• Turboplingen

50-tals bröllop

Nu är man igång igen =p
    Så att min gamla tråd hade stängts, så jag öppnar en ny..
    Fick en massa bra länkar i den tråden! Det vill jag tacka för!

Det går sådär framåt, ändå så ska bröllopet vara i slutet av augusti. Bröllopskorten håller på att designas av min plastsvärfar, gästlistan är skriven, datum och tider bestämda.. Hus där middag och förmodligen vigseln kommer vara är bokad..

Håller på att leta efter checklista där det står vad man ska fixa inför bröllopet då jag kan nada om bröllop =p

Vi ska ha temat 50-tal, då vi är ett raggar/rockabilly par och de flesta av våra gäster också är i den kretsen.
    Letar fortfarande klänning, om jag inte hittar en så får det bli nått annat rockabillybruds aktigt..

Maten är inte helt bestämd än.. Men något som man inte behöver tillaga på plats, inget jätte fin fin middag, vanlig svensson mat. Just nu står rostbiff, potatissalad, salad, kanske fläskfile? Toast, hamburgare till de kräsna..
    Men jag tar gärna emot tips på lätt och god mat..

Ni som också ska ha liknande bröllop eller har haft får gärna skriva också.. Och tipsa mig.. tar emot allt jag kan få..

• Svar på tråden 50-tals bröllop
  • SweetSun

hm.. ja kanske att rosa papper med svarta prickar går bättre ihop med klänningen.. men så tänker jag "ääääh, ska det va så noga!?" hehe men jag har ju tid att bestämma mig! vi ska ha litet och intimt men endå planerar jag över ett år i förväg, hihi

• Turboplingen
    SweetSun skrev 2008-03-31 11:28:30 följande:
    hm.. ja kanske att rosa papper med svarta prickar går bättre ihop med klänningen.. men så tänker jag "ääääh, ska det va så noga!?" hehe men jag har ju tid att bestämma mig! vi ska ha litet och intimt men endå planerar jag över ett år i förväg, hihi
    Ja jag har kommit igång nu med planerna och vi ska gifta oss i slutet av augusti =p
    Lite seg av mig..
  • Ironbyrd

Hej!

Jag är föredrar ju rockabilly/psychobilly och sambon är raggare som lyssnar på rockabilly å dansband så vi kommer också köra på det här temat.

jag har inga bilder här men jag har lagt ut bilder på bröllopsguiden eftersom jag är mer "aktiv" där. har hittat den, i mitt tycke, perfekta outfitten...vill ha brudklänning i 50-talsstil eftersom jag alltid har "vanliga" rockabillykläder i vanliga fall på fester och så och jag är helnöjd! om du inte är med på bröllopsguiden så kan jag iofs lägga in mina bilder här med =)

våra inbjudningskort gjorde vi själva, vi gjorde "filmisar" av oss själva i photoshop och hade på framsidan. färgtemat blir svart, vitt och rosa. det blir nog nice.

• SweetSun

Ironyrd; låter toppen! När ska ni gifta er då?

Vi ska nog också ha svart/vit och rosa ;)

• SweetSun

är det nån som gjort nåt mer i sin planering? lite tyst här ;)

• SweetSun

tack för tipset jag har nog inte vart inne på den sidan!

• Ullrika

Nu har vi äntligen bokat lokal och därmed är datumet satt... blir inte nyår som vi tänkt från början utan blir den 6:e September ute på koloniföreningen där mina föräldrar har sin kolonistuga. Det roliga var att dom hade 50-talsporslinet kvar, utanför lokalen ligger dansbanan så det känns bara så perfekt. Nu sitter jag och jobbar på inbjudningarna för fullt. Skall kontakta en tjej som vi skulle vilja ha som vigselförättare. Men det känns skönt att ha nåt mer konkret att jobba gentemot.

• SweetSun

Ullrika! Va fint det låter! Underbart med porslinet, dansbanan och allt!

Jag längtar till det har gått lite mer tid så man kan börja planera mer konkret, som du säger.

• Turboplingen

Vi har satt den 23 augusti nu, middagslokal är bokad, och klubblokalen är bokad för festen =)
    Nu ska vi boka präst och hitta en bra ställe här i Oxelösund eller Nyköping där vi kan gifta oss..

Klänning har jag inte hittat än..
    Men klänning till min lilla dotter är inhandlad för läääänge sen =p

Svar på tråden 50-tals bröllop