Inlägg från: Fröken förväntan |Visa alla inlägg
  • Fröken förväntan

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Vi satte o.s.a. till 15 augusti så jag behöver inte heller oroa mig än över gäster som inte svarar... är ändå förvånad över att en del inte har hört av sig om inbjudan... men man är nog lite självcentrerad när det gäller sitt bröllop

• Fröken förväntan
    avil skrev 2008-05-31 13:42:06 följande:
    Det där att fokusera på detaljer,eller vad äktenskapet innebär är kanske en annan sak om man inte varit tillsammans så hemst länge........?! Eller vad tror ni?Personligen har vi ju varit ihop ca 12år.har barn som är snart 12år,fick barn snabbt .O har haft huset i 11år,o har ju ett rätt så "sammansvetsat" liv redan.DÅ känns det som att vi vet vad äktenskapet innebär,alltså för oss blir det väl mer det "juridiska" ..vi är snart 40 år..Så man börjar tänka mer på OM vi dör -vad får barnen o den som ev blir kvar ensam i livet osv.Lite "försäkringstänk".Så för egen del blir detta mer som en lite kul grej att få planera över. Sen gör vi det ju enkelt som reser bort o inte har gäster o fest ens eller så .Känns bara som att det är dags nu! .Men ni andra kanske är yngre än oss,o alla har väl inte barn o så heller...Jag kanske tänker annorlunda?
    Vi har visserligen varit tillsammans i 8 år och bott ihop i 6,5, så när vi diskuterade "äktenskapet" så var nog kontentan mest att det är vad vi har nu Min sambo ser det mest som en stor härlig och romantisk fest med chansen att träffa alla vänner och släkt som i vårt fall är utspridda lite överallt. Jag lägger nog lite mer vikt vid ceremonin än han.Men roligast är ju såklart planeringen, när får man chansen att vara wedding-planner annars . Sedan är det väl praktiskt rent juridiskt också men vi har inga barn än så för oss är den delen inte lika viktig. Men vi vill ju inte heller att den andres förälder ska ärva om något händer. Vi vill ju ta hand om varandra ...och förhoppningsvis kommer knattarna snart

Hmmm, vad var det egentligen jag ville ha sagt?
  • Fröken förväntan

Vit ros skrev 2008-06-01 14:45:25 följande:

Blir stressad när jag läser om alla inbjudningar som ni skickat. Våra är inte riktigt klara. Lite små pyssel kvar. Ska nog gå och skriva adresser nu En utav mina bästa vänner hörde av sig idag. Hon och sambon ska gå isär. Två små barn och ett ganska nyinköpt hus. Det är såååå hemskt. Hon är så förstörd. Får nästan dåligt samvete att vi har det så bra och ska gifta oss. Vill ju så gärna dela mina planer och tankar med henne. Får ta det lite lugnt på den fronten ett tag.Ni pratar om efternamn. Det kommer kännas jättekonstigt att byta. Tänk när man ska skriva på när man betalar med kort osv. i början. Kommer nog bli fel några gånger haha
    Vad tråkigt med din vän. Du får bröllopsprata extra mycket här inne istället så länge

Hmm, ja efternamnsbyte känns jättekonstigt. Jag kommer ta min sambos eftersom jag vill heta likadant. Samtidigt är jag ensam om mitt( bara min släkt som heter så), men det är likadant med hans. Så jag VILL men bra skumt känns det. Mitt namn är ju så mycket JAG Ska börja autografträna snart
  • Fröken förväntan
    Kärlek08 skrev 2008-06-01 16:02:20 följande:
    vad ni skriver! Min kollega som gifter sig i slutet av juni blev troligen svensexad i helgen vilket fick mig att fundera över när en eventuell möhippa kan vara aktuell för mig...En kompis till mig började dilla om att hon skulle fira sin födelsedag med middag den 8/7 och kollade om jag var hemma då. Hon brukar ALDRIG bjuda ens på fika på sin födelsedag... hmmmmm blev lite misstänksam nu faktiskt. Hon kommer nog vara delaktig i möhippan för hon gillar sånt där bus... kan det bli då tro?
    Åh, spännnade!!! Jag tror inte mina vänner har börjat planera nåt än. Jag brukar vara den som står för ihopsamlandet och planerandet i båda mina "tjejgäng"... men förhoppningsvis tar någon annan över nu (jag kanske inte har gett dem chansen innan )
  • Fröken förväntan

Åh! Måste bara säga att jag har tagit min examen idag Är överlycklig! Äntligen finns det tid till bröllopsplanering! Akta er... nu kommer jag snart ifatt er "snabbrudar"

• Fröken förväntan

Snart fru Wennerström skrev 2008-06-10 23:56:56 följande:

grattis vad tog du examen i?ok, då är det bäst jag passar mig.. hahaFröken förväntan skrev 2008-06-10 23:24:24 följande:
    [/citat]

Jag tog examen i informationsdesign (så nu är jag typ informatör)
    Skonie skrev 2008-06-11 07:06:46 följande:
    [citat]
    Å vad nöjda vi blev med korten! De åker antagligen ut nästa vecka
    [/citat]

Har du bilder? *alltid nyfiken*
    aprilsolen skrev 2008-06-11 08:42:57 följande:
    [citat]
    Jag ska ha ett flor som går ner lite grann över ena kinden, antagligen ett diskret halsband och örhängen. Tänker mig enkelt, men chict.
    Åh, det är så fint med flor! Det kommer att bli så snyggt!!!
  • Fröken förväntan

Oj, inlägget blev visst inte som jag tänkt mig... trodde jag skulle kunna kommentera flera på en gång Här försöker man hänga med men men...

• Fröken förväntan

Tack för alla grattis

Stress... ja min börjar komma smygande. Har inte gjort något bröllopsrelaterat på vääääldigt länge. Imorgon ska jag i alla fall ringa till en make-up-tjej och se om hon kan komma till frisörsalongen. Visst är det fler än jag som planerar på distans. Det är det som gör mig mest stressad... hur ska jag hinna träffa alla som man ska träffa innnan bröllopet och dessutom försöka få in det samma helg när man är hemma.... präst, fotograf, frisör, smink, catering, solist, kantor... o.s.v

Men det är väl bara att börja beta av

• Fröken förväntan
    avil skrev 2008-06-13 09:54:58 följande:
    Oh fina skor!jag ska ju inga alls ha......Skönt! .Ska nog o hämta min ring imorron..Hoppas de har gjort den i rätt storlek bara-är rädd att nåt är "fel"!Vi måste nog börja skicka in hindersprövningspappret,o efternamnspapper.jag ska ju behålla mitt eget efternamns bara som mellannamn,men det vill inte min blivande?! Han vill bara att jag ska heta som han? Fattar inte det.HAN fattar nog inte att jag ju SKA heta som han,o bara ha mitt som MELLANnamn..Han fattar nog inte hur det där funkar......Knasigt.Har ju sagt att det bara finns med där.....jag vill INTE släppa mitt ovanliga efternamn.....
    Du får nog ha en liten namnkurs! Klart du ska ha kvar ditt efternamn som mellannamn. Jag hade velat ha kvar mitt också (är ensam om det) men det blir så konstigt ihop med m2b:s namn och jag VILL heta samma som honom. Vi har båda "borg" i våra namn, så det låter skitkonstigt tillsammans. Håller på med sorgearbetet av att släppa mitt namn
  • Fröken förväntan
    Kärlek08 skrev 2008-06-14 15:01:56 följande:
    ville bara säga att detta är min favvotråd på hela BT! Jag tycker vi har så underbara diskussioner och alla får vara med! Kram på er alla blivande fruar (det är bara sådana här va?)Undrar vem som blir hippad först?? på "riktigt" alltså
    Ja, det är alltid så kul att titta in och se vad alla har för sig
Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)