• Virvel

080809 del 4

Nu är det dags att starta upp del fyra för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.htm...

• Svar på tråden 080809 del 4
  • matteve

Kunde ha varit jag som skrev detta inlägg! Ja, förutom m2b's toning och utsmyckning till bilen!

blivandefrularsed skrev 2008-07-27 10:23:21 följande:
    Jaaa duuuu, fixa det sista på vigsel- och festprogrammen och skriva ut dom. Hämta vin och köpa öl. Hämta ljus som vi beställt till dukningen, beställa blommor. Slinga håret, tona m2bs hår, fixa bordsplacering och utsmyckning till bilen. Lämna in ringarna för uppputsning, ja, mest småsaker som gör att det är mycket i huvudet nu. Ska bli skönt när dagen kommer och jag kan släppa allt! Hur går det för dig????
  • nilia

Vi har mkt småsaker kvar känns det som..
    ..jag ska göra servettringar(88st,jippi)
    ..göra klar vår gästbok(inte så mkt kvar som tur är)
    ..köpa lite grejor till dukningen och till kyrkutsmyckningen
    ..hämta mitt nya pass
    ..lära oss vår dans(och dansa in skorna)
    ..köpa presenter till bestman och marskalk
    ..köpa lite annat smått och gott

Det är det jag kan komma på nu, sen är det säkert mer som jag inte kommer på just nu;)
    Jag kan inte fatta att det är 2 veckor - 1dag kvar! Det är ju helt galet, jag har fortfarande inte fattat att jag verkligen ska gifta mig! Lever i en liten fantasibubbla känns det som

Bridesilly:
    Har ni haft inne i tidningen än där det står vilket datum ni gifter er och så?

• bridesilly
    nilia skrev 2008-07-27 11:39:09 följande:
    Vi har mkt småsaker kvar känns det som....jag ska göra servettringar(88st,jippi)..göra klar vår gästbok(inte så mkt kvar som tur är)..köpa lite grejor till dukningen och till kyrkutsmyckningen..hämta mitt nya pass..lära oss vår dans(och dansa in skorna)..köpa presenter till bestman och marskalk..köpa lite annat smått och gottDet är det jag kan komma på nu, sen är det säkert mer som jag inte kommer på just nu;)Jag kan inte fatta att det är 2 veckor - 1dag kvar! Det är ju helt galet, jag har fortfarande inte fattat att jag verkligen ska gifta mig! Lever i en liten fantasibubbla känns det somBridesilly:Har ni haft inne i tidningen än där det står vilket datum ni gifter er och så?
    nej det har vi inte, har ni? det har vi inte ens funderat på om man skulle haft....hm brukar man det?
  • bridesilly
    blivandefrularsed skrev 2008-07-27 10:23:21 följande:
    Jaaa duuuu, fixa det sista på vigsel- och festprogrammen och skriva ut dom. Hämta vin och köpa öl. Hämta ljus som vi beställt till dukningen, beställa blommor. Slinga håret, tona m2bs hår, fixa bordsplacering och utsmyckning till bilen. Lämna in ringarna för uppputsning, ja, mest småsaker som gör att det är mycket i huvudet nu. Ska bli skönt när dagen kommer och jag kan släppa allt! Hur går det för dig????
    Vi har kvar

Lära oss dansen
    kolla av alla bokningar sista veckan
    Göra packlistor till resan
    Bränna all musik till middag och fest
    Skönhetsbehandlingar sista veckan, göra naglar klippningar med mera
    Köpa champagne till oss själva som vi ska fira med på natten sen
  • TyresöBrud

Hej alla,
    Nu är jag hemma igen efter en veckas semester. sartade med att åka på en kompis bröllop den 19e. Fick en hel del tips på saker att tänka på. Tror att det är viktigt att hela tiden vara tydlig med vad som ska hända så att man som gäst slipper stå och fundera på vad man ska göra och vara orolig att göra fel. sen har vi varit i Grebbestad, Karlstad och Öland. Har varit så härligt. Jag har nog varit lite vimsig, har tankarna på bröllopet mest hela tiden. M2b tycker att jag är lite extra känslig och det stämmer nog.
    Har det mesta på banan tror jag. Måste köpa en nödväska att ha under dagen D och packa allt till brunchen dagen efter och sen vår tripp till Paris.
    Kommer ju att bli en massa små plock så klart dagarna innan, måste fixa till Bordsplaseringskartan också så att den är snygg.

Känns skönt att jag ska vara hemme nu tiden som är kvar, har två tre dagar nu då jag är ledig, sen är det saker inbokat varje dag.

Klippa färga håret
    Fixa naglarna
    Vaxa
    Färga och permanenta fransarna
    Öva i kyrkan
    Träffa Slottsfrun och gå igenom det sista
    Öva med fotografen
    Fixa äktenskapsförord hos juristen
    Köra grejer dit de ska dagen innan

Ja, det ser ut som att vi kommer att lyckas fylla dagarna. Har bokat in det så att det är någon liten grej varje dag så att det inte behöver bli för stressiga dagar. Vill ju hinna ha semester och njuta av tiden fram till bröllopet också.

• Fru MAppell

Hej alla, nu närmar det sig minsann. Är det någon som har ett bra program för hur man gör festhäftet, dvs hur man skriver ut alla sidor i rätt ordning?

• TyresöBrud

Nu har jag varit på stan och köpt allt smått som behövs till emergensy kitet
    Huvudvärkstabletter
    Magtabletter
    Allergitabletter
    Resorb
    Dextrosol
    Minttabletter
    Plåster
    Skavsårsplåster
    Våtservetter
    Synål & tråd
    Säkerhetsnålar
    Liten sax
    Hårnålar
    Liten Hårspray
    Läppbalsam

Mer smink ska ju fyllas på med och vatten så klart!
    Är det något annat man borde ha med som jag glömt, har även packat ner ett par extra skor om om det skulle bli så illa att jag drabbas av skavsår. Vill ju kunna stuffa p ådansgolvet utan problem med onda fötter!

• bridesilly

Fru MAppell skrev 2008-07-27 14:09:22 följande:

Hej alla, nu närmar det sig minsann. Är det någon som har ett bra program för hur man gör festhäftet, dvs hur man skriver ut alla sidor i rätt ordning?
    titta på kortdesign, dom har en mall som är jättebra till festprogram med nummrering å så
  • cindell

Hej tjejer,
    Igår blev jag hippad Blev bokstavligt talat tagen på sängen

Det började med en bilfärd med ögonbindel, när vi kom fram fick jag gissa var vi var. Såg ut som ett fabriksområde, men go-kart bilarna stod och väntade
    Sedan blev det bilfärd ner till stranden och picnic. 5-kamp, presentöppning och champagne. På kvällen blev det grillning, spelade spel och sedan gick vi ut och dansade. Hela dagen fick jag gå med en prinsesskrona. Den va sååå söt. Lagom pinsam utstyrsel

Idag är jag riktigt trött och bara väntar på att klockan ska bli läggdags

• Mrs Robin Hood

Bridesilly:
    Vi hade inne vigselannons i fredags. Så att de som vill ska kunna skicka postogram. Kändes stort att se sitt eget namn där!

Svar på tråden 080809 del 4