avil skrev 2008-05-31 13:42:06 följande:
Det där att fokusera på detaljer,eller vad äktenskapet innebär är kanske en annan sak om man inte varit tillsammans så hemst länge........?! Eller vad tror ni?Personligen har vi ju varit ihop ca 12år.har barn som är snart 12år,fick barn snabbt .O har haft huset i 11år,o har ju ett rätt så "sammansvetsat" liv redan.DÅ känns det som att vi vet vad äktenskapet innebär,alltså för oss blir det väl mer det "juridiska" ..vi är snart 40 år..Så man börjar tänka mer på OM vi dör -vad får barnen o den som ev blir kvar ensam i livet osv.Lite "försäkringstänk".Så för egen del blir detta mer som en lite kul grej att få planera över. Sen gör vi det ju enkelt som reser bort o inte har gäster o fest ens eller så .Känns bara som att det är dags nu! .Men ni andra kanske är yngre än oss,o alla har väl inte barn o så heller...Jag kanske tänker annorlunda?
Vi har visserligen varit tillsammans i 8 år och bott ihop i 6,5, så när vi diskuterade "äktenskapet" så var nog kontentan mest att det är vad vi har nu
Min sambo ser det mest som en stor härlig och romantisk fest med chansen att träffa alla vänner och släkt som i vårt fall är utspridda lite överallt. Jag lägger nog lite mer vikt vid ceremonin än han.Men roligast är ju såklart planeringen, när får man chansen att vara wedding-planner annars
. Sedan är det väl praktiskt rent juridiskt också men vi har inga barn än så för oss är den delen inte lika viktig. Men vi vill ju inte heller att den andres förälder ska ärva om något händer. Vi vill ju ta hand om varandra ...och förhoppningsvis kommer knattarna snart
Hmmm, vad var det egentligen jag ville ha sagt?