• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Flamora

Grattis Engla. Vad skönt för er. Huset såg jättemysigt ut. Tänk om man hade kunnat få ett hus till det priset här omkring...

Englali skrev 2008-04-30 18:50:36 följande:
    Hej tjejer!Tänkte bara meddela att vi nu är husägare! Fick precis reda på att vi fick det!Här är huset: www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/140609Fatta att vi fick det!!! Men budgivningen blev helt sjuk och ägaren hade tydligen en liten egen privat budgivning vid sidan om mäklarens, men vi gick in o höjde rejält och sa att hon fick en halvtimma på sig att ta det eller inte... annars drar vi oss ur och hon tog det!! Så nice! Men snacka om skum säljare, mäklaren sa att han aldrig varit med om ngt liknande... Folk!!!Men jag är SÅ möjd!!
  • Bellanote

Idag kommer min vännina hit så ska vi planera festen och så ihop. de förra är bortkopplade nu i och med att det vart missförstånd och så. men min tärna och hennes kille tar hand om själva festen och presentationerna och lekarna så det har jag fixat så min ånger är nästan borta nu. ska se om de kanske kan göra en presentation om oss i häftet som vi inte vet vad det står så det blir en liten överraskning ialla fall. men annars så ska jag och min kompis sköta planeringen av festen då de nya inte har tiden. men gärna hjälper till!

• Nienna
    Bellanote skrev 2008-04-30 22:22:10 följande:
    Nienna kattkoja?? hi hi
    Japp, som en hundkoja fast modell mindre. Vår katt är oftast ute och sover mycket ute, han brukar ligga i transportburen och den är ju i plast och det blåser rätt igenom den, så då är ju kattkojan bättre, den är dessutom isolerad. Ska ta bilder sen när de är färdigmålade.
  • Englali

God morgon tjejer!

Idag vaknade jag som en lycklig husägare... snart iaf. Vi skriver på alla papper i morgon.
    Tack snälla för alla gratulationer!

Snitte: Vi vet inte inflyttningsdatum ännu, vi har ju våran lägenhet i 3 månader till. Faxade in till bostadsbolaget och sa upp den vid 10 igår kväll... annars hade vi ju fått bo här ytterligare en månad eftersom det var månadsskifte i natt.

Flamora: Vi fick buda upp det en del iaf, så slutsumman blev på 1530000... men det känns ok. Sen är det ju en hel del renovering, men bara ytrenovering som tur är och det får vi ta efter hand... rum för rum har vi sagt. Så vi känner oss för hur vi verkligen vill ha det och inte stressar iväg.

Vet ni... det bästa som hänt på läääänge: I tisdags var mamma o pappa på möte med alla läkarna på sjukhuset och de hade sagt såhär: "Våran tanke är att när du har tagit cellgiftsbehandligen klar och opererats i slutet på sommaren, då ska du vara frisk! Det är vad vi tror o hoppas på"
    Läkare skulle ALDRIG säga så ang. en cancersjukdom om de inte trodde det. De är ju brutalt ärliga vad det gäller det... vill absolut inte lova för mkt osv. Så det känns så skönt... de har ju hopp för henne min älskade lilla mamma!

• Nienna

Englali - Åh, vad mycket positivt som händer för er nu! Ska du inte passa på och fråga om det där jobbet du pratat om tidigare? Alla goda ting är tre.

• Englali
    Nienna skrev 2008-05-01 11:38:11 följande:
    Englali - Åh, vad mycket positivt som händer för er nu! Ska du inte passa på och fråga om det där jobbet du pratat om tidigare? Alla goda ting är tre.
    Jag vet... den här veckan har varit suverän!! Andreas skrev på för fast jobb mkt tidigare än räknat o de öste beröm över honom, huset och så mamma... så det blir ju tre saker! Vågar inte hoppas på mer nu

Nu ska vi till mina föräldrar och käka middag.
  • KKC

grattis englali!!! Så roligt!!! och vad härligt med så positivt besked ang din mamma!!

ska strax lägga upp bilder på klänningen den är jätte fiin!

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.