"*"bra översättning"* kanske ska ha bröllopsbingo eller korsord med.*kanske något skrivet om oss med.Inte i någon ordning...
  • Miss Blue

Ja det blir nog vanligt vitt papper inuti, det är enklast (och billigast)

Ja ni det här med dryckesmängden har ju stötts och blötts mycket här på BT, vet inte om man blir så mycket klokare?!?!
    Det beror ju så mycket på VAD för slags gäster man har, hur mycket de dricker.
    Vår toastmaster är kock så han har lite pejl på läget och han säger att det alltid går åt mer rödvin än vitt vin på en bröllopsmiddag, de flesta vill ha rödvin till maten.
    Avec brukar inte heller gå åt särskillt mycket utav, vi kommer att vara runt 33 och har "bara" en flaska whiskey och en flaska Baileys, tänk på att man inte fyller upp glasen med dessa, det ska ju bara vara en skvätt till kaffet

Labolina07 skrev 2008-05-27 18:34:44 följande:
    Miss Blue: ni har ju mycket bra! Ska ni ha vitt papper inuti? Hofsan; ska vi med ha, men inte som bordsplacering... ska ni ha det?
  • Miss Blue

Mingelbingo?

jizz skrev 2008-05-28 09:33:58 följande:
    Jag gjorde en egen exel uträkning igårkväll och tror nog jag fått till det riktigt bra Det jag tycker är viktigt att veta är hur mycket per person det finns.Vi kommer köpa 40 (ger 0,6 l per peron) flaskor rött och 40 flaskor vitt (ger 0,6 l p/pers).20 flaskor bubbel (0,3 l p/pers).200 flaskor (33 cl) öl (ger 1,32 l p/pers).300 flaskor cider av 3 olika sorter (om jag nu kan hitta några i flaska och som är 33 cl, ger 1,98 l p/pers)Whiskey 4 flaskor (ger 0,06 l p/pers)Likör 6 flaskor (ger 0,09 l p/pers)Sen ska vi någ ha någon slags bål då vi kommer åka häst och vagn samt ta lite kort. Någon med tips på hur man kan underhålla gästerna medans dom väntar på oss?
  • Miss Blue

Vi ska ha två ev tre låtar:
    För att du finns - Sonja Aldén
    Kärleken förde oss samman - Ulf Lundell
    Du är allt - Sonja Aldén

neeke1972 skrev 2008-05-28 20:31:54 följande:
    Hej.Ikväll håller vi på att leta bröllopsmusik som våran solist ska sjunga i kyrkan... har någon några förslag??Vi kommer inte på nått... eller det finns massor med fina låtar.. men gud va svårt det är...Hjälp snälla...
  • Miss Blue

OJ!!!!

bridesilly skrev 2008-05-29 09:58:04 följande:
    113 par än sålänge i augustilistan
Svar på tråden Augustilistan del 4