• Mirri

Karlstadbrudar!!

brud 20080705: Oj, svåra frågor. Grejen är att vår dj är en barndomskompis till m2b som tidigare jobbat som dj och nu kommer sköta ljud och så gratis. Vi får det i bröllopspresent och en annan kompis fixar ljudprylar som högtalare och allt sånt så jaghar faktiskt ingen aning om vad det egentligen kostar eller hur man får tag på en. Men det du kan göra är att söka på eniro helt enkelt dj i värmland och sedan brukar de flesta ha hemsidor där man kan kolla. Eller googla kanske?

• Mirri

nujädrar: Nej, inte hört något. Men vad spännande!
    Snitte: Om ryktena är sanna måste du berätta allt!!! *sååå nyfiken*

Brud 20080705: Ååå spännande! Idag alltså. Du måste också lova oss en detaljerad redogörelse

evelucious: Brudvalsen brukar väl inleda dansen efter middagen. Sedan är det väl lite olika om man äter tårta först och dansar sen eller om man gör ett avbrott i dansen för tårta.

• Mirri

Förresten, glömde berätta att vi var och tittade på vår lokal igen tillsammans med vår caterare och min blivande svärmor och en liten fråga har uppstått... Hur mycket ska svärmor få lägga sig i utan att man blir tokig? Det är bara små detaljer men jag bryr mig om de små detaljerna!!

• Mirri

evelucious: Det är ju faktiskt så att det är ert bröllop och ni får göra precis som ni vill! Vill ni ha den för att dra igång innan middagen så är det faktiskt ingen som kan protestera Vi tänkte använda brudskålen till det, samla alla utanför och hälsa välkomna och så och sen gå in till middagen och sen använda bröllopsvalsen till att dra igång dansen eftersom det kan bli lite stelt ibland...

• Mirri

Snitte och brud 20080705: Vad kul att bli möhippad! Det låter som att ni hade det jätte mysigt!
    brud 20080705, jag trodde att det var dig jag såg i museeparken i går kväll men det kan det ju inte varit då eftersom du var i Sunne... Någon annan som blev hippad igår?

Idag har jag varit otroligt pysslig. Hela dagen har jg suttit och pysslat med bröllops grejer och vi har nu 120 tyllpåsar att ha solrosfrön i istället för ris. Egentligen hade jag velat åka och bada men vår dj skulle komma på eftermiddagen och snacka musik med oss. Eftermiddagen flyttades till kvällen och sedan inte alls! Här har jag anpassat min dag utifrån att vi bestämt att träffa honom och så kommer han inte! Lite oförskämt tycker jag. Men å andra sidan är jag väldigt kinkig med att flytta på bestämda tider och så...

• Mirri

Brud 20080705: Hihi! Då var det dig jag såg! Trodde väl det

• Mirri

GME: Farmor och farfar ska ner under midsommar så de köper. Vi får det i bröllopspresent.

Men hörrni, hur ska man räkna!? Om man tänker sig att alla tar bilen hem så det måste finnas en chaufför och ett gäng barn på 120 gäster, hur många kan tänkas dricka vin? 60? Är det för högt räknat och hur många personer kan man räkna per flaska 2 eller 3 kanske? Hjälp! Jag kan verkligen inte sånt här!

• Mirri

ollesmamma: Fy vad jobbigt!! Dumma dumma dom som krånglat till det med klänningarna! Håller tummarna för att det löser sig.

Hörrni tjejer, makeup stores sminkkurs, är den något att ha? Är det beroende på personal hur det blir eller är alla duktiga?

• Mirri

Evelucious: Spännande med maten vad ingår i en midsommarbuffé då?

• Mirri

Eve: Finns garanterat jätte många fina platser men jag kommer inte på någon så här direkt. Ska fundera lite

Svar på tråden Karlstadbrudar!!