Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4
Pengar här med! Ska genast bränna dem på en resa till Rom!
Pengar här med! Ska genast bränna dem på en resa till Rom!
Girls?! Är ni säkra på att vi inte ska förska få bord på uteserveringen på stortorget? E ju så gött att sitta där ute!
Girls?! Är ni säkra på att vi inte ska förska få bord på uteserveringen på stortorget? E ju så gött att sitta där ute!
Ja, fattar inte varför han inte sagt något. han tycker inte att det är något att nämna..
Nix är inte sotis av mig. Problemet med M är att han är lite likt en mussla, han "delar" liksom inte med sig av sin dag. (inte så att jag kräver att han ska berätta, men om jag träffar någon som jag inte sett på länge så berättar jag det när jag kommer hem)Det är det som irriterar, sen gör det väl inte saken bättre att hon ser ut som hon gör och deras smått märkliga beteende. Tjabbar väldigt sällan med honom. Litar på honom till 150% Vet att det inte betyder något för honom...haha, han tycker att jag kan ha häftigt humör, undrar då vad han tycker om en latino-bruds humör hehe. nu mår jag genast mycket bätter!
Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-03 21:47:03 följande:
Vi kan väl ses utanför? jag fick ditt nummer av anja innan idag, inboxar dig mitt nummer -om det skulle vara ngt!
Fröken Planera skrev 2008-06-04 08:02:55 följande:
Anja! Här kommer de "barntankar" och ordningsregler som jag har (klippte bara ihop dem nu, så det är möjligt att där är dubbletter)
Barns tankar om giftermålet
Vad är giftermål?
Giftermål är när man får behålla sin tjej och inte behöver lämna tillbaka henne till hennes föräldrar. (Erik, 6 år)
Är det bättre att vara singel eller vara gift?
Det är bättre för tjejer att vara singel än vad det är för killar. Killar behöver någon som plockar upp efter dem. (Anna, 9 år)
Jag får huvudvärk då jag tänker på sånt. Jag är bara ett barn. Jag behöver inte sånt krångel. (Adam, 7 år)
Hur bestämmer man sig för vem man ska gifta sig med?
Du måste hitta någon som tycker om samma saker. Om du till exempel tycker om sport, ska hon tycka om att du tycker om sport, och förse dig med chips och dip under tiden. (Emil, 10 år)
Ingen bestämmer sig förrän de växt upp. Gud har bestämt det långt innan, och tid nog inser du vem du får dras med i resten av livet. (Helena, 10 år)
När är den rätta åldern att gifta sig?
Ingen ålder är bra att gifta sig vid. Du måste vara en idiot för att gifta dig. (Fredrik, 6 år)
Hur kan en främling se om två personer är gifta?
Du måste kanske gissa, men en bra ledtråd är om de skriker åt samma barn. (Sebastian, 8 år)
När är det okej att kyssa någon?
Du bör inte kyssa en flicka om du inte har nog med pengar för att köpa henne en ring, och en videoapparat, för hon vill ha videofilmer från bröllopet. (Oskar, 10 år)
Hur skulle du fått ditt äktenskap att fungera?
Säga att hon var vacker, även om hon såg ut som en lastbil. (Rick, 10 år)
ORDNINGSREGLER FÖR KVÄLLEN
Innan du sätter dig försäkra dig om att du är bjuden och att du är på rätt bröllop
Vegetarianer uppmärksammas på att blommorna på bordet endast är till för dekoration och får ej förtäras
Bekanta dig med din bordsgranne, hon/han kan vara sympatisk
Det är strängt förbjudet att hålla sitt goda humör för sig själv
Även om du har skittråkigt, gör som brudparet ? LE
Förbjudet att krama serverings personalen
Var och en äter på sin egen tallrik
Intagen måltid återtas ej
Den som talar är ansvarig att väcka övriga gäster
När du kryper under bordet, håll till höger
Klädsel rekommenderas under hela kvällen
Fötterna bör under måltiden förvaras i skorna, vilka lämpligen står på golvet
För kvarglömda gäster ansvaras ej
Var och en äter på sin egen tallrik.
Det är strängt förbjudet att låta maten tysta mun.
När toastmastern/madame på kallar uppmärksamhet har man
tre ord på sig att avsluta pågående samtal.
Gratulerar man brudparet, tillåts man nyttja fem ord
för att avsluta konversationen.
Vänligen håll tyst när andra håller tal
och håll tal när andra håller tyst.
Om långa tal förekommer, beställ väckning av toastmaster/madam.
De gäster som ej innehar medfödd sångröst äger ändå rätt att deltaga i sången, enligt divisen, ?hellre än bra?.
Klädsel rekommenderas under hela kvällen.
Fötterna bör under måltiden förvaras i skorna,
vilka lämpligen står på golvet.
Bortkomna gäster återfås mot beskrivning
haha, garvar så jag får ont i magen!
berätta berätta Gabbi! vad gjorde han? Blir ju sjukt nyfiken när du skriver så!