• Virvel

080809 del 4

Nu är det dags att starta upp del fyra för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.htm...

• Svar på tråden 080809 del 4
  • Nufsan

Ni som har valt att önska er pengar till bröllopspresent, har ngn kommenterat detta eller frågat er vad ni önskar er?

Vi skrev ju klart och tydligt på våran inbjudan att vi önskar resebidrag, men ändå så har ngr stycken frågat oss vad vi önskar oss när vi gifter oss. Jag har då sagt att vi önskar oss pengar som det stod på inbjudan och då fick jag till svar av en av mina bästa kompisar, men önskar du dig ingen sak??

Svarade gör som du vill, vill du inte ge ngt alls så är det okej.

Snart 4 veckor kvar och jag börjar bli lite nojjig

• JosieAdde

Mamma Mia är FANTASTISK! Gå o se den!!!!

• Virvel

Jag har också fått förfrågningar om vad vi önskar oss fast det står klart och tydligt och jag har också svarat att vi önskar oss precis det som vi har skrivit på hemsidan, pengar och inget annat.

Nufsan skrev 2008-07-11 18:37:57 följande:
    Ni som har valt att önska er pengar till bröllopspresent, har ngn kommenterat detta eller frågat er vad ni önskar er?Vi skrev ju klart och tydligt på våran inbjudan att vi önskar resebidrag, men ändå så har ngr stycken frågat oss vad vi önskar oss när vi gifter oss. Jag har då sagt att vi önskar oss pengar som det stod på inbjudan och då fick jag till svar av en av mina bästa kompisar, men önskar du dig ingen sak?? Svarade gör som du vill, vill du inte ge ngt alls så är det okej.Snart 4 veckor kvar och jag börjar bli lite nojjig
  • bridesilly

Vi får ständigt frågan om vad vi önskar oss. Jättesvårt att önska sig saker tycker jag. Vi har dock sagt att vår högsta önskan är ett bidrag till att göra nåt roligt för på bröllopsresan. Sen har vi önskelista på duka med allt från jättebilligt till lite dyrare men inga extrema summor alls. Om man inte vill köpa något av ovanstående men ändå vill köpa en gåva så får man vara kreativ själv och köpa det man tycker kommer passa har vi sagt

• Virvel

Idag på morgonen kom en kompis och hämtade sambon för dom skulle iväg och spela golf. Trodde han ja.
    Jag visste att han skulle få sin svensexa idag men jag har ingen aning om vad dom har hittat på.
    Sambons mamma var ner på stan för att handla och hade då sett att det satt affisher upsatta lite överallt.
    Överst så stod det Joachim och under var det en bild där han står och se moloken ut. Under bilden hade dom skrivit Bekännelser kl 12.30 på torget. Ha, ha.
    Framför Jockes mamma hade det stått två gamla damer och tittat på affishen och den ena hade vänt sig till sin väninna och sagt: "Vad tror du att det här kan vara? Bekännelser, hm. Kan det vara så att det är predikan???"
    Då hade den andra damen svarat: " Ja, nog ser han väl lite ut som en pastor, tycker du inte det?"
    Sambons mamma sa inget men hade svårt att hålla sig för skratt.
    Det ska bli kul att få höra imorgon om hans dag.

• nilia

IGÅR BLEV JAG HIPPAD

Världens bästa dag, jag är helnöjd! Helt onväntat kom tjejkompisarna inrusande på jobbet med marakasser och partyhattar och sjöng we will we will take you(we will rock you).
    De hade hyrt en minibuss som jag fick hoppa in i och vårt första stop blev ica. Där fick jag gå in och gå till kassa 5 och säga att jag ville ha blommig falukorv. Så fick jag min fina outfit, en lila rock/käp och en princesskrona!
    Sen åkte vi i ca 1h till ett sälle mitt ute i skogen som heter pannkakshuset, jag ÄLSKAR pannkakor det var ett jättemysigt ställe coh vi åt en väldig massa pannkakor, det fanns hur många varianter som helst! När vi hade ätit klart så hade de gjort en frågerunda med frågor om mig och min blivande till mig. Skit roligt!!! Han fick svara på samma frågor om mig, misstänker att det hamnar i festprogrammet

Därefter hoppade vi in i bussen igen, och åkte i ca 20min. Och anlände i Växjö. Och där körde vi go cart Jag är helt tokig i det! Hur kul som helst!!!!! Jag är en riktigt fartdåre och tävlningsmänniska, så högst upp på prispallen kom jag!

Sen var det dags att köra hemåt igen, hihi vi körde vilse och en väg som vi skulle köra avstängd. Men det blev en riktigt rolig rutt, där vi fick rädda lamm på vägen och lite allt möjligt!

När vi var tillbaka igen så hade 2 tjejer som inte var med under dagen förberett middag till oss. Så åt vi, drack skumpa och vin hela natten lång

Mina goa tjejer hade verkligt hittat på sådant som jag verkligen gillar! Min dag kunde inte blivit bättre!!!

• nilia

Jo de samarbetar med thimons, men vi tog princess istället för vi känner dem som äger det och min m2b sålde frallor åt dem när ha var liten så det kändes lite kul att ta dem istället
    Plus att de gör världens godast jordgubbstårta!
    Spännande att det finns en till med mitt namn som ska gifta sig, men inte samma datum som oss va?

bridesilly skrev 2008-07-11 10:27:25 följande:
    Har ni? Men har inte er festlokal samarbete med thimons? han sa att det var en tjej som hette som du som hade vart där strax innan jag iaf på thimons
  • lollan82

vi ska ha extra vit marsipan tårta med öljus lila rosor på enkel.. den äts ju upp så snabbt haha

jag har inte gått ner något i vikt.. ska försöka men men.. klänninge ska passa mig och inte jag den haha
    sa min tärna till mig.. kör på dethaha

• Nufsan

Jag tycker det är så tråkigt när de frågar så om vad man önskar sig! Jag är ju inte 20 år och har nyss flyttat hemifrån så jag känner absolut inte för att få en massa saker som bara kommer åka in i ett skåp.

Kul för er som får reda på er partners svensexa! Här är det tyst som i graven och frågar jag ngt får jag bara ett stort flin tillbaka. Vi har ju en liten tjejja och det är ju bara 3 helger kvar tills vi ska gifta oss och det är ff en hel del som måste inhandlas där vï båda måste vara med och iom att m2b inte har nån semester att ta ut innan så är ju helgerna uppbokade... Men men är ju bara att gilla läget att det lär bli en lördag iaf :-/

• matteve

Nu har vi bokat två veckor på Santorini!!! Ska bli såååå mysigt!

Svar på tråden 080809 del 4