• lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Så har vi nått den fjärde tråden. Här samlas vi som gifter oss i september.
    Vi börjar bli många nu, välkomna alla som vill hänga på.

För att komma med i tråden i listan kopierar man den SENAST uppdaterade och skriver med sitt namn.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 10:23
    För att komma med i listan skulle det stå och inget annat

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 11:33
    Försöker förtydliga detta: Alla nya som vill vara med på listan. Ni skall INTE kopiera denna listan som finns i TS. Kopiera den SENAST uppdaterade listan som finns i inläggen.

Om ni kopierar den i TS så tappar vi alla som har lagt till sig efter att tråden öppnades.

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
  • ugla

Jag fick till svar att en månad innan för både bukett o tårta.

• Fröken förväntan
    FoxyLoxy skrev 2008-07-04 05:46:55 följande:
    Nu börjar det närma sig OSA dags och m2b pratade med sin syster i går för att höra om de kom (vilket mest bara skulle vara en formalitet... trodde vi)Nu visar det sig att m2b systerdotter (8år) blev så ledsen att inte få komma på middagen så att m2b syster och man kommer till cermonin men följer med dottern hem och struntar i mottagningen!!Är det bara vi som tycker att detta är ett konstigt beteende??Lite synpunkter tack!
    Vad tråkigt! Föräldrarna borde verkligen ha kunna förklarat på ett vettigt sätt att det är en "vuxen-fest" SÄSRSKILT då ni faktiskt pratat om det tidigare. Det kommer ju liksom inte som en överraskning. Jag skulle bli jätteledsen och sårad om någon av mina syskon inte kom av den anledningen. Har du försökt prata med dem igen? Annars kanske ni kan be någon av m2b:s förädrar att ta upp saken (om det är ett alternativ som finns). Hoppas verkligen att de ändrar uppfattning och inser att de ju såklart inte vill missa er bröllopsfest!
  • Ankan80

Aha..ok....då har jag lite tid till på mig

ugla skrev 2008-07-04 09:27:18 följande:
    Jag fick till svar att en månad innan för både bukett o tårta.
  • Moonlightshadow

Nu när jag tänker på vårat bröllop och bröllopsfesten, så får jag fjärilar i magen, ett sådant härligt pirrande.

Är det någon mer än jag som får pirr i magen när man tänker på bröllopet?

Förresten en till fråga. Visst gäller att man ska O.S.A även om man INTE kommer på bröllopet?
    Det verkar inte som det har gått fram för vissa som vi har bjudit...

• Fröken förväntan
    Moonlightshadow skrev 2008-07-04 09:38:24 följande:
    Nu när jag tänker på vårat bröllop och bröllopsfesten, så får jag fjärilar i magen, ett sådant härligt pirrande.Är det någon mer än jag som får pirr i magen när man tänker på bröllopet?Förresten en till fråga. Visst gäller att man ska O.S.A även om man INTE kommer på bröllopet?Det verkar inte som det har gått fram för vissa som vi har bjudit...
    Japp,man ska svara även att man INTE kan komm,men jag tror att det är en ganska vanlig missuppfattning att man bara behöver svara att man kommer.
  • Ankan80

Ja, här är en till som börjar bli lite skakis.

Moonlightshadow skrev 2008-07-04 09:38:24 följande:
    Nu när jag tänker på vårat bröllop och bröllopsfesten, så får jag fjärilar i magen, ett sådant härligt pirrande.Är det någon mer än jag som får pirr i magen när man tänker på bröllopet?Förresten en till fråga. Visst gäller att man ska O.S.A även om man INTE kommer på bröllopet?Det verkar inte som det har gått fram för vissa som vi har bjudit...
  • FoxyLoxy

Oh gud vad skönt att höra att det inte är vi som är allmänt konstiga!!
    Pratade med min syster idag (Hennes barn ska också vara näbb, hon reagerade precis som jag och tyckte att det är klart brudparets önskan gäller- hur konstig man än tycker att den är)

M2b pratade med sin mamma... och hon tycker inte alls det är konstigt utan hon hade nog reagerat likadant om det hade gällt hennes barn- för var inte de välkomna så var ju inte hon det, även vid jämnförelsen om det handlade om hennes bror. Dessutom förstod hon inte hur vi kunde utesluta dem för de är ju familj.

Vi resonerar som så att antingen har du en barnfri fest eller inte, det går liksom inte att göra det halvdant att vissas barn är välkomna och inte andras.

Men den lilla damen som ni säger är lite bortskämd- men har framförallt mamma runt lillfingret och vet precis hur hon ska få sin vilja igenom, även i detta fallet.

Sen kom diskutionen om vi skulle skippa näbbarna helt, men där tycker jag att det är så fruktansvärt taskigt mot min systerson som ser fram emot detta jättemycket, är helt på det klara att det är en vuxenfest efter och att han ska åka med sin faster hem medan mamma/pappa mfl stannar kvar (Han är 5 år..) att han ska behöva få ta konsekvenserna för att en vuxen människa inte kan ta ansvar för sina handlingar och rent ut sagt sätta ner foten mot sina barn och berätta vart gränsen går.

Så just nu är alla irriterade på alla och m2b är jätteledsen/beviken/förbannad....

• aprilsolen

FoxyLoxy: usch va tråkigt för er! Såklart ska ni inte behöva ändra era planer med näbbarna och göra din systerson besviken - dåligt beteende ska ju inte gå ut över dem som sköter sig. Kan inte din m2b försöka prata med sin syster - när han känner sig hyfsat lugn - och säga att han verkligen kommer att bli jättebesviken om hon inte kommer och om hon verkligen tycker att det är värt det? Om man från början sagt att festen ska vara barnfri så är det ju ingen överraskning för dem.
    Hoppas det ordnar sig!

• Fröken förväntan

Åh, var precis och hämtade posten och har fått en paket-avi för min ring så nu ska jag iväg och hämta den...spännande !!!!

• sandybee

Åh så spännande!

Fröken förväntan skrev 2008-07-04 11:49:05 följande:

Åh, var precis och hämtade posten och har fått en paket-avi för min ring så nu ska jag iväg och hämta den...spännande !!!!
Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)