• Virvel

080809 del 4

Nu är det dags att starta upp del fyra för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.htm...

• Svar på tråden 080809 del 4
  • bridesilly
    lollan82 skrev 2008-07-06 10:15:01 följande:
    bridesillyvart i cupern ska ni?vi funderar på larnaca
    vi ska till ett hotell som ligger mellan agia napa och fig tree bay fast det går under agia napa iof! Larnaca ska också vara jättefint har jag hört
  • bridesilly
    blivandefrularsed skrev 2008-07-05 15:37:51 följande:
    Oooo, kul! Vi har bara beställt det mousserande vinet än så länge: Törley. Snart ska vi bestämma rött och vitt vin med, men då får vi rådfråga våra föräldrar för vi dricker inte mycket sånt.
    Vi funderade också på törley en stund men så hade vi det på 3 personer en kväll när vi firade min vän och det blev man nästan full på så vi hoppade törley och tog asti för att det är lite sötare och lite mindre alkoholhalt på
  • Virvel

Nu har vi beställt drickat från Systemet. Det blev ganska billiga viner både det vita och röda. Huvudsaken är ju att vi kan dricka dom och jag tyckte att båda var jättegoda. Fast då är ju inte vi några vindrickare så förmodligen så smakar dom kattpiss.
    Dr Faust 12 flaskor för 840 kr och Lazy Lissard 15 st enliters tetra (ska serveras i karaffer) för 1050 kr.
    Svårt att beräkna hur mycket mousserande det går åt. Vi beställde 2 st en och en halvliters och 4 st 750 ml. Chapel hill 500 kr totalt.
    Vi är 50 stycken. Det finns några av mina kompisar som tycker det är gott att dricka mousserande hela kvällen.
    Hur mycket mousserande har ni inhandlat och till hur många gäster?

På tisdag så är det dags att åka och sy in klänningen. Det ska bli så spännande att få ta på sig allt.

• Virvel

Lazy Lizard heter det röda vinet och inte Lissard. Snacka om dålig stavning.

• blivandefrularsed
    Virvel skrev 2008-07-06 20:57:02 följande:
    Hur mycket mousserande har ni inhandlat och till hur många gäster?
    12 flaskor till 44 personer, men vi räknar med att runt tio stycken förmodligen inte dricker alkohol så vi kommer köpa cider med. Så det blir 12 flaskor till kanske 35 personer, antar att det kommer bli en del kvar....
  • Nufsan

Vi kommer att skåla i en bål som jag kommer göra på mousserat hallonvin. Vi har köpt 10 flaskor till 75 personer och sen blir det lite vodka och hallonsoda i bålen också.

• Bride in England

I helgen ar det 4 veckor kvar. FYRA VECKOR!!! Det ar ingenting! Hur har det gatt sa snabbt helt plotsligt?? Ah jag onskar att jag jobbade deltid!!!

• matteve

Jag vet!!! HELT SJUKT! Åh, vad jag längtar! Tiden kommer flyga iväg nu fram till bröllopet.
    Åh, Min Matt!! *älskar*

Bride in England skrev 2008-07-07 13:44:05 följande:

I helgen ar det 4 veckor kvar. FYRA VECKOR!!! Det ar ingenting! Hur har det gatt sa snabbt helt plotsligt?? Ah jag onskar att jag jobbade deltid!!!
  • bridesilly

Aaaaah tala inte om det, 4 veckor är ingen tid alls...gaaaaaaaaaaah

• SuperRultan

oj nu är det dax att sätta fart med det ena och andra....

Idag har vi träffat prästen och det känns helt okej :)

Svar på tråden 080809 del 4