• FruTez

Fikasugna GbgFruar träffas igen....

Nibla: Vilka bra priser! Måste gå och kika!

Snacka om att vara i dålig form. Jag höll en bebis i 20 minuter igår och jag har träningsvärk idag! Hahaha! Visserligen väger han ju en del nu, men iallafall!

• FruTez

Frujj: Tack själv för fika-shoppingen igår! Så trevligt så det gör jag gärna om nån gång! Hoppas det inte var att vi gick ganska mycket igår som gör att du har så ont idag bara...

Linum: Kul att höra att inte bara jag är intresserad av husbygget!

• FruTez

ab: Åh, så trevligt, så du har blivit författare nu på giftas dag!

Frujj: Det är "all-you-can-eat-mjukglass med toppingbuffé på Jensens Böfhus vid Nordstan! 49 kr kostar kalaset och de har allt möjligt smarrigt i toppingväg! *slickar mig om munnen*

Abbe igen... Jag kände att det var så olika dagar som folk kunde och så fick jag titta längre fram i tiden och jag vill ju fika nu och då kände jag bara att äsch... jag struntar i det! *snyft* Du får gärna göra ett försök du med ifall du vill och dra ihop fikasäcken...

• FruTez

abbe: Det skulle vara giftas dar... (tänkte på uttrycket "nu på gamla dar", men riktigt så gammla är ju inte nån av oss!")

• FruTez

Frujj och Abbe: går på lunch strax, svarar när jag e tebax!!

Sitter och möblerar huset nu! Hihi! Behöver lite vägledning bara om en sak. Va är bästa att spara på, en säng eller en 70-tals soffa som är bekväm att sova i? Maken tycker att vi ska göra oss av med soffan, men jag tycker vi ska spara den och göra oss av med sängen. Tänker lite som så att om man en dag kanske ska inreda extra rummet till nått annat (*ler*) än gäst/arbetsrum så blir det ju konstigt att ha en liten säng och sedan en stor säng, medans man kan ha en liten säng och en soffa i samma rum! Skulle det nu inte bli nått så att det förblir ett extrarum så kan gäster alltid sova där och soffan är väldigt bekväm, men ful! Va tycker ni?

• FruTez

TAck för era åsikter! Har också varit inne på att göra om sängen till en soffa, men jag tycker det är så fult... man ser ju att det är en säng under liksom! Fast åandra sidan, det kanske bara är så att det sängsoffor som jag sett inte varit snyggt inredda liksom!

• FruTez

Alla är vi barn i början och jag är ett spädbarn när det gäller inredning! *skratt*

Mia, du har mail!

• FruTez

Linum: Håller med Abbe där... brrr... för symaskiner! Symaskiner och jag talar inte samma språk!

• FruTez

Abbe: Hihi! Jag känner igen mig! Jag har provat att sy upp byxor några ggr. En gång blev benen på ett par shorts olika långa och då hade jag sytt det på maskin så det var inte kul att ta upp allt. Det hela slutade med att jag inte använde dom! *rodnar* När jag köper finbyxor som ska ha sån där osynlig söm så brukar jag faktiskt sy upp dom, för hand. Det är bara de att det tar ett par timmar för mig att göra.

Fick ett superduperbra tips från Nides som jag testat på två par byxor och det går mycket snabbare än att sy. Man "limmar" upp byxbenen med en remsa Ikeas gardinfåll!! Hahaha! Låter kanske lite kul, men det funkar superbra, syns inte och går även att tvätta! Allt för den ohändige!

Shit, hur ska det gå när jag ska bli händig husägare?!?! *förvirrad* Kanske finns någon kurs man kan gå? Hmm... ringa Martin Timell och hans vänner? *ler* Tur att man gift sig med en händig karl iaf!

• FruTez

Hej hej!

*muttrar* Jag mailade precis till min chef och frågade ifall min andra chef kontaktat honom och bokat tid för möte, fick svar nu att det hade hon INTE gjort!!!

Hon sa till mig att hon skulle boka tid så snart som möjligt när hon kom tillbaka från semestern och nu har det gått 2 hela dagar och hon har fortf. inte kontaktat honom?!?! Jag börjar bli lite orolig för att hon ska "jävlas" med mig... fast varför skulle hon göra det?? Eller hur? *paraniod* Jag mailade iaf till henne... vill av någon anledning som jag inte vet, inte prata med henne på telefon... än!

Funderar på att ringa till facket och höra hur det ska gå till...

Usch! Va bara tvungen att skriva av mig lite!

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen....