Karlstadbrudar!!
GME:Då får jag definitivt ta och prova Ecologica. Frisyren var jätte söt förresten! Kommer garanterat bli snyggt.
GME:Då får jag definitivt ta och prova Ecologica. Frisyren var jätte söt förresten! Kommer garanterat bli snyggt.
A hjärta H: Hmm, kommer inte riktigt ihåg vart hembygdsgården ligger... Är det den som ligger på Åmbeg?
Snitte: Tråkigt att tärnklänningarna inte passar! En uppmuntrings kram till dig *kram*
Hoppas ni har det jätte mysigt på tårtkursen och ät lite extra tårta åt mig
Fiafis: Kolla på Ateljé 13. www.atelje13.se/ jag har tyckt att Conny där är jätte bra! Trevlig och proffessionell men jag har ingen aning om vad han tar för pris...
Är det någon som har någon koll på frisör och make i Sunne!? Jag har verkligen ingen koll men vi gifter oss ju där och det känns lite stressigt att göra sånt i Karlstad för att sedan åka i mer än en timma till kyrkan när det är så mycket annat som ska fixas på dagen också... Jag kollade med min mamma och hon har verkligen noll koll... Någon som har connections i Sunne?
GME: Nu vill jag höra allt Hur gick det för er att baka tårta!? Blev den god? Kom ni ihåg at äta lite extra för mig
Snitte: Vad tyckte din mamma? Är det hon som kommer baka tårtan eller är det du?
Night: Tack! Det känns alltid bättre att få någon rekomenderad som någon tyck varit bra än att bara ha pris att gå på. Ska genast kolla upp dem, annars blir det eniro som gäller Det känns att det var länge sedan jag bodde i Sunne för jag har verkligen ingen koll...
KajsaS: Vad är det för kantor ni fått!? Det måste vara en vikarie. Hon kan säkert vara jätte bra men hon verkar inte så rutinerad för jag känner inte en enda musiker som sluppit undan att spela/sjunga/kompa för kärlekens skull! Minns du vad hon hette?
Nu ska jag till jobbet. Kram på er alla och ha en underbar dag!
Hej på er brudar! Nu är våren ordentligt insjungen, det har jag personligen sett till så det gråa vädret kan ni inte skylla på mig i alla fall Jag har gjort mitt bästa med både "vintern rasat" och "sköna maj" många gånger om Hoppas ni haft en skön ledig dag och en fin valborg.
KajsaS: Lycka till med allt nu!!! Gud, va spännande!! Håller tummarna och tänker på dig på lördag. Har ingen aning om vem kantorn är men om hon inte spelar gudomligt på ditt bröllop ska jag absolut ta reda på vem hon är. Jag har kontakter När kommer programet då du är med i radion då!? Spännande. Nu har vi ju nästan BARA lokalkändisar här inne
Snitte: Tänker du beställa eller är tanken att någon i familjen ska göra den? Jag har hört att Maxi tex gör bra och billiga tårtor. Jag kan på inga sätt gå i god för varken smak eller kvalitet men det kan ju vara värt att kolla upp om du börjar bli stressad över tårt-grejen...
brud 20080705: Hej och välkomen! Kul med fler jänter här inne Vi gifter oss i Lysvik och har festen i spegelsalen i Rottneros park. Maten fixar en dam som caterat min blivane mans syskons bröllop så vi vet att den är sanslöst god. Hon är också väldigt flexibel så vi kan fixa mycket själva om vi vill. Hur blir det för er då? Har ni bokat lokal och mat och så? Är det stort eller litet bröllop?
brud 20080705: Är det domkyrkans församlingshem du menar? Tvärs över vägen bara? Det är inte en tråkig lokal tycker jag Rymlig och högt i tak. Hyfsat diskret om jag minns rätt så att ni kan dekorera med nästan vilka färger som helst utan att det skär sig... och inte jätte dyr antar jag. Bra val.
brud 20080705: Hihi! Man kan feltolka ditt inlägg till att du tycker att din sambo är si sådär fin
Vi har bjudit 120 men det blir lite färre som kommer för några bor utomlands och andra har fått förhinder men vi räknar med att bli ca 100 pers (barn inräknade)
Vi betalar bröllopet själva och har en budget på 40-50000. Blir det eventuella överskott på kontot går det till bröllopsresan. Vi kommer med största sannorlikhet få ett bidrag på ca 10000 från min sambos föräldrar men vi vill inte räkna med det och min mamma vill betala min klänning. Mina föräldrar håller också en lysningsfest för oss som de självklart står för.
Annars delar vi på allt. Jag kanske betalar mest i praktiken för det är jag som inhandlar saker men vi har ju gemensam ekonomi så det gör ju ingen skillnad.
KajsaS: Håller tummarna för dig idag!! Hoppas ni får en helt underbar dag!!!
Ollesmamma: Fy vad jobbigt! Men inte ovanligt. Tydligen beter sig folk sådär! Jag kan inte riktigt förstå hur de funkar men vi har också fått göra justeringar för barn som inte är bjudna och pratat med massa vänner som frågar om nya poj/flickvänner som de vill ta med. Visst har de accepterat ett nej när de får det men jag förstår inte att de behöver fråga ens.
Jag fick ett sms från en vän bara här om dagen där han sa att "klart jag kommer på ditt bröllop! Är Emma och barnen bjudna också?" Jag fick lite kallsvett, visst att vi inte har träffats på ett tag men jag har inte hört ett knyst om någon Emma och ännumindre om hennes barn! Jag skickade ett ganska upprört sms till honom och fick ett asgarv tillbaka. Han hade fått reda på hur stressad jag var över folk som bjuder in extra folk så han ville bara driva lite med mig! Underbart elaka vänner man har
GME: Jag tror faktiskt inte att det är omöjligt att folk är påverkade av amerikanska filmer. Har inte de en +1 policy, att man alltid får ta med en date, man till och med SKA göra det för annars tycker folk man är konstig?
GME: Jo han är kul... om man uppskattar hjärtattacker och kallsvettningar Jag är tydligen tacksam att driva med, det är fler som gjort det... Tur att man har lite självdistans
Vi2alltid och Pearldrop: Välkomna hit!! Jag tror inte folk förstår (eller inte vill förstå) det där med att det är de som står på inbjudan som är bjudna... inte fler! Jag tror många ser det som en chans att visa upp sina respektiven om de är nya. Så har jag uppfattat det i alla fall men jag tycker inte någons bröllop är rätt tillfälle...
Vi har faktiskt valt att bjuda även barnen. Vi resonerar som så att vill föräldrarna inte ha med dem skaffar de barnvakt och annars har vi två barnvakter, ett barnrum med massa film och leksaker och fullt med aktiviteter till förfogande så förhoppningsvis kommer även föräldrarna kunna slappa och avnjuta festen.
Snitte: Fy vad tråkigt! Att inte komma på sin sons bröllop är lågt tycker jag. Då ska man ha en hejdundrande bra ursäkt!
stbm: Den traditionella etikettsregeln vid bordsplacering är att man alltid delar på par utom just de förlovade. Jag har aldrig suttit men min sambo på de bröllop vi varit på utom på ett där vi var toastmasters och behövde kunna kommunicera med varandra. Visst är det tråkigt att inte få sitta tillsammans men jag har nästan alltid haft trevligt ändå. Man brukar hitta någon trevlig att prata med och sedan brukar ju borden brytas till kaffet och då får man ju umgås med vem man vill.