• Virvel

080809 del 4

Nu är det dags att starta upp del fyra för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.htm...

• Svar på tråden 080809 del 4
  • cindell

Matteve: Jag skulle jättegärna gå utan bh, dock så kommer mina tuttar nog må bättre av att få stöd. De är ju inte helt purfärska eller stabila hihihi

• kalevala

jo tack skulle vara snyggt.......hi hi

cindell skrev 2008-07-18 16:53:18 följande:
    Matteve: Jag skulle jättegärna gå utan bh, dock så kommer mina tuttar nog må bättre av att få stöd. De är ju inte helt purfärska eller stabila hihihi
  • TyresöBrud

Jag var och provade klänningen igen igår, kommer att vara utan bh under. Är såå glad att den fortfarande passar. Har varit nästan 2 veckor i Båstad. Bara skräpmat och massa alkohol, var rädd att det satt sig för mycket runt magen.

Hade två veckor att läsa igen här, känns nästan mysigt att få sätta sig framför datorn igen.

Hade så mysigt den 9/7, satt med två tjejkompisar på stranden, delade en flaska skumpa och firade en månad kvar.

Imorgon ska vi p bröllop, en barndoms vän till m2b. Känns lite som genrep men jag tror att det kommer att kännas pirrigt imorgon att veta att det snart är vår tur.

Ikväll har jag satt ihop fest och vigselprogrammen, har knutit nästan 200 rosetter, just nu hatar jag rosetter.

Annars så rullar allt sakta på, känns som att det mesta är på banan.

• bridesilly

Ääääntligen har vi satt ihop alla festprogram och alla vigselprogram, de ligger packade och klara i lådor för dagen D

• matteve

Hmm.. lutar nog åt att jag har det fina under iaf. Man får väl känna sig lite extra lyxig också

Gahh, har mycket kvar när det gäller vigsel- o festprogrammen. Måste sätta igång nu. Från och med onsdag är jag ledig till början av september, så det ska bli skönt att kunna fokusera på bröllopsplanerna!

• kalevala

jag SKA göra festprogrammen idag , vigselprogrammen får vänta tills i talet med prästen ....som borde vara dags nu...........
    !!!!!!!!!!
    så ska jag fundera ut på vad toasmadamerna ska informera om!?
    ngt jag ska tänka på ? har ni tips vad man ej ska glömma ?!

• blivandefrularsed

Vi har det mesta i fest- och vigselprogrammet klart. Några presentationer kvar bara. Kommer skriva ut allt några dagar innan bara utifall det skulle bli några sista minuten ändringar, gäster eller så.

Idag kom dom och tog m2b! Dom hade lånat vår reservnyckel och kört bort bilen, fixade en kille som ringde "från polisen" och sa att dom hittat vår bil och att den stod illa till. Någon hade alltså snott den.... M2b blir misstänksam, vi måste ju gå dit och kolla, han ringer sin pappa (tjugo över sju på morgonen) och vill att han ska följa med (utifall någon lurar oss och ska råna oss eller nåt (?)). Hehe, när vi går ut i trädgården står hans polare runt knuten. AHAAAaaa.... KUL! Jag visste givetvis om allt och fick spela med efter bästa förmåga

• bridesilly

Våran tärna som även är toastdam ska informera i välkomsttalet lite om allt möjligt. Typ festen i stort, vart finns gästbok med mera

• Loveyou

Ska ni ha vigselprogram? Jag har tänkt att man typ måste ha det men vi var på bröllop igår där de inte hade några program alls i kyrkan och det gick ju hur bra som helst! Saknade det faktiskt inte alls...så nu funderar jag på om det kanske är onödigt att lägga tid och pengar på det...

• bridesilly

Vi ska ha vigselprogram eftersom vi har en psalm som inte finns med i psalmboken så vi skriver in den psalmen och den andre + fader vår i vigselprogrammet. Tycker det är rätt trevligt med vigselprogram faktiskt.

Svar på tråden 080809 del 4