• FruTez

Fikasugna GbgFruar träffas igen....

Hon skulle alltså boka möte med min chef här för att prata om ersättare för mig...

• FruTez

Bauti: Var det i huxfluxkapasitatorn och omegaalfakondensatorn? *fniss*

• FruTez

Idag är det fredag!! *tjohoo!*

(är för en gångs skull ledig imorgon!)

• FruTez

Hej tjejer!

Tittar in här lite snabbt på min lediga dag!

Nides: Jag kan ha helt fel nu, men jag har för mig att barn får väldigt lätt svinkoppor och du kanske har gosat väldigt mycket med småttingar på sistonde? Jag menar, de kan ju haft bakterierna utan att det slagit ut? Bara en teori, som jag inte har några belägg för alls! Hehe!

Nibla: Va jobbigt med kollegan! Ni får väl samla ihop en attackfika och överraska henne, som plåster på såren!

Jag har fått jobbchemat på nya jobbet! Jobbar till klockan 17.00 på fredagar, fast, det är "bara" till 16:30 de andra dagarna, så jag får vara nöjd över det! Tycker det är gott att sluta 16:30 på fredagar idag, men en halvtimme, va gör det igentligen!

Carma: Vilket roligt mail! Hoppas att det funkar!

Addiz: *vinkar och hoppas du mår bra*

Nu ska jag duscha och packa, så vi kan komma härifrån! Ska till Skummeslöv i helgen och det är helt underbart där när de är sånt här väder! Vi allesammans borde åka dit en tjejhelg!!! Det finns sängar till alla, det är gott om plats, pappa har murat en egen grill och tar bara 1-2 minuter att gå ner till en jättebred och härlig sandstrand! Hallandsbukten är lovely!

• FruTez

Hej tjejer!

Tebax på jobbet efter en underbar helg!

På fredagen grillade vi och tog det lugnt och på lördagen åkte vi till Tyskland och köpte alkohol. Nu får vi nog ha fest för det är fullt i barskåpet!

Söndagen spenderades med en underbar sväng upp på hallandsåsen med pappa som guide. Han känner verkligen till alla guldklimparna! Vi stannade bla. till i lilla Kattvik och fikade, våffla med sylt och grädde! *mums* Vi hade turen att ett gäng musikanter hade stannat till vid caféet och spelade! De hade olika stråkinstrument som tex. en basfiol och spelade gamla svenska låtar som Ida sommarvisa och Drömmen om Elin! Våffla med sylt och grädde i det gröna och gamla visor i bakrunden med en fantastisk utsikt över en liten hamn och över hallandsbukten... närapå en perfekt sommardag! (det som saknades var 4 veckor semester)

• FruTez

Carma: Vilket underbart studentkort du gjorde! En fråga, vad använde du och hur gjorde du för att få kanterna så fina och "gamla"?

Jag behöver lite tips. Vi ska träffa toastmasterparet till midsommar (ÄNTLIGEN) och tänkte då överlämna en korg med lite grejer som tack för hjälpen förra året. (Vi har verkligen försökt båda två att hitta tid att träffas men de bor så långt bort och har fullt upp med barn och gård osv. Har vi varit lediga så har de varit upptagna och tvärt om... men bättre sent är aldrig! Hehe! Jo, nu behöver jag tips på vad vi ska fylla korgen med. Tänkte framkalla ett par foton från bröllopet och sätta in i ett album, lägga i en flaska rött och en flaska vitt av vårt bröllopsvin... men vad mer??? Det står helt still juh! Ville ha bröllopet som en röd tråd i korgen... hmm... Hjälp, bitte?

• FruTez

Tack för tipset tjejer! Mycket bra användbara tips! Skulle ni komma på nått mer så säg gärna till... korgen är inte riktigt full än.

Carma: Jag kommer ihåg den sorten. Jag använder mest Versa Colours små fyrkantiga idag. Är det nån större skillnad mellan Versa och "kattögat"? Ska försöka hinna till både Arkivet och Format idag och handla lite mer pyssel idag! *addicted*

Åh, jag vill ha pysseldag snart igen! Det är ju så himla trevligt och mysigt!

• FruTez

Nides: Va bra att du sa att Format är stängt! Hade varit tråkigt att stressa iväg dit och så kan man inte handla! Hehe!

Jag åker in direkt efter jobbet, slutar 17.00 så jag är väl i stan runt halv. Förhoppningsvis tidigare! Maken kör så han får väl dumpa av mig där och sedan får jag väl springa bort till InEx också. Måste köpa scrappapper! Sedan ska jag in i Nordstan till Papeterie, Nordstans Guld och Apoteket. Fast de sista tre stänger ju inte förräns 19 så det ska jag nog hinna... *pust*

Måste åka in till stan imorgon igen, för lite andra ärenden och affärer som jag inte kommer att hinna med idag... *pust*

När ska du dit Nides?

Abb: Jag håller med, pysseldag snart! Fast problemet blir väl att få ihop en dag som många av oss pysslingar kan. Det är väl ganska mycket nu för de flesta antar jag...

• FruTez

Nides: Ja, vi kanske springer på varann! kul med stämplarna, pyssel är ju så kul!!

• FruTez

Go morron!

Carma: Tack för tipset! Ska köpa en sådan och testa!

Nides: Kul att ses igår, även om det inte var så länge. Va fin du e i håret!

Ska ni hitta på nått speciellt till på fredag, sveriges nationaldag? Maken och jag pratade om att göra en picnickorg och åka ut till en klippa vid havet och fiska... Får se vad som händer!

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen....