• Humlanhubbe

Vad spräckte Er budget?!

Är lite nyfiken på vad som spräckt just Er budget?!
    För vår del är det min blivande mans kläder..sjukt snygga men ack så dyra

• Svar på tråden Vad spräckte Er budget?!
  • Vinnaren

Vår buget spräcktes just i detta nu när ytterligare en mastodonträkning från elverket kom ner i brevlådan.
    Jag är så ledsen!!!!
    Jag orkar inte mer.Så mycket har hänt på så kort tid att jag bara inte orkar. Jag har inte fått tid till att ens tänka på att jag skall gifta mig om 39 dagar!!!
    Sorry att jag drog ner er i min skit... Förlåt.
    Jag blir bara så ledsen...

• rosarosen1

jag vet precis hur du känner dig!!!!! Vi fick en förra veckan, en avstämmningsfaktura på elen...samtidigt som bilen ska servas och resan betalas (inte bröllopsresan, men ändå). Jag dör!!! Pallar inte med sånt alltså. Det är sjukt jobbigt och man vet inte var man ska bli av. Jag ska iofs inte gifta mig nu, men va f-n det är ju jobbigt ändå, det blir ju mindre för oss att spara. SUCK.

Vinnaren skrev 2008-04-22 13:53:14 följande:
    Vår buget spräcktes just i detta nu när ytterligare en mastodonträkning från elverket kom ner i brevlådan.Jag är så ledsen!!!!Jag orkar inte mer.Så mycket har hänt på så kort tid att jag bara inte orkar. Jag har inte fått tid till att ens tänka på att jag skall gifta mig om 39 dagar!!!Sorry att jag drog ner er i min skit... Förlåt.Jag blir bara så ledsen...
  • ugla

Kläderna var dyrare än vad vi tänkt, klänningen steg i pris.

• Emblingen

Än så länge har vi inte spräckt vår budget.
    Vi hade 100 000 kr i budget och nu är vi uppe på 87 400 kr så vi har vart duktiga!

Då är i princip allt (ej bröllopsresa) inräknat!

• Originalrosen

DJ:n skulle ha spräckt vår budget så vi lät bli och hade egeninspelad musik. Det ångrar jag idag.

• dimma

Vi har aldrig haft någon budget, men om vi lagt mer pengar än vad vi tänkt göra på något så är det kläderna. Kjol och topp till mig för 5000, och kavaj, byxor och skjorta till honom för 9000 var inte riktigt det som var planen från början.
    Jag är _väldigt_ dålig på att vara ekonomisk i sådana här sammanhang, köper det jag vill ha och som känns rätt liksom, även om det säkert skulle gå att hitta billigare varianter som är (nästan) lika bra. Jag mår lite dåligt över det emellanåt - men det tar ju tid och energi att leta vidare också....

Jag skyller på att jag är fattig student med 2500 i månadsinkomst. Snålar gör jag i vardagen, inte när det gäller mitt bröllop!!

• Nightingale

Trubaduren blev dyrare, och min ring.

Men va tusan, ska det va, så ska det va!

• maxens matte

Har ingen Budget *ska ha billigbröllop*
    Köper det som behövs inge mera.

• Hanna och Jonatan

Vi hade en budget på 35000 ungefär. Men nu är vi uppe i
    55 000....*suck* Och det kommer nog inte sluta där.

Förstår inte att man glömmer så många kostnader. Bara en sån grej att köpa presenter/presentkort till personen som hjälper till under bröllopet. Det är flera tusen kronor bara det!

Sen kostar bröllopsresan (2 veckor på Gran canaria) 20 000. plus att man ska leva på nåt där med. Räkna med ett antal tusenlappar till!

Våra föräldrar betalar mat och lokalhyra. Det hjälper mycket!
    Men det är ändå alla "småsaker" som blir till en jättesumma...

Men men, det är ju bara en gång i ens liv, och jag skulle aldrig ta lån på en sådan sak, utan det är bara att skramla in i det sista!

Lycka till alla!

• Juni2009

SUCK SUCK!
    Inte så kul om budget sprack...

Vi har inte nåt budget.
    Men vi försöker köpa lite varje månad så hur mycket det blir till slut vet jag inte...

Vi vill inte ha flottbröllop så jag tror dey inte blir mycket...

HÅLLA TUMMARNA!
    men det viktigaste är att ni blir nöjda på erta stooor dag!
    eller hur?

Svar på tråden Vad spräckte Er budget?!