Hehe... vill bara göra klart att mina kval har ABSOLUT inget att göra med den välidgt förlegade traditonen att ta mannens namn. Det har snarare att göra med att jag inte tycker att någon ska behöva tvingas till något utan att den fria viljan ska råda! (Har dock tendens att vara en ganska puschig flickvän...:-O) När det gäller den blivandes namn tycker jag inte att det ska vara något som puschas fram utan något som han väljer. Mer eller mindre i alla fall...
MAJ09 skrev 2008-03-26 17:10:09 följande:
Vi ska inte ha dåligt samvete. Jag tänker stolt behålla mitt namn och jag kan ju givetvis inte tvinga mannen att byta. Men det hoppas jag verkligen. Varför ska tjejen byta dumt. Sen är det givetvis svårt att byta namn konstig känsla men jag har klart även innan frieriet deklarerat att jag byter inte. Barnen har mitt namn det var inga problem med mannen. Sen måste det ju kännas bra, men som mi 4 åring sa "man måste kompromissa ibland"Det ska bara inte vara självklart att ta mannens namn och vi tjejer ska ha dåligt samvete för att vi behåller vårt. Stå på er tjejer!!!