• Virvel

080809 del 4

Nu är det dags att starta upp del fyra för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.htm...

• Svar på tråden 080809 del 4
  • chamor

Uscha va hemskt... Å ena sidan önskar man nästan för hans skull att han slipper vakna upp. Jag hade själsligen dött om min m2b dog ifrån mig! Då hade jag gett upp helt!

Våra tider
    08,00 Vakna
    08,30 Smink & hår
    12,00 Fotografering
    14,00 Vigsel
    14,45 Kyrktrappan, hälsa på folk, mer foton
    15,30 Brudskål
    16,00 Festen & middag börjar
    20,00 Tårta

• lollan82

åh börjar ju lipa.. stackarna
    nä dit ska man inte..

vi har valt att inte ha preentöppning alls... för att gästerna tycker det blir långtråkigt amt att ingen behöver känna att de gett för lite,.. vi fortsätter bröllopsmyset dagen efter med våra närmaste i trädgården och äter middag och öppnar då.. fortsätter känslan lite längre

hur blev eran provsminkniing? hur ska NI SE UT?

• kalevala

ja fy , men har man barn så vill man ju inte ge upp.............

• utomhus 08

Verkar som att de flesta skall sitta till bords runt 18.00. Lite kul att tänka en tanke när man sätter sig att även ett helt stort gäng brudar gör det samma just då!

• matteve

Hemskt. Min bästa väns släkting gifte sig (ca 22 och 23 år gamla) och åkte sedan på semester med närmsta familjen i Norr. En dag skulle de handla lite gott till gillningen, men de hade glömt visakortet i stugan. Maken ville åka tillbaka och hämta det, men de andra invände och sa att de ville betala. Det hela slutade med att mannen insisterade och åkte i alla fall. Han dog i en bilolycka på vägen tillbaka. Ibland är livet så svårt att förstå. Det finns så många "tänk om.."

Så här ser vårt ut iaf:

o8.oo Vakna
    o8.3o Hår & smink
    13.oo Vigsel
    14.oo Fotografering
    14.4o Brudskål
    15.oo Middag (förrätt, huvudrätt, efterrätt)
    19.3o Tårta

Sen så får det väl flyta på! Det här är ju bara preliminära tider, men iaf något att gå efter.

En fråga, ska man ha snacks sen på kvällen? Och vad i så fall? vi vill inte ha nattamat, men något att knapra på till drickat. Vad tycker ni?

• chamor

Matteve...
    Ska ni ha så kort fotografering? Eller fotar ni lite innan vigseln också?

• Nufsan

Ni är så duktiga på att skriva Själv sitter jag mest och funderar på allt och försöka få till det som ff är kvar att fixa

Vårt schema ser ut ungefär så här.

Vakna 07.30.

08.15 anländer min frissa hem till oss och fixar håret
    11.00 sminkning
    13.00 påklädning
    14.00 fotografering före bröllopet
    15.00 Vigsel
    16.30 Anländer till festplatsen med brudskål
    17.30 middag
    Efter middagen blir det bröllopsvalsen och dans ett tag och när vi tar tårtan får kvällen utvisa

Slutar gör det hela när siste man gått hem

Vi har DJ och spelar lite innan vi börjar äta, men under middagen så får det vara sorl av prat istället!

Matteve, vi ska ha snacks vi med, eftersom vi inte har nån vickning. Det blir salta pinnar, jordnötter av olika slag och chips! Sen ska vi ställa ut lite godisskålar med.

• chamor

Hörrni.. Jag har inte berättat på jobbet än att jag gifter mig NÄSTA vecka Hur berättar jag det på bäst sätt för att smått chockera? Tänkt på att skicka ett mail med bara en länk till vår bröllopssida men mottar gärna fler förslag!

Svar på tråden 080809 del 4