Inlägg från: Fröken förväntan |Visa alla inlägg
  • Fröken förväntan

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Vi har bjudit 75 pers inkl. 6 barn. Vi har inte o.s.a. förrän 15/8 men vi verkar ha väluppfostrade gäster för de allra flesta har redan svarat . Vi har stor släkt och stora familjer båda två men Kanelisen jag tror inte du behöver känna dig orolig att bröllopet ska kännas "litet". Jag tror egentligen inte att antalet spelar så stor roll för stämningen. Se det istället somen fördel att ni hinner med att se och prata ordentligt med alla gäster. Jag är rädd att någon ska känna sig bortglömd av oss på vårt bröllop. Kanske att det skulle kännas lite tomt just vid vigseln om man hade en jättekyrka och var väldigt få gäster... men ni skulle ju ha en mysig liten kyrka

• Fröken förväntan
    aprilsolen skrev 2008-08-01 08:46:15 följande:
    vår kantor är på semester och vi måste göra klart vigselprogrammet innan hon är tillbaka - är det någon som vet hur många in-och utgångsmarscher en kantor brukar kunna? Vi har hittat ett par jättefina på kyrkomusik.se - men tänk så kan inte kantorn dem? Borde inte de mascher som ligga där vara ganska vanliga, eller?
    Vilka är det ni funderar på? Vår kantor spelade upp mååånga för oss när vi träffade honom. En bra kantor ska kunna spela de flesta, efter noter åtminstone.
  • Fröken förväntan

lanovia 08 skrev 2008-08-01 09:54:59 följande:

Jag fick en liten möhippa igår kväll. Efter att jag och sambon hade fixat allt vi skulle på stan så skulle vi gå och fika med en kompis. Men denna kompisen blev även 4 andra (kompisar, sambons syster och min brors sambo). Jag hade nog en ganska paff min när jag såg dem allihopa. De stämde liksom inte att just dem skulle komma gåendes ihop.De tog med mig till en restaurang där vi åt jättegott. Sedan när jag var på toa hade alla lagt upp en sak var på bordet som symboliserade något jag hade gjort med dem. Också skulle jag gissa vem som hade haft med sig vad och berätta historien runt det. Var superskoj. Vi satt nog där i tre timmar och sedan var det hem i sängen.Visst blev väl ingen superdunder spännande hippa, men blev en kväll med min närmasta vänner. Saken är att jag vet att de försökt få till en helg då de kunde ta mig, men de senaste helgerna (och även denna som kommer )har jag och sambon varit fullt upptagna med saker som inte gått att strunta i. Och när som helst från nu skall den ena kompisen ha barn och en annan skall flytta från stan. Så det var liksom nu eller aldrig. Så jag är bara så glad att de ville göra något med mig. Och jag fick ju en bra middag. Bästa regeln de hade var att man inte fick tacka nej till desssert! Mums!!!!
    Lät supermysigt. Allt behöver ju inte vara stort och avancerat för att det ska bli bra. Huvudsaken är ju att man träffas! Min enda önskan för möhippan är att så många som möjligt av mina vänner ska kunna vara med. Jag har "bara" kvar en av min vänner i stan så bara tanken på att träffa alla på en gång gör mig tårögd
  • Fröken förväntan

Puh...nu har vi gjort en preliminär bordsplacering. Jobbigt men kul Känns riktigt skönt att ha det avklarat. Nu kan vi börja planera hur vi ska duka och dekorera...
    Annars har vi också koll på det mesta. Håller på och fnular på festprogrammet och sedan ska vi spika maten också sen är nog allt klart förutom smågrejer som inte går att fixa så långt i förväg!

Hur ska ni andra dekorera? Några kul idéer?

• Fröken förväntan

PB7, jag lade till dig på den senast uppdaterade listan

5 september
    Pollie (Solna)

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)
    janedoe (Skaraborg - still secret ;) )
    sandybee (Stockholm)
    septbröllop (Malmö)
    Vit ros (Göteborg)
    Krisselito (Stockholm)
    Ettplusett (Oskarshamn)
    KarinTherese (Vetlanda)
    Ida Johansson (Sävsjö)
    Freckles (Stockholm)
    Sofia86 (Finland)
    Medeltidsbrud (Västerås)
    septbröllop (malmö)
    Lane (Hässleholm)
    Ettplusett (Oskarshamn)

12 september
    blueroose (limmared)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)
    cattapulten (Stockholm)
    bjornis (Göteborg)
    Ester08 (Linköping)

15 September
    avil(Piteå)
    Cachou(Göteborg)

19 September
    Pupetta (Frankfurt)

20 September
    fröken förväntan (Linköping-Sandvik/Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)
    Säffle2008 (Säffle)
    Dsy04 (Växjö, Cypern)
    Nova79 (Halmstad)
    Keri (Malmö)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)
    Sanfor (Göteborg)
    Flowerrose (Stockholm)
    Cillsingen (Vittsjö/Göteborg)
    PB7 (Mullsjö)

• Fröken förväntan
    Kärlek08 skrev 2008-08-03 10:21:26 följande:
    Fröken Förväntan: Jag har n InDesign-fråga. Jag är osäkr på hur jag får rätt ordning på sidorna i festhäftet. Jag har skapat ett dokument med sidor i A5-format. Måste jag tänka ut själv i vilken ordning jag ska montera texten för att det ska bli rätt ordning sedan när jag skriver ut det? Jag vill ju ha det utskivet dubbelsidigt på A4 som kopiatorn kommer att vika och häfta... Fattar du överhuvudtaget vad jag menar? Om jag monterar i den sidordning jag vill ha blir det väl himla tokigt när det viks och blir subbelsidigt sedan? Jag har liksom trott att InDesign fixar det där åt mig, men blir osäker...
    Vad har du för version på InDesign? CS, CS2 eller CS3?
    I den senaste versionen CS3 tror jag att det ska finnas "booklet printing" vilket är en funktion för att få sidorna att "automatiskt" skrivas ut i rätt ordning. Jag har dock en äldre version så jag måste själv lägga sidorna i rätt ordning. TYVÄRR! Om man skriver ut på ett tryckeri så fixar deras program rätt ordning men om man ska göra det själv blir det lite pill, men det går . Jag brukar sätta ihop ett häfte med tomma sidor (så många som jag ska ha) och sedan skriver jag dit sidnumren med vanlig penna, och så är det lättare att hålla reda på vilka sidor som ska komma bredvid varandra och i vilken ordning. Fattar du vad jag menar?
  • Fröken förväntan

Snart fru Wennerström skrev 2008-08-03 13:44:09 följande:

men shit vad det går åt färg när man skriver ut, hur tycker ni?.. bör alla få ett varsit ex av festprogrammet, eller kan man lägga varannan på bordet? verkar det snålt. vi hade ju tänkt ge alla varsit ex, men som sagt, det blir kostsamt. kanske blir det billigare att be ett tryckeri trycka? ngn som har erafrenhet av det?
    Haha, jag skapade en tråd för ett tag sen och frågade just det... tyckte också att det blev väldigt många program och sidor. De flesta tyckte nog att alla skulle ha ett för att kunna ta med sig hem men jag tänker ändå bara göra till varannan gäst. Nästan alla våra kommer i par ändå så jag räknar med att det räcker att ta med ett per par. Dessutom tycker jag att det är en isbrytare i samtalet att dela program med bordsdamen/-herren
  • Fröken förväntan
    Dsy04 skrev 2008-08-03 18:22:21 följande:
    hej på är vi ska gifta oss den 20de septoch än har jag inte skickat inbjudningskort för min hinderprövning svar har jag ej fått på mån blir det 4 veckor...folk är på semester :(
    Men inbjudan kan du väl skicka ut utan att ha fått tillbaka hindersprövningen???
  • Fröken förväntan
    Dsy04 skrev 2008-08-03 19:36:40 följande:
    fröken fja men hur kan jag göra skriva tiden ...ni är bjudna till den plats den dag men jag återkommer med tiden typ..tråkig
    Jag hänger inte riktigt med? Menar du verkligen hindersprövningen för i den står det ju bara att ni FÅR gifta er, d.v.s. att ni inte är för nära släkt eller att någon av er redan är gift?

Men vilka papper det än är... om det dröjer så prova att ringa och tjata lite... och nästa vecka tror jag att en del kommer tillbaka efter semestern igen
  • Fröken förväntan
    Kärlek08 skrev 2008-08-03 11:39:10 följande:
    Jag har CS. Men jag måste ju säga att det var framförallt för att slippa det pillet med att komma på i vilken ordning det ska vara som jag lärde mig InDesign!!! Puckat monteringsprogram om man inte kan förinställa och dokumentet ska göras dubbelsidigt och i bok-format!! Nu blir jag ARG! Jag fattar precis vad du menar med att numrera själv och det jag vet är att när jag gjorde en broschyr till jobbet så tog det mig nästan en halv arbetsdag att få till det i rätt ordning när man hade fyra broschyrsidor på varje utskriven A4 (dubbelsidigt med en A5-sida t. höger och en till vänster på varje sida av pappret)! piss och skit vilket jobb det kommer bli AAAARRRRGGGHHHTack för hjälpen iaf, nu slipper jag ju fundera på hur det ska vara, jag är ju inte arg på dig
    Det finns pluginprogram man kan köpa som fixar ordningen på sidan men de kostar typ 1500:- (heter InBooklet), men du kanske kan kolla med ett tryckeri vad de ska ha bara för själva "utskjutningen", d.v.s. fixa ett dokument med sidorna i rätt ordning.

Jag vet... det är frustrerande jobbigt!!!!
  • Fröken förväntan

Snart fru Wennerström skrev 2008-08-04 08:52:49 följande:

lanovia, så bra att era föräldrar är så engagerade, SÅ är inte våra, inte för att jag för den delen heller skulle våga ge dem ngt sånt ansvar, då tar mitt kontrollbehov överja nu är det ruskigt nära, ska precis till att ringa prästen jag med för att bestämma en dag då vi kan "träna" i kyrkan, samtal har vi redan haftoch jag kommer GARANTERAT gråta, alldeles för mycket är jag rädd.. tänk om man börjar gråta så förfärligt att man hulkar sig.. usch.. bävar för det, är så hiiiimla känslig.
    Vår fotograf berättade att hon "ful-grät" (hulkade) genom hela vigselceremonin så hon knappt fick sagt löftena. Jag är också rädd för att gråta men om man känner tårarna komma så är det nog bäst att låta dem rinna för håller man det inne för länge så börjar i alla fall jag att hulk-gråta och det vill jag helst undvika . Men jag tror jag ska försöka tänka på något kul, måste bara komma på något väldigt jätteroligt
  • Fröken förväntan

Åh, jag blir ju alldeles hungrig av allas menyer
    Vår är inte spikad än men det blir en höstinspirerad buffé i alla fall: svamp, kräfstjärtar, ost, vilt...

• Fröken förväntan

Mmmm, jag fastnade också för det första förslaget...möjligvis skulle jag hellre ha dessert två men jag skulle ÄLSKA båda två

• Fröken förväntan
    Kärlek08 skrev 2008-08-04 16:08:07 följande:
    Fröken förväntan: plugin lät jobbigt och dyrt, tryckeri lät jobbigt och dyrt.
    Haha, jag instämmer . Det går ganska fort ändå när man väl har fått hängen på det!
Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)