• Turboplingen

50-tals bröllop

Nu är man igång igen =p
    Så att min gamla tråd hade stängts, så jag öppnar en ny..
    Fick en massa bra länkar i den tråden! Det vill jag tacka för!

Det går sådär framåt, ändå så ska bröllopet vara i slutet av augusti. Bröllopskorten håller på att designas av min plastsvärfar, gästlistan är skriven, datum och tider bestämda.. Hus där middag och förmodligen vigseln kommer vara är bokad..

Håller på att leta efter checklista där det står vad man ska fixa inför bröllopet då jag kan nada om bröllop =p

Vi ska ha temat 50-tal, då vi är ett raggar/rockabilly par och de flesta av våra gäster också är i den kretsen.
    Letar fortfarande klänning, om jag inte hittar en så får det bli nått annat rockabillybruds aktigt..

Maten är inte helt bestämd än.. Men något som man inte behöver tillaga på plats, inget jätte fin fin middag, vanlig svensson mat. Just nu står rostbiff, potatissalad, salad, kanske fläskfile? Toast, hamburgare till de kräsna..
    Men jag tar gärna emot tips på lätt och god mat..

Ni som också ska ha liknande bröllop eller har haft får gärna skriva också.. Och tipsa mig.. tar emot allt jag kan få..

• Svar på tråden 50-tals bröllop
  • Turboplingen

Thailand 08 skrev 2008-03-28 19:29:18 följande:

Mysigt.Vi är barnlediga varannan helg och då brukar det bli party!
    Ok.. Jag ammar fortfarande så jag dricker fortfarande inget..
  • bara jag

Ohh...fullständigt älskar dammodet från 50-talet, då kvinnliga kurvor framhävdes och frisyrerna var riktiga frisyrer (alltså att man gick på salong för att göra vid det)

• SweetSun

vad har ni för planer på dekorationer i festlokal? Jag är lite rådvill där..har massa ideer, men vet inte vad jag ska gå på..

• Turboplingen

bara jag skrev 2008-03-29 01:04:19 följande:

Kolla www.angelinas.se (dock ej vita, om du var ute efter det)
    Tack för sidan! =)
  • Turboplingen

Ja min inredning blir nog inget häftigt, lite usaflaggor, pepitaflaggor.. Får se om svärmor har några ideér..

• Sanfor

Säker redan någon som länkat till denna sida, men hittade inget när jag använda sökfunktionen, så jag slänger in lite info här..

Härifrån köpte jag min bröllopsklänning, i lila satin, snygg som fan! :D (Se galleri)
    (Vi kör iofs inte 50-talstema, utan jag bara älskar de klänningarna)

www.vivienofholloway.com/
    har en massa auktioner på e-bay också..

Massor med länkar om man inte hittar rätt kläder där :)

• Turboplingen
    Sanfor skrev 2008-03-30 00:46:04 följande:
    Säker redan någon som länkat till denna sida, men hittade inget när jag använda sökfunktionen, så jag slänger in lite info här..Härifrån köpte jag min bröllopsklänning, i lila satin, snygg som fan! :D (Se galleri)(Vi kör iofs inte 50-talstema, utan jag bara älskar de klänningarna)www.vivienofholloway.com/har en massa auktioner på e-bay också..Massor med länkar om man inte hittar rätt kläder där :)
    Tack! Ja din klänning va väldigt snygg! =)
  • SweetSun

jag funderar på att ha mina inbjudningskort i svart papper med vita prickar,med ett rosa band, och låta det gå igen i dekoration på festen.. hur låter det? Eller ska man vara mer "noga" och ha färgerna som jag har tex på klänningen..?

• Turboplingen
    SweetSun skrev 2008-03-31 08:33:16 följande:
    jag funderar på att ha mina inbjudningskort i svart papper med vita prickar,med ett rosa band, och låta det gå igen i dekoration på festen.. hur låter det? Eller ska man vara mer "noga" och ha färgerna som jag har tex på klänningen..?
    Nää jag tycker det låter snyggt =)
    Annars om det bryter för mycket kan du ändra kombinationen..
    Vitt papper, med svarta prickar och ett rosa band, ett rosa papper med svarta prickar och vittband?

Inbjudningskorten designar min plastsvärfar, så det ska bli intressant och se vad han får för ideér =)
Svar på tråden 50-tals bröllop