Inlägg från: labbråttan83 |Visa alla inlägg
  • labbråttan83

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Ja, 500 är mycket för en liten figur. Min kostade runt 250 kr fast jag tycker det är rätt mycket också .

Embo81 skrev 2008-04-09 11:43:05 följande:
    Den var jättesöt! Letar oxå efter en fin, men känner inte för att betala närmar 500 kr som många av dem kostar!
  • labbråttan83

*asg*

Fröken Planera skrev 2008-04-09 16:49:45 följande:

Bra Anja, då har vi förrätten åxå fixad!!! hahahaAnja 19 juli 2008 skrev 2008-04-09 14:26:27 följande:
  • labbråttan83

Håller med dig Embo, räkor till förrätt och kyckling till varmrätt, låter SUPERgott! Pannacotta krävs ju nästan att man gör det dagen innan så om vi ska laga tillsammans på kvällen blir det tufft.

Andra goda efterrätter (enligt mig) som är lätta att göra är:
    Fruktsallad med glass
    Chokladpudding
    Lingon i kolasås med vaniljglass
    Klassikern kladdkaka med amarettovispgrädde Mmmmm

eller så frågar jag mamma om hon vet något bättre, kokerska som hon är ha ha

annars funkar ju även Anjas Cheesecake

• labbråttan83

Jag känner mig som din sambo, tur jag ska ha semester några dagar innan bröllopet!!! Så man inte somnar innan man hinner svara ja....

Fröken Planera skrev 2008-04-10 19:34:48 följande:

Hej Anne!!! Long time no see..=)Ja, kan vi vara hos dig vore det ju toppen. Jag har inte hört här hemma än, eftersom min käre sambo verkar ha gått in för att jobba ihjäl sig innan bröllopet.Just nu ses vi bara de minuterna på morgnarna när vi springer fram och tillbaka i lägenheten för att klä på oss..
  • labbråttan83

Jepp, lita på det Finns en riktigt knäckig äppelkaka som man kan äta upp hela själv om det vill sig illa... Att jag inte tänkte på det, bra idé!

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-11 09:59:57 följande:

labbråttan, fniss...näää min cheesecake funkar ju tyvärr inte, fniss...den ska vara i frysen i 6 timmar heheÄr sån där frusen cheesecake, sååååå god!Men man kunde göra en hederlig skånsk äppelkaka m vaniljsås eller vaniljglass... finns det egentligen nåt godare. Din mamma kanske har nåt gött recept på det
  • labbråttan83

Tycker också vi kör på båda efterrätter om Embo är allegisk, ju fler desto bättre !

Håller även med Embo om vinerna, man kan ju faktiskt inte dricka upp 1 flaska vitt och 1 flaska rött själv, ha ha. Tycker också om Mauro vinerna så jag är på att dela!

Låter även kanon med skalade räkor som faktiskt är goda!!!

• labbråttan83

Vi ska ha
    Förrätt:
    Räkcoctail med rosenbröd

Varmrätt:
    Vitlöks? och enbärsspäckad rådjursstek med rödvinsstuvad skogssvamp och rostade grönsaker med dansk sockerkanderad stekt kulpotatis

Dessert:
    Vaniljpannacota dekorerad med färska hallon och blåbär (Bådas absoluta favorit!!)

Ingen tårta utan en spettekaka med ett brudpar på...och så godisbord på kvällen!

Fröken Planera skrev 2008-04-12 12:33:14 följande:

Hej Tina!Welcome. Vi har inte valt några marscher alls än. Vi väntar med det tills vi träffar kantorn. Vilka ska ni ha då?Det känns lite som att all planering ligger lågt nu. Allt det "grova" är bokat. Nuär det bara finjusteringarna kvar. Så vi väntar lite till med det.En fråga till Er alla. Vad ska ni ha för meny??? Vi kan inte bestämma oss.. Det känns som att det finns för och nackdelar med alla varianter. Hjälp mig om ni har nåt bra förslag.
  • labbråttan83

Tur man ska ha en trevlig tillmötesgående vigselförrättare... Tycker synd om er andra som ska behöva ha strul med präst och datum, helt i onödan. Kyrkan borde vara rädd om de som vill gifta sig där och föra vidare traditionen...

• labbråttan83

Så fina ni ska vara i håret! Jag själv har inte bestämt hur det ska vara än, ska jag klippa mig, inte klippa mig??? Hmm...

Vad jag har bestämt är blommorna till bukett/corsage! Jag var på KC blommor och beställde dem igår Det finns så mycket att välja på så man blir helt snurrig... Efter mycket velande (vilket är egentligen ovanligt mig) blev det ljuslila rosor (cool water), cremevita rosor (kommer inte ihåg namnet...), ljuslila/spräckliga orkidéer och lite murgröna runt om. Orkidéerna var ett måste, min absoluta favorit, hela vardagsrummet är fullt av dem och köket.... ha ha

• labbråttan83

Nej, tyvärr... Har fantaiserat ihop buketten i mitt huvud. Ibland hade det varit bra om man kunde ta bilder i hjärnan ha ha Men det är något likande buketten som finns i mitt galleri som jag fick inspiration ifrån...

Embo81 skrev 2008-04-25 15:44:22 följande:
    låter jättefint! Har du ingen bild?
Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4