• Virvel

080809 del 4

Nu är det dags att starta upp del fyra för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.htm...

• Svar på tråden 080809 del 4
  • Pannkakstårtan

Vi lämnade in ringarna för flera veckor sedan för det skulle ta så lång tid och jag undrar fortfarande om jag har tappat den. det känns jättekonstigt att inte ha ring på sig.

jag håller tummarna nu för att det här vädret ska hålla i sig hela vägen tills den nionde!

• feministbrud

Vad vore ett perfekt bröllop? Så förutsägbart och så tråkigt! Håller med Emkalo, inte panika. Det ÄR roligt att göra festprogram

• Virvel

Behöver du tips så kan jag maila över vårt.

feministbrud skrev 2008-07-23 17:46:43 följande:
    Vad vore ett perfekt bröllop? Så förutsägbart och så tråkigt! Håller med Emkalo, inte panika. Det ÄR roligt att göra festprogram
  • feministbrud

Det var snällt, men vårt problem är texterna om gästerna och det kan vi ju inte få hjälp med. Resten är så gott som klart, men min bror måste hetsas lite för att han ska göra den tekniska biten. Nu har vi köpt in MYCKET rosévin och det vore väl attan om vi inte blev klara kväll (OBS! Min bror får inte vara med på det. Han ska vara klar i huvudet när han arbetar!)

Virvel skrev 2008-07-23 18:36:17 följande:
    Behöver du tips så kan jag maila över vårt.
  • nilia

Nu har vi suttit hela kvällen med bröllopsbestyr! Först var hon som hjälper oss med dukningen här, det blir nog jättefint!
    Jag har fixat med gästboken och sen har vi hjälpts åt med det sista på festprogrammet. Nu är det bara lite kvar att göra på det, äääääntligen! Det tycker jag har varit såå svårt!

Imån ska jag göra min provuppsättning, håll tummarna för mig
    Drömde i natt att hon hade i fläskfilé i uppstättningen, hoppas att jag slipper det iaf

Pannkakstårtan skrev 2008-07-23 17:29:13 följande:
    Vi lämnade in ringarna för flera veckor sedan för det skulle ta så lång tid och jag undrar fortfarande om jag har tappat den. det känns jättekonstigt att inte ha ring på sig. jag håller tummarna nu för att det här vädret ska hålla i sig hela vägen tills den nionde!
    Åh jag vet hur det känns.. jag har varit utan min förlovningsring sedan april Den ska fixas till så att den typ pusslas ihop med min vigselring. Det är såååå tomt på mitt finger! Kommer kännas ännu konstigare sedan när jag får både förlovningsring och vigselring! Från att ha haft inget till en bling bling ring Men det kommer ialla fall att kännas underbart!
  • feministbrud

Efter massor av rosévin är förhoppningsvis festprogrammet klart

• matteve

Gahh, det är mycket i festprogrammet som är kvar.. men ska försöka få till det under helgen!

Idag hände det - vi fick vår lägenhet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Är sååååå överlycklig!! Inflyttning 29 aug i Washington DC.

• BlendaSigne

Matteve: Oh, najs. Grattis till lgheten Bor du/ni i USA sen tidigare?... vad an huvudstan?... (nyfiken)...

• chamor

Gör alla ni era festprogram själv? Våra värdar/toastmasternas gör vårt! Vi gör bara fram och baksida för enhetensskull!

Emkalo skrev 2008-07-23 16:39:12 följande:
    Allt ordnar sig! Inte panika nu! Det blir ju bäst även om allt inte är perfekt! Chamor, hur sydde du slöjan? Helt själv? Jag har köpt en slöjamen den är heeeelt plain. Jag vill sy på små bitar av spesten som finns på min klänning.... Orkar bara inte ta tag i det :) Får göra det i helgen kanske. Jag vet inte hur jag ska göra heller, ge mig tips Chamor, hur gjorde du? vad gjorde du?
    Ja.. Jag klippte den först så lång jag ville ha den! Har faktiskt gjort två, en på fyra meter för att ha under vigseln som släp och en som går ner till midjan. Klippte som sagt ut önskad längd, sydde sedan för hand dit en sidenkant (det kanske inte är SÅÅÅ vackert sytt men den hänger till sig ganska bra). Köpte sidenband på Åhlens för typ 40 kr, strök dem på mitten så det blev en fåra och började sy fast. Tog ett tag men bra att göra när man ser på film Sedan försökte jag bestämma vart "viket" skulle komma så det blir 2 lager. När jag hittade en lämplig plats så vek jag slöjan där och började "rynka ihop" den. Sydde "rynkorna" för hand. Sedan köpte jag en kam och sydde fast slöjan. Använde samma spår för sömmen som där jag sytt "rynkan". När slöjan väl satt på kammen så tog jag en rad med pärlor som jag trätt på en typ tunn ståltråd och trädde fast på kammem. Forstod du? :P Har du kollat brudofest.se där har de anvisningar om hur man syr en slöja
  • chamor

Igår fick vi lite gjort. Köpte presenter till våra värdar/toastmasters + några till av medhjälparna. Köpte lite diverse till bröllopsfesten och så började jag göra rosorna till tårtbakelserna i galleriet.. Skönt att det drar ihop sig

Svar på tråden 080809 del 4