• lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Så har vi nått den fjärde tråden. Här samlas vi som gifter oss i september.
    Vi börjar bli många nu, välkomna alla som vill hänga på.

För att komma med i tråden i listan kopierar man den SENAST uppdaterade och skriver med sitt namn.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 10:23
    För att komma med i listan skulle det stå och inget annat

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 11:33
    Försöker förtydliga detta: Alla nya som vill vara med på listan. Ni skall INTE kopiera denna listan som finns i TS. Kopiera den SENAST uppdaterade listan som finns i inläggen.

Om ni kopierar den i TS så tappar vi alla som har lagt till sig efter att tråden öppnades.

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
  • avil

skonie-GRÖN?? hur då? vad för blommor är gröna?

• FoxyLoxy

Arrgh!! Antingen är det bara vi som är okonventionella och tråkiga icke- föräldrar eller så har världen blivit konstig!

Vi har bestämt oss för att ha barnfritt gällande barn under 12 år, då både jag och min M2b inte vill ha bus, spring, oroliga föräldrar och nattning strax innan efterrätten. Vi har båda vars ett syskonbarn och ska ha (Eventuellt ändras det snart) dem som brudnäbbar.
    (Till saken hör att den enda anledningen till att vi bestämde oss för näbbar var för att m2b systerdotter hade utropat att en sån klänning ville hon ha när xxx och xxx gifter sig- vilket var innan vi var förlovade)

Vi pratade med båda våra systrar innan vi pratade med barnen och undrade om de ansåg det vara okej att barnen BARA var med på cermonin och inte på mottagningen? Oh ja inga som helst bekymmer....

Nu börjar det närma sig OSA dags och m2b pratade med sin syster i går för att höra om de kom (vilket mest bara skulle vara en formalitet... trodde vi)

Nu visar det sig att m2b systerdotter (8år) blev så ledsen att inte få komma på middagen så att m2b syster och man kommer till cermonin men följer med dottern hem och struntar i mottagningen!!

Är det bara vi som tycker att detta är ett konstigt beteende??
    Lite synpunkter tack!

• janedoe

FoxyLoxy: Låter som en typisk bortskämd unge.. Stämmer det annars?

Va fan, man är ju vuxen, förälder.. Bara att säga, duger det inte så behöver du inte vara näbb heller. Det är hårt, men barnen ska aldrig styra över livet på DET viset.

Jag tycker alltså det låter jättekonstigt...

• janedoe

Kärlek08: Jag vet inte om svartvinbärsslikör passar kaffe.. känns inte så alls faktiskt.. Till te däremot låter det jättegott ju! :D

Ang. Kir Royal.. det var mer att jag inte trodde någon annan kunde tänka sig att ha lite annorlunda dryck att skåla i. Akta vita tyger bara! ;)

• Skonie

Avril; oj massor! Rosor, nejlikor, hortensia, papegojblomma och det är bara de jag vet namnet på. Sen finns det några små gröna bollar som ser ut som krysmynta ungefär och så nått prästkrageaktigt.

• Ankan80

Tack så mycket!
    Jag skall lägga in bilder på skorna ikväll.

De är supersköna. Provade igår och det är en omöjlighet att få skav . Vilket ju måste vara det viktigaste. Det är inbyggt något som heter anti-schock i klacken som dämpar.

Kärlek08 skrev 2008-07-03 18:38:49 följande:
    Klänningen är jättefin, var skeptisk till den där puffgardinkjolen när jag bara s)ett den på modellbild men nu har jag sett flera riktiga bröllopsfoton med den och den är fantastiskt vacker. Har du ingen bild på skorna?
  • avil

skonie-aha,okej.........har sett de där "bollarna" du nämner..vet ej va de heter ...men gröna rosor,nejlikor o hortensia har jag aldrig sett?

• aprilsolen

FoxyLoxy: jag tycker också att det låter konstigt att låta barnet styra på det viset. Även om hon blir ledsen först, så måste ju föräldrarna kunna förklara lite pedagogiskt att det är en vuxenfest och inte roligt för barn - om ni nu har önskar det. Om jag hade varit syster hade jag aldrig kunnat hoppa över mitt syskons fest.
    Vi låter ifs alla barn komma, det fanns helt enkelt inte som alternativ att ha en barnfri fest, lite nervös är jag för alla barn och tonåringar, men jag hoppas att barnens mysrum löser det...

• Fröken förväntan

Skonie skrev 2008-07-03 20:55:18 följande:

Jag har kommit till ett bukettantiklimax. Jag har alltid tänkt mig en helt grön bukett men smabon är inte speciellt förtjust i den idéen. Hur ska jag göra för att tänka om?
    Men har du visat bilder på gröna buketter? Det är ju å vackert tycker jag...särskilt grön hortensia Upplandat med lite vitt blir det ju helt magnifikt? Om du ändå skulle ta in en färg så skulle jag välja lite rosa eftersom det är fint till limegrön/ljusgrön som oftast gröna blommor är.
  • Ankan80

Hur lång tid innan bröllopet måste man beställa buketten egentligen. Kan de få "fullbokat".
    Samma gällande tårtan.

Får kanske ta tag i det snart

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)