• Nataluskan

Mars April-tråden forts

Tråden var stängd så jag startade en ny....
    Här är den gamla:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2645034-50.html

Troll-P 1 mars Mariakyrkan (Helsingborg)
    Brud i Thailand 5 mars Koh Lanta Thailand (bor Trollhättan)
    Neppe 8 mars Munsala kyrka, Finland
    Synthetic 8 Mars Gustav Vasa Kyrka (Stockholm)
    080315 15 mars Bromma kyrka (Stockholm)
    L2K 15 mars Ösmo kyrka (Stockholm)
    Birella 17 mars
    MrsFllerA 20 mars Koh Lanta, Thailand
    Yoyo78 29 mars Sävsjö i Småland (bor i Göteborg)
    Stjärnblomma 4 april stranden Ängelholm
    Nataluskan 5 april Polen- Gdansk (bor i Södertälje Borgerligvigsel 2 feb)
    Astriden 5 april Stora Holms Säteri Göteborh
    DetOrdnarSig 5 april Fasta paviljongen/Långholmens Folkhögskola, Stockholm)
    Aprill bröllop, 11 april, Teneriffa
    12april 12 april Vreta Kloster, utanför Linköping
    Tirus 12 april Brunnby Kyrka (Höganäs)
    Miss A 19 april Hemligt (Skåne)
    Tooticki 19 april S:ta Birgittas Kapell (Göteborg)
    Brud 080419 19 april Djursholms Slott (Stockholm)
    Mica o Krille 26 april Angarns kyrka. (sthlm)

• Svar på tråden Mars April-tråden forts
  • MrsFellerA

Ja - det kan verkligen vara dyrt med en brudbukett. Ordet "brud" kostar...

Min bukett, som jag hade under vår "snabb"-vigsel i kyrkan, kostade 240kr - gick in på en blomsteraffär 1 timme innan vigseln och köpte ett pack med rosor och några andra små blommor. Och betalade 50kr för att de skulle binda den. Sen snurrade jag ett band runt skjälkarna och tryckte fast ett par pärlor i vissa av rosorna. Blev super och passade verkligen till den enkla cermoni vi hade. Har lagt upp bilder på den i mitt galleri.

• DetOrdnarSig

Även jag har skaffat blommor idag och är så supernöjd. Vi var på Hötorget och köpte 230 tulpaner till bordsdekorationer, 5 stora kallor och två stora blad till min bukett samt två 10-pack rosor till min mamma. Summa 600 kronor.

Här faller de sista bitarna på plats en efter en. Vi handlade alkoholfritt och läsk till baren, gjorde klart festprogrammen och vikte servetter igår, idag har vi städat och tvättat kläder inför resan. Ska stryka och packa ikväll. Imorrn är det manikyr och det sista på spellistorna för dansen innan vi får vi tillgång till lokalen klockan tre. Då ska vi duka och dekorera och sen på lördag är det dags!

• kikalt

mrsFellerA: supersnygg bukett! Kanske ska jag be dom att binda buketten då också för en liten extraslant?

DetOrdnarSig: å, förstår att du är jättenöjd! Hoppas att allt går jättebra nu med sista förberedelserna och så klart framför allt med bröllop och fest!

• MrsFellerA

DetOrdnarSig

Du verkar verkligen ha superkoll - betar av punkt för punkt. Duktigt!!! Och vad spännande sen - imorgon är det dax. Lycka till med allt och NJUT!

kikalt
    Ja, här var det ju ganska lätt, för de tar alltid 50:- för att binda en bukett av blommor man väljer ut. Visst blev den en liten chansning, att går ner sådär en timme innan, för man vet ju liksom inte vilka blommor de har inne. Men jag är supernöjd!

• brud080419

Detordnarsig: Hoppas det går bra idag med de sista förberedelserna! Hur har ni förvarat tulpanerna ni köpte? Var först inne på tulpaner som dekoration, men tycker det känns som att de lätt blommar ut för snabbt och blir fula, så jag skulle nog vilja köpa dem samma dag isf, och det blir för stressigt. Har bestämt oss för röda rosor istället. Tulpaner känns annars som mer vårlikt än rosor..

Imorgon ska jag till en sömmerska för att lägga upp klänningen och laga en söm som gått upp. Väntar också på min Uniquebra som jag beställt, sen är hela outfiten klar!

• DetOrdnarSig

brud080419:
    Tack! Vi förvarar dem i en lokal i mina föräldrars hus. Min mamma drog ner värmen i lokalen men jag är inte speciellt nervös. Jag tycker att de brukar hålla sig bra och när man köper dem är de ju inte alls utslagna så jag var mer nervös att de inte ska hinna slå ut.

Idag skulle jag på manikyr och en timme innan ringer hon och säger att de inte kan ta emot mig eftersom deras renovering inte är klar. Då tyckte till och med min blivande att ett bridezilla-utbrott var på sin plats men jag var så lugn och snäll. Jag hade tur och fick en tid direkt på ett annat ställe som ligger närmare men som jag ratat eftersom det var lite dyrare, så allt ordnade sig ändå.

• MrsFellerA

Intressant - varför blev det ingen gubbe, och texten hade jag ju skrivit i stora bokstäver.

• Neppe

Hej!
    Är inte så aktiv här längre efter bröllopet. Men hade ett underbart bröllop, helt sagolikt! Bröllopsresan till Thailand var också helt perfekt.
    Finns några bilder från bröllopet i mitt galleri.

• L2K

LYCKA TILL IDAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Och undrade varför tråden inte uppdaterades... Va ju en ny tråd ju.

Här är en till som inte är så aktiv längre. Men är inte aktiv vid datorn alls just nu så det är därför... Ska ta mig tid och läsa vad ni har skrivit sen.

Svar på tråden Mars April-tråden forts