Inlägg från: matildaochniklas |Visa alla inlägg
  • matildaochniklas

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Jobbigt! Men det finns ju inte så mkt ni kan göra åt det förutom att visa all er kärlek för morfarn och stötta honom så mkt ni kan/orkar.
    Massor med kramar!

Snart fru Wennerström skrev 2008-06-19 01:10:42 följande:

en av m2b's mostrar (alltså en av döttrarna till m2b's mormor) har förmågan att känna av och se dem döda, och hon är rädd att hennes pappa (m2b's morfar) inte heller skall orka med detta själv nu och stryka med snart. och eftersom hon ser framåt, så verkade det som att hon tyvärr såg att ngt skulle hända i närheten av vårt datum
  • matildaochniklas

Gaaah! Jag har upptäckt att vissa av våra gäster som har osat via mail har hamnat bland skräpmailen!! Där har ju inte jag kollat! Kollade in aven slump nu o hittade 4 anmälningar. Inte så konstigt kanske att vi saknade flera svar då! Vad pinsamt!

• matildaochniklas

Trevlig midsommar alla brudar!

• matildaochniklas

Verkligen superfin!

Snart fru Wennerström skrev 2008-06-23 20:01:11 följande:

nu finns den färdigstickade capen på bild i mitt galleri, för den som vill kika
  • matildaochniklas

Jag har iaf köpt ett par snygga manchettknappar i stål till min m2b, han fick dom igår när vi hade 1-årg förlovningsdag, han blev glad

Sen har vi äntligen beställt tårta också, känns skönt!

• matildaochniklas

Det bir en kladdkakebotten med citronmousse. Va väl kanske inte det jag tänkt mig men min m2b gillade den såå mkt, så han fick bestämma
    Snart fru Wennerström skrev 2008-06-29 06:20:47 följande:

härligt! vad blir det för tårta då?
  • matildaochniklas

Ja, tårtan var god, bara inte riktigt som jag hade tänkt mig, men det gör inget Han har tjatat länge om att vi ska ha nåt med citron. För flera månader sedan när vi åt citronfromage sa han att han ville ha nåt sånt i bröllopstårtan, så nu år det bli så

• matildaochniklas

Jag tycker det är skitsnyggt med hudfärgade! Kör på det.

Skonie skrev 2008-07-01 06:54:15 följande:
    linil; vet att många fäster en blå "kristall" i dragkedjans på klänningen.Hörni tjejer; jag har skaffat mig ett litet problem. Kan man ha vita trosor och hudfärgade stay-ups. Tänkte ha trosorna i galleriet men jag vägrar vita strumpor. Vad tycker ni?
  • matildaochniklas

Kärlek08, skagencanapé låter jättegott. Jag älskar skaldjur!

Ankan 80, jättefin klänning!

Idag har jag köpt en tiara, så nu blir det en iaf

• matildaochniklas

Oj, va ni har skrivit. Jag har också haft en jobbig vecka med mycket jobb och en fruktansvärt jobbig begravning!

Idag kom vi iaf hem från tyskland med all dryck till bröllopet, känns riktigt skönt att stryka det!

• matildaochniklas

Nu har jag iaf beställt en morgongåva till min bivande

• matildaochniklas

Jag har varit ledig i några dagar och vi har fatiskt hunnit gjort lite grann.

Jag har skaffat mig en snygg och jämn solbränna

Vi har betalat tårtan och fixat så att pappa hämtar den på den stora dagen plus att han lämnar tillbaka ställningen dagen efter.

Vi har besökt floristen och gjort sen slutgiltiga beställningen för brudbukett och coursage.

Köpt alkoholfritt till brudskålen

Träffat fotografen, hon verkar såå himla bra! Jag känner mig helt lugn nu!

• matildaochniklas

Imorgon åker jag till norge och blir borta en vecka. Va ska försöka tänka ut vad vi vill ha i festprogrammet under tiden. Så får vi ta tag i resten när vi kommer hem.

• matildaochniklas

Nu är jag hemma igen och har haft födelsedagskalas.

Vi har bestämt oss för att skippa gästpresentationerna, kändes inte som att det var värt jobbet. Festhäftet ska våra toastmasters sköta så det känns skönt!

Ingen hippa här heller. Jag har varit helt säker på att jag ska få en men nu börjar jag tvivla. Jag jobbar varje helg till dess att jag börjar skolan och då ska jag göra praktik på annan ort. Så jag ser ingen tid till det. Men det blir som det blir.

• matildaochniklas

Jo, jag kan på ett sätt hålla med dig! Men vi ville göra dom lite roliga och det blev inge bra så vi struntar i det. Dom flesta känner varandra redan så vi får lita på att dom kommer igång iaf. KAnske att vi fixar nåt annat i festhäftet istället.

avil skrev 2008-07-27 22:44:24 följande:
    jag tycker en gästpresentation är jätteviktig!! var på ett bröllop igår.o kände typ ingen mer än bruden!!DÅ känner man sig LITE "bortkommen"! men ändå glad att vara bjuden!! det tar man som en enorm komplimang!! o det erkänner liksom vänskapen!!hehe,men en gätpresentation eller dyl är jättebra!!!
  • matildaochniklas

Oh, berätta!

Kanelisen skrev 2008-07-28 19:51:56 följande:
    Jag blev hippad i helgen, i tre dagar! Det var det bästa jag varit med om på länge, såå jävla kul! Jag går fortfarande omkring och fnissar så fort jag tänker på det... =) Lyllo mig, hihi!
  • matildaochniklas

Kanelisen, det låter som en underbar hippa!

• matildaochniklas

Nu börjar jag bli fundersam.. min mamma ringde nyss och frågade om jag jobbar den 15/8 och 16/8, jag är ledig fredagen och börjar kl 16 på lördagen.. Hon sa att jag absolut inte får jobba nåt extra då. Kanskse är en möhippa på gång, men varför skulle mamma lägga sig i det?

Hmm, ja det visar sig väl.

• matildaochniklas

Jag är precis påväg för att fixa till klacken på mina bröllopsskor. Sedan ska jag få hem en ny meny idag från vår cateringfirma så att vi kan spika maten.

• matildaochniklas

Låter ju kanonkul! Häftigt sätt att få ihop två möhippor på

aprilsolen skrev 2008-07-30 15:20:07 följande:
    Jag blev också hippad i helgen! En helt fantastisk möhippa i tre dagar och i två städer! Det kändes som att jag gick runt i ett konstant tillstånd av lycka hela tiden. Trodde att jag skulle på en kompis födelsedagskalas på fredagskvällen, men istället satt där ett gäng vänner - blev helt mållös för jag väntade mig verkligen inte det. På med stor tiara och tyllslöja där de hängt massa grejer som symboliserade mitt liv och sen iväg på festlig kväll i stockholm med restaurang och utgång. Fick instruktioner om att packa en weekend-väska till lördagen och på lördagen blev det lång-brunch - innan de tog mig till centralen, gav mig en biljett som jag inte fick titta på och satte mig tåget. Jag trodde inte de var kloka. Sen fick jag åka första klass till Göteborg, utföra olika uppdrag ombord på tåget (hela tiden iklädd slöjan...) och i Göteborg väntade ett nytt gäng vänner och del två av möhippan som höll på ända till söndagen. Det var ett helt tokigt äventyr, som verkligen överträffade alla mina förväntningar.
Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)