• Skumtomte1

Hur billigt?

Hur billigt kan ett bröllop bli? Alltså vigsel inkl. fest/middag?

• Svar på tråden Hur billigt?
  • Tooticki

Vi betalade, that´s it! För oss är det inget problem, vad det nu än var för så betalar vi med glädje då vi stöttar svenska kyrkans verksamhet.

• 20080802

Men hörrni!! Har ni inte knyckt Skumtomtens tråd lite väl mycke tnu?? Det lär knappast vara några hundralappar i ev. vigselavgift som stjälper hennes budget!!

• Tooticki
    20080802 skrev 2008-05-20 11:46:56 följande:
    Men hörrni!! Har ni inte knyckt Skumtomtens tråd lite väl mycke tnu?? Det lär knappast vara några hundralappar i ev. vigselavgift som stjälper hennes budget!!
    Du har alldeles rätt!

Sorry skumtomte!
  • Sanfor

Jag tror att ett bra tips för att spara pengar är att hålla sig borta från bröllopstorget..eftersom det dyker upp en massa "måsten" som man inte visste eller tänkte på att man "måste" ha, samt att man får sina perspektiv på kostnader helt förstörda..

som exempel, innan jag började hänga här tänkte jag "max 500 för brudbukett, det KAN inte vara så dyrt med blommor" Nu budgeterar jag 1500 kr efter allt man hört om extraarbetet floristen lägger ner, hur de gör så att buketten håller sig fin hela dagen osv osv.

Nej, jag är inte helt seriös, men lite :)

• 20080802

Jag håller faktiskt med Sanfor en hel del. Om man verkligen ska hålla nere budgeten gäller det att stålsätta sig och gå in för just det till hundra procent, för det är lätt att dras med annars.

• Tooticki

Jag håller också med Sanfor.

Innan vi började planera så hade ingen av oss någon koll på bröllop så vi bröjade hänga här, som tur var valde vi aktivt bort de flesta måstena, men då var vi ju medvetna om dem i alla fall. Det är ju faktiskt så att färgtema, bordsplacering och tiara bara är världsliga ting...

Jag budgeterade 1600 för min brudbukett, den kostade 650 kr

• Skumtomte1

Ha, ha! Det är ingen fara! Det är bara kul att få "annat kött" på benen!

• feministbrud

Det är jättesvårt med budget. Vi kommer nog har ett rätt dyrt bröllop eftersom posten för personal blir dyr. Annars ska vi inte ha något lull lull, min mamma syr min klänning och tärnorna får klä sig i sina egna klänningar. Så om ni vill ha det billigt så ska ni se över posten för mat/lokal och personal.

• Sebastiána

Hur är det om bara den ena är med i kyrkan. Är det gratis med kyrkovigsel då också?

Kram/S

• Celeste97

Finns det någon länk till den där artikeln i GP lindahallman?

Mina föräldrar gifte sig nämligen för 6 kronor, den stora budgetposten var parkeringsavgiften vid Stadshuset under en lunchrast! Tur att de inte hade med lillflickan (dvs mig) med, för då hade de fått räkna med min bussbiljett från dagis också...

• gekas

att låta gästerna hjälpa till är ett sätt att få bröllopet billigare: t.ex. vi kommer få bröllopstårta som bröllopspresent samt att min håruppsättning kommer min frisörskan göra som bröllopspresent, sedan får vi tryckta servetter. Har funderingar att även beställa alkohol som bröllopspresent (jag har en del som kommer från Estland och där är spriten lite billigare)
    Jag tycker dock att här från BT kan man få massa tips och idéer som kan hjälpa till att få lite billigare bröllop: man ska hålla sig öppen mot tips och råd dock tänka om budgeten tillåter att fullgöra allt.

Svar på tråden Hur billigt?