Karlstadbrudar!!
eve: i brudklädsel brukar det ingå frisyr och möjlighet att klä sig på salongen och få lite extra hjälp om man behlöver det med klänningen och så... smink brukar man få lägga till extra för..
eve: i brudklädsel brukar det ingå frisyr och möjlighet att klä sig på salongen och få lite extra hjälp om man behlöver det med klänningen och så... smink brukar man få lägga till extra för..
eve: kan bli tight men man måste ju prova.. absolut 1600 för både och är väldigt bra!!! annars kan man ju få betala nära 500 för bara sminket..
Hej och JAAAAAA jag blev HIPPAD igår!!! hihihi
är kommer storyn:
Dagen börjar med att min syster kommer över tidigt för vi ska kolla och öva hennes frusyr till balen nästa vecka
Mina andra tärnor ska komma om en timme. ( jag misstänkte väl att det skulle bli igår eftersom vi alla hade bokat upp oss... och alla som känner mig är att det inte är så lätt att bara rycka mig så där... .-) )
plötsligt plingar det på dörren, jag öppnar och där står ett hotbrev... ( ni vet ihopklistrade bokstäver från tidningar) att jag ska göra mig klar på 10 min innan klockan ringer, en äggklocka som är med i en kista och att jag ska ta på mig det som finns i kistan,en tiara med rosa slöja och en rosa t-shirt med ett kort på mig och magnus,,, så stod det " bride to be 5/7-2008" bak på ryggen.
sen stormar tärnorna in med rosa rånarluvor, Jepp ROSA tema på hela dagen
jag får ögonbindel och vi åker in till stan... eller de kör en massa konstiga vägar så jag blir helt lost och tror vi är på bäg till grums.. för de snackar om fartkameror och grejer...
picknick på vågmästarn, så fick jag "regler" för dagen... att jag var tvungen att göra allt som de sa.... aldrig lämna glas eller flaska tom... och det värsta.... INGA MOBILER.... ojoj det var tufft!!!
de skrattade och berättade vad svårt det var att avboka allt som jag hunnit boka in den dagen även om jag lovat att vi skulle pyssla typ hela dagen... ( jag har alltid varenda minut uppbokad... i know lite knäppt men sån är jag )
jag får ett uppdrag... på rim men jag listade ut att jag skulle till torget och hyra cyklar.. hehe allt var förberett och det ända jag behövde göra var att krama en kille där som hyrde ut allt..
jag fick värsta skylten där det stod " Becky på möhippa, tuta och vissla för den blivnade bruden"
nästa uppdrag.... jag skulle till elfrida och hämta något... det var ett fint rim om att jag något på benet skulle ha som magnus åpå bröllopsdagen skullet ta... haha
så höll vi på ett bra tag och flängde mellan butiker och hämtade grejer och nya ledtrådar... bla, bikini, badbool, korg med mat osv... sen lunchade vi med korgen som jag fått hämta i museeparken.... fler uppdrag och mer fläng... sen får jag åka till en kille som heter Niklas och spela in en sång! "drom this moment" men detta fick jag inte avslöja från magnus så jag antar att de ska spela upp den på bröllopet... .-) hehe
kaffepaus och glass.,. sen mer uppdrag, sen åker vi hem till en tjej och de blåser upp bolen jag hämtat och fyller den med vatten... mitt på hennes vardagsrumsgolv... hahaha där får jag spabehandlingar av tjejerna...
sen gör vi oss iordning och jag ska hitta till sista anhalten som är middag på ankdammen.... och där sitter massor av mina tjejkompisar och käkar med oss hela kvällen
alla med något rosa på sig såklart
Sen är jag totalt slut och färden går hemåt med en mycket LYCKLIG och TRÖTT Hippad blivande brud
När jag kommer hem har min älskling köpt en stooor bukett blommor som står på bordet
Åh vad kul det var!!!!!
Hej tjejer!
brud20080705: hehe på månadsdagen innan våra bröllop, söta de är våra vänner!
det var verkligen jätte kul!
Mirri: töligt när saker blir inställda så där.. usch!
Hej tjejer!
jag har räknat med att på 86 gäster kommer 60 dricka vin.
har räknat med ett glas till förätt, 3 till huvudrätt en flaska är lite mer än 3 glas men det är nog bra att räkna på 3 glas a 2 dl...
Nu har vi köpt värmepump och ny kyl och frys.. känns kanon!
eah, jag booorde också dra till tyskland och handla men jag vet lixom inte hur det går till... tar man bil/buss hur mycket får man ta med sig hem osv... noll koll...
Nu är det snart fotboll! HEJA SVERIGE!
kikar direkt!
Hej Tjejer!
Nyss kom de och kidnappade min älskling... hoppas de är snälla mot honom idag!
ollesmamma: nämen.... de booorde fixa till det faktiskt... gittan är duktig på att sy så det ordnar sig säkert
eve: mmm gott med midsommarmat vilket catering hade du?
idag ringde jag och dubbelkollade mina bord, ska hyra 10 runda,,, eah då har han bara 8, fick inte tag på fler,.. nämen ring och berätta det då ditt plägg! *suck* men det ordnade sig iallafall, jag hyr de 8 borden och lånar ihop två andra från kyrkan
Hejsan!
Nu har man semster för att bara ägna sig åt bröllop!!
idag har jag och tärnorna pysslat lite, är ju inte så långt kvar nu! Ville åka med busseresa till tyskland på fredag, men det var fullt när vi ringde förra veckan
DÅ fanns det platser till imorgon, efter många om och men får jag med mig en väninna, men n när jag ringer är det fullt då med.. :(
Vad tror ni? ORKAR man ta bilen ner? det är mååånga mil ner..
Ollesmamma: ja det närmar sig med stormsteg för er! SKÖNT att llt är klart! jag längtar till den känslan jag med!
GME: jepp, tysklandsbussen, får se om jag kommer med på restplats idag... annars får vi bila ner på fredag.
Mirri: vi tjänar nästan 7000 :-0 fattar inte hur det kan vara så stor skillnad men 14.000 gick alltpå här... och då ska vi ändå inte köpa mycket, vin till maten och lite öl och cider till baren lixom...
med resa oc all dryck i tskland hamna vi på 7000
Får se vad det kommer kosta om vi får ta bilen nu bara då... bli nog lite dyrare kan jag tänka mig..
Hej tjejer! jag blir galen.... :-0 Vi har inget internet hemma det är stendött! Nu lånar jag syrrans en stund...
GME: vi åkte oxå på fredag men tog bilen 2000:- med bensin och färjbiljett och vi tjänade oxå flera tusen på att handla i tyskland
wihoo
Nu är det pyssel på hög nivå de sista dagarna som är kvar
Ollesmamma: Rapport tack
Ohlsons tyger, Tygaffären ute på lammberet... minns inte vad den heter... och sen finns det en på wåxnäs... "tyghandlarn" tror jag den heter... Annars finns det en söt butik i Kil som brukar ha bra tyger också
hmn,.. då ska vi se om jag kan beskriva... lamberget... om du kommer från stan... och åker via haga/herrhagen... så kommer du åka över en järnväg så småning om... sen förbi en preem mack... fortsätt lite till så kommer snart en skylt på högersida som det står "tyg" på... då svänger man in där och vips så är man framme..
Den andra butiken ligger i Kil... 1.5 mil utanför stan, minns inte vad den heller heter,,,
Hej tjejer!
Nu har min häst och vagn häst blitt sjuk shitinte lätt att hitta någon ny i sista minuten men jag har ringt som en galining til allt och alla och väntar svar från några imorrn.
night: vi har en peugeot 307 kombi, diesel. drar 0,4/milen.
Vi åkte till Helsingborg, 5 timmar. tog färan till helsingör. 20 min. Åkte bil till Rödby (2 timmar i danmark) tog färjan till puttgarden 45 min. och sedan åkte vi bil ca 20-30 min till butiken. vi handlade på fleggard och calles ( de ligger precis bredvid varandra,) Ölen var nååågot billigare på fleggard och vinet nååågot billigare på calles så vi handlade på båda
vi köpte kombibiljett med färjan 995:- för alla turerna dit och hem så jepp 2000:- något hundring över kanske, vi tankade fullt nere i tyskland och hade bra med bensin när vi kom hem
Annars är det en massa pyssel här nu in i det sista växelkassa till baren, hämta tärnpresenter och vaxa benen samt gå och stå övning står på schemat imorrn, samt hämta våra fest och vigselprogram
Hello!
GME ja visst va det kul! kan absolut tänka mig att fara till tyskland igen
Mirri: Man kan hyra pitchers överdel rätt mysigt faktiskt
Idag ska vi på relaxpaket och bara njuta av sista dagen som ogifta hehe
HEJ nu var man fru då
En helt UNDERBAR dag med perfekt väder! Molningt till utomhusbilderna, sol när vi kom ut ur kyrkan, sol, molningt oxh fläktande när vi åkte häst och vagn... åska och blixtrar till välkomstskål, typ 10 regndroppar i slöjan för tur och sedan lite mer regn när vi åt middag så luften var perfekt när vi skulle ut och äta tårta sen!
ååååh vad glad jag är!!!! Kika gärna bilder i galleriet
Hehe nja... liiiite nervös var jag ju allt
hade fixat söta paraplyer för säkerhetsskull
hihi
Det bästa... eller ja det var ju såklart att vi sa ja och så men utöver det ...... så var det att vi hade ett "fegisbås" efter middagen och vid tårtan så informerar vår toastmadame att det finns ett fegisbås för alla som inte vågade tala på middagen...
HIHIHI vad KUL det var att se de hälsningarna sen! Rekomenderas varmt!!