• Virvel

080809 del 4

Nu är det dags att starta upp del fyra för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.htm...

• Svar på tråden 080809 del 4
  • Virvel

Vi har 24 sällskap som ska svara innan den 9 juni och det är 11 av dom som tackat ja. Så hälften är kvar.

Nufsan skrev 2008-05-26 23:30:01 följande:
    Hur går det för er andra med O.S.A??Vi har det på fredag och det är idag 25 st som inte svarat och jag börjar bli mäkta orolig då 20 av dem är på m2bs sida... Mest besviken är jag på min m2bs äldsta kompis som inte verkar komma och då är det inte att han har förhinder utan hans nya tjej är tydligen ett riktigt ufo...
  • BettyB

Vi har OSA 1 Juli och det är 15 av 60 som inte har svarat. Bara 1 som har tackat nej.

• Virvel

När du skriver 15 av sextio menar du då sällskap eller gäster? För vi har fått två svar idag så nu är vi uppe i 13 sällskap av 24. Vi har sammanlagt 50 gäster men vi skickade ju inte kort till varje gäst eftersom många lever tillsammans.

BettyB skrev 2008-05-27 11:45:42 följande:
    Vi har OSA 1 Juli och det är 15 av 60 som inte har svarat. Bara 1 som har tackat nej.
  • cindell

8 av 46 gäster har inte svarat ännu, varav jag är ganska säker på att 4 av dom inte kommer. Vi har osa 8/6 så det är någon vecka kvar iaf...

• utomhus 08

Hej på er!

Läser en hel del tips här i tråden och nu måste jag bara lämna ett själv. Hittade en perfekt gästbok idag på Bokia. Den heter Bröllopsminnen och är en fyll-i-bok med några enkla frågor till varje gäst och sedan en hel sida för att sätta in foto på den gästen alternativ för att skriva fria tankar. Andra böcker jag kollat på har bara haft en liten fotoruta i hörnet.
    Det jag gillade mest med boken var att de inledande sidorna var för brudparet att fylla i. Bland annat menyn, gästerna, vilka som höll tal, bästa minnen osv. En sidan var för att sätta in bröllopsannonsen. An komplett bok med andra ord! Toro det blir ett kanonfimt minne!

• BettyB
    Virvel skrev 2008-05-27 12:07:55 följande:
    När du skriver 15 av sextio menar du då sällskap eller gäster? För vi har fått två svar idag så nu är vi uppe i 13 sällskap av 24. Vi har sammanlagt 50 gäster men vi skickade ju inte kort till varje gäst eftersom många lever tillsammans.
    Jag menar 45 av 60 gäster
  • TyresöBrud

Vi har köpt ett jätte fint fotoalbum. har sen ett värdpar som fotar gästerna antingen parvis eller i grupp, vissa har vi önskemål om hur. Vi har klippt till lappar av vitt papper. Efter att varje sällskap fotats så skrivs deras namn på en av lapparna och sätts in i albumet liggande eller stående, som de fotats. Senare under kvällen kan varje gäst skriva på sin sida.
    När bilderna är framkallade så byter vi ut lappen mot fotot.
    Så ska vi göra!
    Gästerna kommer att fotas när vi fotas. Hoppas att det kommer att funka smidigt.

• utomhus 08

Vi har också en tjej som hjälper oss att fota alla gäster. Sen sätter vi in bilderna där de har skrivit i gästboken. Vi tänkte ha en fotostation som man kan besöka under minglet och hoppas att alla på så vis blir fotade. Vi har 2 värdinnor som håller lite koll.

• bridesilly

Usch vilken ångest, har inte kommit in på internet på en hel vecka. Kan ni fatta, en heeeel vecka utan BT måste läsa ikapp mig lite

• cindell

Välkommen tillbaka

Skulle bli galen att vara utan BT så länge

Svar på tråden 080809 del 4