• Mirri

Karlstadbrudar!!

Åh, vad jag blir avundsjuk på alla er med hus och husplaner. Vi är långt ifrån nåndera Jag vill bo i hus!! Står inte ut med lägenhet.

KajsaS: Vad hade du tänkt dig för psalmer? Något alla kan eller bara fina psalmer? Sommarpsalmerna finns ju typ den blomstertid och i denna ljuva sommartid. Annars finns ju specifika vigselpsalmer men de tycker jag är ganska tråkiga. Du vet väl om att du är värdefull är fin tycker jag. Kolla i tilläggen i psalmboken. Där finns det många lite modernare låtar och i psalmer i 2000-tal, den oranga psalmboken, finns många jättefina psalmer som kärlekens tid och kärleken som aldrig svek.

• Mirri

Olles mamma: Jag skulle gärna gå men vi har konsert och sedan sittning på lördag och jag kan inte komma ifrån Men var det inte någon av oss i Karlstad eller värmlänningartråden som faktiskt gifter sig i Alsters kyrka samma dag, bara lite tidigare? Jag har för mig det när vi pratat om det tidigare. Lite kul tycker jag

GME: Just nu bor vi i en lägenhet i gettot (Krp )

KajsaS: Många av psalmerna i den nya psalmboken var inte skrivna som psalmer från början men kan tolkas på många sätt och har därför kommit med. Kärlekens tid tillexempel har Björn och Benny gjort tror jag och Kärleken som aldrig svek är ur musikalen Kejsarinnan av Michael Whieh. Till och med Stad i ljus har nu blivit en psalm så det finns mycket att välja på

• Mirri

Nu kom jag på vem det var! 080705 var det ju som gifter sig i ALsters kyrkan kl 16 så de hinner ut innan det där andra med kärlekstema började (vad hette det? Kärleksafton?) men ligger det rosblad kvar på trappan så är det nog från dem

• Mirri

OOooooohhhh! Snart dags 080705! Håller tummarna för dig när jag står och sjunger imorgon! Hoppas allt gått bra med dukning och hotell och sånt.
    Kram och lycka till för imorgon!!!

GME: Hihi Jo, fast krp är faktiskt helt ok. Billiga hyror och nära till skolan.

• Mirri

080705: Åååh Grattis Grattis Grattis!!! Det låter som ni hade en underbar dag! Hoppas vi får det lika fint som ni när det blir vår tur.

Snitte: Haha! Låt mig gissa vem du är. Är du med i S2 kanske? Ny för i år? Din tur Fy vad tråkigt med kyrkan. Men den ser väl fortfarande fin ut innuti, eller? De flesta av bilderna kommer ju vara därifrån antar jag och ni kommer bara se kyrkan utifrån en kort stund före och efter. Inte mycket tröst men jag är säker på att ert bröllop blir fantastiskt vackert även om er kyrka har tandställning

• Mirri

KajsaS: Vad spännande att bli möhippad och vad bra att du blev nöjd. Egentligen skulle vi ge våra blivande tärnor tips om våra trådar så de kan läsa sig till vad vi vill ha. Vid det här laget har man ju hunnit diskutera det några gånger

080705: Vilka gulliga vänner ni har. Skönt att det inte är som förr så man möts av en massa praktiska skämt med toapapper, vattenhinkar, väckarklockor och allt vad det nu var

Snitte: Vad skönt att det löst sig med byggnadsställningarna så de är borta till er stora dag. S1 finner du förövrigt mig i

• Mirri

080705: Jajajajaja! Biler! Jag är sååååå nyfiken

• Mirri

080705: Wow, wad ni var vackra!!! Vilka fina bilder

• Mirri

Förresten, Ollesmamma, hur gick vigselsamtalet?

• Mirri

Ollesmamma: vad skönt att det känns bra Det är ju härligt att känna att man får det som man vill ha det. Inte kul att sitta med en klump i magen på kvällen för en massa måsten som inte går att ändra på. Det är verkligen bra att de flesta är lite flexibla
    Jag är inte orolig alls för vå egen del. Jag pratar med vår vf nästan varje dag (vi är goda vänner så jag är inte så bridezilla som jag just lät )så det är nog ganska lugnt. Vi får det som vi vill ha det

Svar på tråden Karlstadbrudar!!