• Virvel

080809 del 4

Nu är det dags att starta upp del fyra för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.htm...

• Svar på tråden 080809 del 4
  • cindell

Ni som har karlar som ska ha kravatt på bröllopet, kör ni med vanlig skjorta till eller med sån fluffärmad skjorta? Svårt det blir när man inte riktigt vet vad det heter

• Virvel

Vad är kravatt nu igen? Plastrong ska min kille ha men det är kanske inte samma sak?

cindell skrev 2008-06-03 21:39:26 följande:
    Ni som har karlar som ska ha kravatt på bröllopet, kör ni med vanlig skjorta till eller med sån fluffärmad skjorta? Svårt det blir när man inte riktigt vet vad det heter
  • bridesilly

kravatt är det inte sån man har till frack? inte samma sak som plastrong iaf

• Virvel

Hittade den här förklaringen på plastrong så nu kan jag svara på din fråga.
    Sambon ska ha en icke puffärmad plastrongskjorta (alltså med ståkrage med nedvikta kragsnibbar. Hoppas du är med på vad jag menar.

Plastrong är en form av kravatt, vilket förr kunnat syfta både på slips, halsduk och plastrong. Idag är det snarast synonymt med plastrong.

• Virvel

Ha,ha. Du hann svara medans jag skrev mitt inlägg. Hm, då är det inte samma ändå.

bridesilly skrev 2008-06-04 06:56:37 följande:
    kravatt är det inte sån man har till frack? inte samma sak som plastrong iaf
  • bridesilly

Jaaa du jag är inte riktigt hundra på vad det betyder å ändå har man läst maaaassor av brudtidningar och borde veta

• Virvel

Samma här. Kostym med väst, plastrongskjorta och plastrong.

Nufsan skrev 2008-06-04 08:22:19 följande:
    Plastrong är en snarliknande slips.Min sambo ska ha en sådan till frackskjorta, men han kommer ha kostym ist för frack.sv.wikipedia.org/wiki/Plastrong
  • Nufsan

Min ska också ha väst, vilken färg på plastrongen och västen??

Här blir det rosa efter mkt övertalning för buketten min kommer gå i rosa

• Emkalo

God dagens.

går hade vi vigselsamtal, och åh vad vi är nöjda med prästen! Hon är så mysig och inte så "kyrklig". Vi är t ex inte tvungna att ha psalmer om vi inte vill (men vi ska 1 eller 2). Hon tyckte vi skulle göra det lättsamt och inte så högtradigt eftersom vigseln ändå är så högtidlig i sig. Vi ska ha !Kärlekens Lov" som bibelläsning, vilket var en jättefin text. Vi ska ses en gång till innan vigseln, när vi övar lite i kyrkan, veckan innan bröllopet ngn gång. Nu börjar det ta sig. Så fort vi har bestämt den andra solosången så ska vi skriva vigselprogrammet.

Min m2b ska ha helsvart frockcoat, vit smokingskjorta, ivory/ljus guldig plastrong och väst och näsduk (enligt Steehns herrmode vid Sankteriksplan är det ingen skillnad på plastrong och kravatt). Provade ut det i helgen och han var så fin :)

Om knappt tre veckor åker jag till Polen och hämtar hem klänningen!

Svar på tråden 080809 del 4