• Virvel

080809 del 4

Nu är det dags att starta upp del fyra för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.htm...

• Svar på tråden 080809 del 4
  • Bride in England
    feministbrud skrev 2008-07-22 14:03:41 följande:
    Och vad lär vi oss av detta....? Att inte vara sådana otroliga kontrollfreaks Grattis till en fantastisk hippa!Bride in England skrev 2008-07-22 11:48:11 följande:
    Tack Haha precis! Jag larde mig att jag AR ett kontrollfreak, visste inte ens om det haha.
  • utomhus 08

Nu har jag gått och gjort något galet så här 2 veckor innan bröllopet! Var och provade min klänning i lördags och var inte alls nöjd med hur den blev. Eftersom jag valt en klänning med chiffon är den väldigt känslig för att det blir rynkigt och bubbligt i undertyget. Efter lite justeringar blev det bättre men jag nämnde även för skäddaren att jag tänkt sy på ett stassband under bysten för att få någon detalj på klänningen (klänningen är i övrigt väldigt enkel). Då avrådde han från det pga av det känsliga tyget som lätt kunde få repor och sålde in mig på idén att sätta dit ett sidenband med en brosch på istället. Tänkte direkt att bandet skulle vara i ivory men det hela slutade med ett sidenband i stark mörkcerise/vinröd färg, exakt samma ton som jag har i orkidéerna i min bukett! Jag som alltid trott jag skulle ha en helt vit brudklänning.... Någon annan här i tråden som skall ha helt eller delvis annan färg på sin brudklänning?

• BlendaSigne

jag hör egentligen inte riktigt hit men jag ska ha ett svart sidenband på min klänning. Den är superenkel då vårt bröllop är litet... kolla mitt galleri.

jag tycker det är supersnyggt när man har så iaf (annars hade jag ju inte valt det ), ett coolt sätt att fånga upp en färg el ett tema :)

Blir nog super! Har du nån bild förresten?

• utomhus 08

BlendaSigne: Jättefin klänning i ditt galleri! Den påminner lite om min. Har tyvärr ingen bild för klänningen är kvar hos skräddaren. Men det blir ett liknande band fast direkt under bysten eftersom klänningen är skuren så. Det blir nog bra, måste bara smälta mitt impulsiva beslut lite

• BlendaSigne

Så "wild and crazy" av dig ... Coolt. Kommer bli super

• blivandefrularsed

Bride in England skrev 2008-07-22 11:48:11 följande:

Visst ar det sa fruktansvart harligt att kanna att sa manga bryr sig om en?
    Ååå vad härligt!!!! Ja, jag är fortfarande helt fantastiskt glad när jag tänker på hur dom har planerat dagen bara för mig!!
  • nilia

Åhhh idag har vi övat på vår dans, min kusin är danspedagog så hon har hjälpt oss!
    Hon hade satt ihop ett jättefint litet program som vi ska köra, vi ska tom göra lyft Hihi ska blir spännande sen när det är dags att visa upp! Nu är det hårdträning som gäller!

bridesilly skrev 2008-07-22 14:08:35 följande:
    jag frågade om det ingick i priset när vi bokade tiden men så kom vi in på annat å så glömde hon o svara men jag betalade hursomhelst inget alls för provuppsättningen Däremot köpte jag läppstiftet och läppglanset hon kommer använda så att jag har dom sen att fylla på med
    Det låter ju bra Testade du sminkning oxå?
  • bridesilly
    nilia skrev 2008-07-22 22:38:19 följande:
    Åhhh idag har vi övat på vår dans, min kusin är danspedagog så hon har hjälpt oss! Hon hade satt ihop ett jättefint litet program som vi ska köra, vi ska tom göra lyft Hihi ska blir spännande sen när det är dags att visa upp! Nu är det hårdträning som gäller!Det låter ju bra Testade du sminkning oxå?
    Ja sminkningen blev jättefin, enkla ljusa färger. Dom har verkligen kanonsmink där Du får berätta om du blev nöjd med din provuppsättning och sminkning sen

Vad ska ni göra för dans? Vi vill också ha en speciell dans men har inte kommit på alla detaljer än.
  • nilia
    bridesilly skrev 2008-07-22 22:59:35 följande:
    Ja sminkningen blev jättefin, enkla ljusa färger. Dom har verkligen kanonsmink där Du får berätta om du blev nöjd med din provuppsättning och sminkning sen Vad ska ni göra för dans? Vi vill också ha en speciell dans men har inte kommit på alla detaljer än.
    Ja deras smink är verkligen kanon! Du får en rapport sedan när jag har varit där Blir spännande sen den 9:e när vi sitter där!

Vi kommer att köra en winervals, till what a wonderful world. Sen har vi lagt in snurrar, lyft och lite annat, min m2b ska typ gå ner på ett knä och sen snurrar jag in och sätter mig på hans andra knä. Och när de sjunger "i love you" så ska han ge mig en puss Hoppas bara vi tamjar rätt! Lite svårt att förklara vad vi ska göra men det blir nog bra
  • bridesilly
    nilia skrev 2008-07-22 23:14:43 följande:
    Ja deras smink är verkligen kanon! Du får en rapport sedan när jag har varit där Blir spännande sen den 9:e när vi sitter där! Vi kommer att köra en winervals, till what a wonderful world. Sen har vi lagt in snurrar, lyft och lite annat, min m2b ska typ gå ner på ett knä och sen snurrar jag in och sätter mig på hans andra knä. Och när de sjunger "i love you" så ska han ge mig en puss Hoppas bara vi tamjar rätt! Lite svårt att förklara vad vi ska göra men det blir nog bra
    åh det kommer säkert bli jättefint roligt när man överraskar med lite mer än endast vanlig vals
Svar på tråden 080809 del 4