• Frujj

Fikasugna GbgFruar träffas igen....

Nibla: nyfiken fråga, får ni nån kostrådgivning på föräldragruppen i förorten? Undrar för jag jobbar ju mot den förorten nu och vi har även hand om Bm-mott. Vore kul att komma till föräldragrupp

I helgen var vi och handlade dubbelvagn, hittade en näst intill oanvänd på blocket för fyndpris. Hade i mina farhågor tänkt lägga nästan det dubbla men blev mkt nöjd. Liten W är överförtjust i den nya vagnen och "hoppar" upp i den själv och sitter där och bara njuter.. hihi så kul att se. Ska se om jag kna fånga honom på foto nån dag och lägga in på bloggen.

Skaffade ny mobil för nån vecka sen och tänkte fixat så jag kunde blogga från den men det funkar ju inte.. morr... vet inte vad jag gör för fel....

• Frujj

Hej
    Kul att det händer saker i trädgårdar och på husfronten. Själv är jag mest trött. Har haft min första patient idag, det var kul! Gick jättebra oxå så jag känner mig nöjd (och stolt!!)

Nibla: Du får gärna uppdatera mig på kostfronten, intressant att veta!

• Frujj

Carma: Bergbyggandet?? Sorry jag är nog trött.... kommer inte ihåg??

• Frujj

Hej
    Här är det hostigt för liten man igen. Har just hostat ner hela mig med ... ja ni vet. Urk. Tur det finns dusch.

Roligt med huset Tezz! Väntar på inflyttningsfest inbjudan

Ska ta o grotta ner mig i elbolagsbytandet en stund, har fortfarande inte bestämt mig/oss för hur vi ska göra. Är helt enkelt för tråkigt...

• Frujj

Godkväll!

Nibla: Jag fick karpaltunnelsyndrom när jag väntade W. Det var läskigt obehagligt att alltid ha "sovande" händer men det gick över så fort han var ute. Jag gick till arbetsterapeuten och hon provade ut ett par skenor till mig (jättfula men man har dom bara på natten) och så fick jag ett handledsgympa-program. Operation blir det bara om besvären kvarstår långt efter graviditeten. Oftast beror det ju på att man svullnat upp och att dom där vätskebanorna i händerna är överfyllda och inte går ner pga detta. Hmm luddig förklaring...

Jag var hos min barnmorska idag, fick en ny för den jag hade ska sluta. Fick en äldre vimsig dam, som skulle ta mitt blodtryck två gånger, skrev fel i journalen (skrev in blodtrycket två gånger med två olika värden trots att hon bara tog det en gång) sen frågade hon N om alla våra barn bodde hos oss, även hans äldsta.... då hade hon precis läst i min journal att det är JAG som har en tidigare.. hmm.
    Sen avslutade hon med att ropa oj! när hon frågade efter min vikt... men hallå så gör man väl inte?? Tycker inte att jag har ökat nåt oj!-värt i vikt så det tycker jag var onödigt. Tänk om jag skulle få en patient till mig (ja ni vet mitt yrke...) och ropa OJ om han/hon säger att hon väger si och så många kg... Skulle inte vara så populärt.
    Undra varför jag alltid ska råka ut för de där knasputtarna.

Känns lite osäkert för min del om söndag, har ju sagt att jag kan komma men tänkte såklart inte på att det var mors dag, och nu ska E åka ner till mormor lör-sön och då ska jag hämta henne på sön så jag kommer liksom inte undan.

• Frujj

*Gooooooooooooooshh*
    Ingen som vill ha en tonåring????

• Frujj

Nibla igen: Ett tips är att hålla upp händerna ovanför huvudet och "pumpa" med fingrarna, ser jättefånigt ut men man kan ju göra det medan man sitter på toa eller nåt... hihi

Och försök sova med händerna högt, svårt jag vet, men lägg dom på en kudde eller nåt ovanpå magen.. sen åker dom ju hit o dit när man sover men värt ett försök!

Ingen som har tips mot foglossning.. ajaj

*gravidgnällarklubben*

• Frujj

Linum: Du kan väl maila din adress till mig så ska jag skicka det där tidningsurklippet vi pratade om!

• Frujj

Carma: Det är sant. Fast bm tar ju bara upp det väldigt ytligt. Just detta med maten är ju ofta ett stort orosmoment bland många gravida så därför borde det ju komma mer om det tidigare i graviditeten, än vad det skulle göra om man hade info om det på föräldrautbildningen. Hmm ska fundera på det där lite mer. Hur vi kan komma in hehe *försöker sälja in mitt yrke*
    På tal om det så trivs jag jättebra där jag jobbar nu, har sååå roligt och så trevligt så det kommer bli trist att sluta. Men men jag slutar ju för en rolig anledning!!

• Frujj

Hej hej inne en snabbis bara, har varit hos doktorn med W och på väg till en kurs, ingen ide att åka hela vägen till staden öster om förorten... *s* när jag ändå ska tillbaka till stora stadens stora sjukhus.

Tack för en trevlig shoppingtur-fikastund igår, Tezz!

Hoppas ni andra mår bra!

Kram

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen....