• Nataluskan

Mars April-tråden forts

Tråden var stängd så jag startade en ny....
    Här är den gamla:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2645034-50.html

Troll-P 1 mars Mariakyrkan (Helsingborg)
    Brud i Thailand 5 mars Koh Lanta Thailand (bor Trollhättan)
    Neppe 8 mars Munsala kyrka, Finland
    Synthetic 8 Mars Gustav Vasa Kyrka (Stockholm)
    080315 15 mars Bromma kyrka (Stockholm)
    L2K 15 mars Ösmo kyrka (Stockholm)
    Birella 17 mars
    MrsFllerA 20 mars Koh Lanta, Thailand
    Yoyo78 29 mars Sävsjö i Småland (bor i Göteborg)
    Stjärnblomma 4 april stranden Ängelholm
    Nataluskan 5 april Polen- Gdansk (bor i Södertälje Borgerligvigsel 2 feb)
    Astriden 5 april Stora Holms Säteri Göteborh
    DetOrdnarSig 5 april Fasta paviljongen/Långholmens Folkhögskola, Stockholm)
    Aprill bröllop, 11 april, Teneriffa
    12april 12 april Vreta Kloster, utanför Linköping
    Tirus 12 april Brunnby Kyrka (Höganäs)
    Miss A 19 april Hemligt (Skåne)
    Tooticki 19 april S:ta Birgittas Kapell (Göteborg)
    Brud 080419 19 april Djursholms Slott (Stockholm)
    Mica o Krille 26 april Angarns kyrka. (sthlm)

• Svar på tråden Mars April-tråden forts
  • Troll-P

Min man ville byta - så då fick han det! Det tog kanske 1,5 vecka innan hans papper kom hem i brevlådan. Körkortspapper kom hem automatiskt ganska snart, resten trillar in allt eftersom bortsett från passet.

• Rosenpetunia

Åååh, vilka härliga bröllopsbilder, Nataluskan! Vad roligt att ni har fått med precis hela dagen i bilderna. Ni är så fina och man ser verkligen hur rörd din man är när han hämtat blommorna och kommer till dig...
    Och vilken underbar färgglad bukett, riktigt fräsch!

MrsFellerA: TACK TACK

kikalt: jag har också bytt efternamn, pappret om namnbytet kom ganska exakt två veckor efter bröllopet.

Ha en fin kväll allesammans!

• Rosenpetunia

Jag igen
    Vad är det för spännande ni äter på bröllopsbilderna, Nataluskan? Glömde också skriva att det ser sååå mysigt ut med brasan och den "eldiga" underhållningen...
    och på utomhusbilderna är det många nya "grepp" från fotografens sida - läckert! Ser ut som att ni hade hur skoj som helst

• Nataluskan

Hmm det har jag inte tänkt på att det syns nån mat..det är nog tårtan kanske (som var den mest misslyckade i världshistorien... men det är en helt annan historia..Det var väldigt mysigt! och det kan kanske vara nåt för svenska fotografer att ta till, vår låg på mrken och klättrade och var som värsta papparazzi
    Vi hade väldigt kul men huua så tröttsamt det var!
    Åh nu är jag med det är förrätten, Traditionell polsk soppa som serverad i ett bröd är det som vi äter såå gott!
    Dricker snaps till, inte det godaste jag vet

• Rosenpetunia

Ja, det syns verkligen på bilderna att fotografen har klättrat och haft sig... *fniss*
    Men det var en fotograf med öga för färger o detaljer, måste jag säga. Har lyckats fånga det ena underbara ögonblicket efter det andra!

Det var den traditionella polska soppan jag var ute efter, precis

• Rosenpetunia

kikalt, nu har jag lusläst din bröllopsberättelse. Grattis ännu en gång!!! Kul att du delade med dig.

Vad spännande att ni höll på med klänningen in i det sista... nästan lite nervkittlande. Låter fint med kombinerat bröllop och dop! Skönt att dagen var kanon från början till slut, och att din rygg gav en stunds "ro" (vet hur det är, min man har haft diskbråck ). Kan det vara så att adrenalinet i kroppen påverkar också, smärtlindrande alltså?

• kikalt

Nataluskan: å, vad roligt att få se bilder från hela dagen! Vad vackra ni var och det syns verkligen att ni har jättekul på några av bilderna! Underbar bukett, så livlig och färgrann. Och så gillade jag lite extra nån bild där du dansade loss lite med klänningen såg det ut som, och vad roligt med duvorna - du måste ha varit livrädd för olyckor?
    Jag la också märke till soppan och middagen såg jättemysig ut. Härliga bilder från eldunderhållningen också!

Hade ni fotograf med som dokumenterade hela dagen? Det ser ut så tycker jag?

Nataluskan, Troll-p och Rosenpetunia: tack för svaren angående namn och alla ändringar och sånt. Då väntar jag bara och ser vad som händer. Barnen har redan fått sina nya namn, men mitt har inte kommit än.

• kikalt

Rosenpetunia: tack! Hihi, ja min pappa sa att "den blir klar tidigast vid midnatt innan bröllopet" och han fick helt rätt. Det var jättefint med bröllopet samtidigt som dopet. Med första barnet hade vi dubbeldop tillsammans med en liten kusin, så det var kul att det här dopet också fick bli lite speciellt.

Jag tror absolut att jag blev smärtlindrad av adrenalinkick, glädjeyran osv. för nu är jag lite knögglig igen eller hur man ska säga. klarar inte av att sitta utan står och surfar i baren. Och så hölls jag uppe av korsetten. En grej till exempel är ju att jag hade korsetten maximalt åtsnörd under fotograferingen och i kyrkan. Det tog väl ca 1,5 timme. Tidigare hade jag inte ens haft den på längre än max 30 minuter ohc inte med full påsnörning. Så fort vi kom ut ur kyrkan och smet tillbaka in via nödutgången så började korsetten göra ont pga att den var så åtdragen, innan dess hade jag inte känt den alls. Så kan det visst funka med kroppen när man är lycklig!

• MrsFellerA

Jag har bytt efternamn, men jag ska nog inte tråka ut er med allt man måste fixa när man själv bor utomlands....inte enkelt det här.

Nataluskan
    Jättefina bilder! Alla de utebilderna är så fina. Man blir ju så glad av att titta på dem.

Svar på tråden Mars April-tråden forts