Inlägg från: labbråttan83 |Visa alla inlägg
  • labbråttan83

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Hej alla brudar!

Hur blir det med bion på torsdag? Är det någon som bokar biljetter imorgon (för det är väl då dem släpps?) Annars kan jag göra det!

Just nu paniken komma kan jag säga... 11 dagar kvar och musiken är långt från färdig och all dryck är inte inhandlad mm. Däremot blev jag äntligen färdig med festprogrammet igår kväll så nu är det färdigprintat och häftat... Yohooo!

Det jag just nu är mest nervös för att löftena som ska skrivas...Sedan vill jag inte tänka på hur nervös jag kommer vara när man skall säga dessa inför ALLA man känner och inför m2b framför allt! Shit shit shit...

• labbråttan83

Ha ha det gjorde vi i helgen också Vi höll på att skratta ihjäl oss ett tag, jag är 1,68, han är 1,96 så det är inte lätt att få till det snyggt

Hedebris skrev 2008-06-03 10:36:56 följande:
    björn var nojjig med kyssen igår...vi fick testa typ 20 olika framför spegeln... det resulterade i många skratt.
  • labbråttan83

Vi ska ju gifta oss borgeligt så här är det fritt fram för tungor *asg*! Fast när dagen D kommer så blir det nog inga ändå... Känns lite jobbigt när ALLA tittar...Men det är kul att öva hi hi

AnneiLund skrev 2008-06-03 11:25:09 följande:
    Bröllopskyssen!!!Wait.....Ska ni kyssas med TUNGOR i kyrkan????Det ska INTE vi, tycker det är lite halvvulgärt liksom.....speciellt när man fångar det på bild och man ser en bit tunga också....eller så är det jag som är gammal
  • labbråttan83

Precis vad vi hade tänkt oss! Det är ingen av gästerna som har kommit dit för att se våra tungor ju!!!

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-03 12:13:32 följande:

Men hörni när jag menar MED tungor så menar jag inte alls vulgo, utan en sån där finare tungkyss typ gamla filmer (där dom troligtvis inte använder tungor) eller lixom en sån där lättare variant men inte bara en puss...en lättare tungkyss UTAN synliga tungor. Det tycker jag inte alls är vulgo!Men som sagt, en sån lär det inte bli för vår del eftersom DAniel är som han är...
  • labbråttan83

Jag bokar biljetter imorgon sedan får vi träffas på bion vid 17:30 och köpa ut dem, var och en för sig med tanke på alla rabattkort och kuponger... Som jag fattar så är det 5 st som ska gå på bio:

Labbråttan
    Embo
    Flamora
    AnneiLund
    Ingenjörsbruden

Vad det rätt???

Angående restaurang tycker jag vi kör på Glorias även om jag tycker att Stortorgets mat är super super god (deras hamburgare/pommes och även Ceasarsalladen) men vid fint väder får inte 10 pers plats på deras uteservering vid 20 tiden. Man har svårt att få plats till 2 personer som oftast.

• labbråttan83

Hej!
    Nu har jag bokat 6 biobiljetter så det finns till alla och blir över!

Då ses vi på Stortorget på torsdag kl 20! Anja, jag som trodde hela tiden att du ville till Glorias men Embo kan visst få dig på andra tankar

• labbråttan83

Hej hej!

Då va det dags imorgon! Är alla med på (vi som ska se filmen) att vi träffas vid SF vid 17:30? Om det är någon som kommer senare kan vi andra såklart köpa ut biljetterna...

• labbråttan83

Här kommer våra ordningsregler och barncitat om någon är intresserad...

Barncitaten passade väldigt bra på oss eftersom m2b är både smålänning och 2 meter lång ha ha

Ordningsregler under middagen:

§ 1 Innan du sätter dej vid bordet,
    var säker på att du är bjuden.
    § 2 Kontrollera vart toaletten finns, bra att veta.
    § 3 Rita/Skriv gärna i vår gästbok!
    § 4 Klädsel rekommenderas, åtminstone från början.
    § 5 Var och en äter på sin egen tallrik.
    Skulle maten ta slut? låna från vänster.
    § 6 Intagen måltid återtas ej.
    § 7 När någon håller tal, sitt ner, var tyst och se till att det ser ut som om Du lyssnar.
    § 8 Lägg ifrån dig gaffeln innan du klappar händerna.
    § 9 Sök omgående kontakt med väggen om golv och tak byter plats.
    § 10 Rökning sker under bar himmel.

Citat:
    Varför håller kära personer varandra i handen så ofta?
    ?De vill vara säkra på att deras ringar inte trillar av
    eftersom de betalade en hel del pengar för dem."
    (Gavin, 8 år)

Hur bestämmer man sig för vem man ska gifta sig med?
    ?Min mamma säger att jag ska leta efter en man
    som är hygglig. Det är det jag gör... Jag letar efter
    en man som är hyggligt lång och hyggligt snygg.
    (Carolina, 8 år)

• labbråttan83

Hej Anne!

InDesign finns visst till PC men annars går det lika bra med Photoshop skulle jag tro. Själv har jag gjort min placering här på bt men jag har ju bara 3 tungor och 7 på honnörsbordet... Men om du inte får plats att skriva namnen är det bara att minska på storleken på borden (tungorna) så de blir mindre breda. De fick jag göra.

Tyvärr missade jag din radioshow nätet dog här på skolan

Vad det gäller svamp vet jag ALLT om detta tyvärr.... Om du inte redan gjort det, gå till gyn/läk och få utskrivet receptbelagt medel. Då är allt borta på 1 dag! De receptfria på apoteket suger!!!

AnneiLund skrev 2008-06-05 08:55:14 följande:
    Ja eller hur Anja???!!! Det är så himla krångligt!!! Shit..... Men jag behöver fixa mina bord nu!!!!! Shit.....Jag vet at InDesign som är ett Mac-program tydligen ska vara grymt......men det har ju inte jag, vi har ju en Pc..
  • labbråttan83

Jag tycker så här:
    Båda ringarna är ju jättefina även om den med större diamanter blingar mer! Mina stenar är bara på 0,02 ct/styck, 0,14 ct totalt och den blingar rätt rejält ändå!! Jag tror du blir nöjd till slut mend vilken som... Fast jag vet ju hur det är med ringångest

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-05 10:46:04 följande:

anjasbrollops.blogg.se/1212655126_tummen_ur_r...Läs detta och kom gärna med kommentarer om vad ni tycker om mina tokigheter. Jag känner mig verkligen galen ibland men jag har mått halvkasst över detta länge.Hoppas att det är ok att jag lånade och gjorde om din bild lite Flamora
Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4