• Virvel

080809 del 4

Nu är det dags att starta upp del fyra för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.htm...

• Svar på tråden 080809 del 4
  • Bride in England

Ojojoj har haft fullt upp hela dan med bade det ena o det andra. Bordsplaceringen ar nastan klar nu, ska bara klistra ihop allt i princip. Den blir jattefin

Och jag har bokat manikyrtid idag samt kopt presenter till de tva Best Men vi har (manschettknappar dar den ena forestaller en kapsyloppnare och den andra en oppnad kapsyl, lite bojd). Maste ocksa kopa till brudtarnorna, ska gora det i veckan.

Har aven ordnat lådan till bidragen, i form av en mini-resvaska med hemgjorda klistermarken pa fran de platser vi tidigare akt till - fick iden fran nagon har pa BT, minns inte vem, kanner du igen dig om du finns i denna traden??

Nu ska jag koppla av framfor TV'n. Imorrn blir det att besoka lokalen o kolla hur vi ska dekorera den pa basta satt.

Grattis pa tva veckor fore-dagen!!! Wow!

• lindahallman

två veckor, inte långt kvar. idag blev ja hippad. det var jättekukl och överraskande. igår kväll kom min kusin från jönköping upp hit och så gick vi två och min syster hem till en kompis för att äta middag. då var två av mina andra kompisar där och så fick jag ett litet paket och så åt vi. efter det tog vi ett kvälldopp och sen trodde jag det var slut. lite besviken var jag för det var ju inte så mycket tipp hippa kanske men det är ju sommar o semester o folk jobbar oregelbundna tider osv...så jaja tänkte ja.

jag o en kompis gick ut en promenad o pratade om bröllopet osv, sen följer hon mig hem. då är det facklor i hela trädgården som de andra har fixat. kulörta lyktor på altanen och ljus överallt. vardagsrummet är helmysigt osv och alal vi ska sova över i vardagsrummet! det var jättemysigt!!! de avslöjar att det ska hända nåt imorgon.

på morgonen när jag vaknar har de gjort världens brunch med allt möjligt. stora vardagsrumsbordet var helt fullt! vi äter o sen ska alla duscha. några åker till min toastmadame o duschar. sen åker vi dit. de öppnar dörren i badkläder o lägenheten har blivit ett SPA! jag får massage, ansiktsmasker, bubbelbad, fotbad, sminkning m.m. kul! sen åker vi till överby köpcenter där jag på så kort tid som möjligt ska köpa saker så billigt som möjligt på vissa bokstäver. 38 poäng får jag vilket betyder att när vi sedan på kvällen åker och äter på en resturang där de bokat bord så betalar jag 38 kronor av maten själv. Jättegod och mycket mat. Det var den roligaste hippa jag kunde tänka mig, trodde inte att det skulle bli så roligt!

på morgonen

• Nufsan

Usch nu börjar nerverna komma även till mig.

Igår var jag på stan och letade underkläder till bröllopet och herregud vad dyrt det är... 1200 kr blev slutnotan iaf, bara hoppas han är pigg nog när natten kommer och orkar se mig

Det finns inte ngn vänlig själ här som har tips på någon bål???
    Helst med vin i! Börjar få panik på välkomstdrinken!

• bridesilly

Kan inte fatta att det är mindre än två veckor kvar. Inte klokt, vart tog tiden vägen?

• blivandefrularsed

Ja, det går verkligen fort nu!

Mysig hippa!! Älskade den dagen, det var så roligt att dom planerat allt bara för mig!

• bridesilly

hur mycket har ni andra kvar såhär mindre än två veckor till dagen?

• blivandefrularsed

Jaaa duuuu, fixa det sista på vigsel- och festprogrammen och skriva ut dom. Hämta vin och köpa öl. Hämta ljus som vi beställt till dukningen, beställa blommor. Slinga håret, tona m2bs hår, fixa bordsplacering och utsmyckning till bilen. Lämna in ringarna för uppputsning, ja, mest småsaker som gör att det är mycket i huvudet nu. Ska bli skönt när dagen kommer och jag kan släppa allt!

Hur går det för dig????

• lindahallman

servetterna ska inhandlas när de har beställt in fler och en sista träff med toastmaster o toastmadame. annars börjar vi nästan bli klara. förutom allt som görs dagarna innan som att duka osv. nära nu!

Svar på tråden 080809 del 4