• Turboplingen

50-tals bröllop

Nu är man igång igen =p
    Så att min gamla tråd hade stängts, så jag öppnar en ny..
    Fick en massa bra länkar i den tråden! Det vill jag tacka för!

Det går sådär framåt, ändå så ska bröllopet vara i slutet av augusti. Bröllopskorten håller på att designas av min plastsvärfar, gästlistan är skriven, datum och tider bestämda.. Hus där middag och förmodligen vigseln kommer vara är bokad..

Håller på att leta efter checklista där det står vad man ska fixa inför bröllopet då jag kan nada om bröllop =p

Vi ska ha temat 50-tal, då vi är ett raggar/rockabilly par och de flesta av våra gäster också är i den kretsen.
    Letar fortfarande klänning, om jag inte hittar en så får det bli nått annat rockabillybruds aktigt..

Maten är inte helt bestämd än.. Men något som man inte behöver tillaga på plats, inget jätte fin fin middag, vanlig svensson mat. Just nu står rostbiff, potatissalad, salad, kanske fläskfile? Toast, hamburgare till de kräsna..
    Men jag tar gärna emot tips på lätt och god mat..

Ni som också ska ha liknande bröllop eller har haft får gärna skriva också.. Och tipsa mig.. tar emot allt jag kan få..

• Svar på tråden 50-tals bröllop
  • Turboplingen

Blivit ändrade planer troligen.. hittar ingen bra plats här där vi bor att ha ha vigseln.. så det blir drive in vigsel på power istället, sen typ helgen efter det blir det middag och fest..

• SweetSun

Turboplingen, har de drive in så? Låter skoj iaf =P

• SweetSun

usch och ve å fasa... jag fick en galen ide... dvs att sjunga själv för min m2b... kan man göra det utan att skämmas..?
    Isåfall på festen tänkte jag...

vad sägs om denna;

• Turboplingen

Jag skulle endast sjunga när jag är mega full =p annars aldrig i livet.. Ja på power big meet kommer präster ha drive in vigsel i stan i västerås =)

• SweetSun

nä, men efter några glas bubbel kanske..? jag har inte nes sjungit karaoke i mitt liv, vet inte hur jag skulle klara av detta heller.. men iden finns ju där endå ;)

• Turboplingen
    SweetSun skrev 2008-04-17 14:10:44 följande:
    nä, men efter några glas bubbel kanske..? jag har inte nes sjungit karaoke i mitt liv, vet inte hur jag skulle klara av detta heller.. men iden finns ju där endå ;)
    bara öva i duschen då och spela in dig själv sen lyssna =p
    Jag är inte så mycket för bubbel.. får bli cider här =p
  • Turboplingen

Våran meny består av följande just nu:

Hamburgare
    Kyckling vingar+klubbor + olika dippar
    spareribs
    Grillade majskolvar
    pommes

Enkel raggarmiddag tycker jag =p
    Funderar på om man ska ha något mer så det blir typ bufé aktigt..

Tårta vet jag inte än.. vill inte ha någon med för mycket grädde.. får inte ha mouse tårta..
    Blir säkert nån med marsipan på så man kan färga den i pepita eller göra flames på.. Annars funderar jag på att designa en tårta så det ser ut som en kolv eller 2 pepita flaggor..
    Nån med tips?

• SweetSun

haha nä det är klart eg inte jag heller ;) får ta mig nåtgra glas cider och sen ösa på ;)

Ja man måste ju testa å spela in sig först så det inte blir så här;

Hahahaha!

Svar på tråden 50-tals bröllop