• Turboplingen

50-tals bröllop

Nu är man igång igen =p
    Så att min gamla tråd hade stängts, så jag öppnar en ny..
    Fick en massa bra länkar i den tråden! Det vill jag tacka för!

Det går sådär framåt, ändå så ska bröllopet vara i slutet av augusti. Bröllopskorten håller på att designas av min plastsvärfar, gästlistan är skriven, datum och tider bestämda.. Hus där middag och förmodligen vigseln kommer vara är bokad..

Håller på att leta efter checklista där det står vad man ska fixa inför bröllopet då jag kan nada om bröllop =p

Vi ska ha temat 50-tal, då vi är ett raggar/rockabilly par och de flesta av våra gäster också är i den kretsen.
    Letar fortfarande klänning, om jag inte hittar en så får det bli nått annat rockabillybruds aktigt..

Maten är inte helt bestämd än.. Men något som man inte behöver tillaga på plats, inget jätte fin fin middag, vanlig svensson mat. Just nu står rostbiff, potatissalad, salad, kanske fläskfile? Toast, hamburgare till de kräsna..
    Men jag tar gärna emot tips på lätt och god mat..

Ni som också ska ha liknande bröllop eller har haft får gärna skriva också.. Och tipsa mig.. tar emot allt jag kan få..

• Svar på tråden 50-tals bröllop
  • Ullrika

Problemet för oss är att vi själva inte längre bor i Stockholm och därmed har ont om kontakter... Här nere kanske det varit lättare att ordna någonting.

• SweetSun

aaah oki.. ja det är svårt ibland med kontakter.. :( Men Bra musik på datorn är super det med ;) Så ska vi ha också! Men min mamma är lite lurig och säger att hon kanske ordnat nåt, hehe. Så man vet aldrig ;)

• SweetSun

hallå där! hur går det för er? kommit nåt längre? *nyfiken*

• Ullrika

Nä jag jagar sömmerska för att se vad det skulle kosta att låta sy upp en klänning i femtiotalsstuk. Annars ganska stilla för tillfället.

• Sommaren 2008

*Tittar förbi* Vi kommer gifta oss den 4/7 i Västerås...

• Turboplingen

Sommaren 2008 skrev 2008-05-09 22:28:51 följande:

*Tittar förbi* Vi kommer gifta oss den 4/7 i Västerås...
    Välkommen i klubben =)
    Vi kommer åka i en röd Buick Century 58a =)
  • Turboplingen

Här har det stått still men nu har jag bestämt mig för att få ur arslet ur vagnen.. är ju för tusan snart.. den 12 juli är middan och festen ju.. det är helt bestämt nu..
    Klubblokalen är bokad, bilen fixad..
    Idag ska vi ta reda på hur det går med inbjudningskorten..

Vilken tid tycker ni middagen passar bäst när man ska ha fest på kvällen? För tex min och gubbens far och morföreldrar tror jag inte vill vara med och festa och härja på kvällen =p

Runt 12-13?

Ska iväg och prata med lite konditorier idag ang tårta..
    Men ska inte säga att det är bröllopstårta =p
    Då blir det ju dyyyrt..

• Ullrika

Vi kommer ha vigseln vid 15-tiden, sen kommer vi äta vid kanske 17 efter middagen får dom som vill stanna och festa med oss göra det resten står det fritt att åka hem om dom vill :D Vi tänker i alla fall roa oss till sent på natten :D

• SweetSun

hej på er! Hur går det i värmen? Hur går planerandet?

Jag funderar på det här med bröllopsdansen (vals eller tryckare, eller kanske nåt annat?) Vad ska ni har för låt? Har ni funderat nåt på det?

• gustafmatilda

Jag tänkte på en sak när jag gick runt på stan i mina illröda solglasögon. Ni som ska ha 50-talstema MÅSTE ju bara ta lite roliga bilder med typiska solglasögon och klubbor och sånt! Skulle vara svintufft till en 50-talsoutfit med lite komiska bilder. Bara en idé, ville dela med mig! =)

• SweetSun

hihi jo man får väl ta "typiska" bilder för temat. Vi har infomerat vår fotograf att vi vill ha 50's stuk på bilderna. vi ska fotas med bilen och lite sånt.. ska komma ihåg att köpa lite klubbor då

• Turboplingen
    SweetSun skrev 2008-05-30 15:59:47 följande:
    hej på er! Hur går det i värmen? Hur går planerandet?Jag funderar på det här med bröllopsdansen (vals eller tryckare, eller kanske nåt annat?) Vad ska ni har för låt? Har ni funderat nåt på det?
    Här blir det rjält med bugg och rockabilly musik =p
  • Turboplingen

Förmodligen kommer min plastsvärfar att fotografera då han har en dyr och avancerad kamera =p

Måste hitta mer info om tider och plats ang drive in vigseln på power.. nån som vet?

• SweetSun

Turbplingen; jo klart det ska bli rocknroll hela kvällen lång , men ska ni ha nån speciell låt som ni ska ha som "bröllopsdans" eller struntar ni i det?

• Sommaren 2008

Turboplingen: Mejla prästen, så får du mer information om tid & plats. Vi ska gifta oss där, så sambon fick nyligen info.

• Turboplingen

Ja jag fick också info från Jerker nu för ett par dagar sen =)
    Snart dags!

Bröllopsinbjudningarna skickades i veckan, sista minuten som vanligt =p

Svar på tråden 50-tals bröllop