• Ceasara

Vinterbröllop 08/09 nr 2

Vår gamla tråd stängdes. Dags för en ny...

• Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2
  • Ceasara
    Zsarah skrev 2008-06-11 23:03:55 följande:
    ceasara: minns inte exakt vecka men tror det började runt vecka 8.
    Det har jag också varit orolig för. Min sambo är i Afghanistan till december och vi har redan skjutit upp planerandet för barn och vill inte vänta. Jag fyller 29 år i jan och vi hoppas på 3 barn så det känns som om vi vill sätta igång. Min M2B kommer hem till okt på en hemresa men då kan vi inte bli gravida då det är fel tid i mån, men vi funderar på att försöka efter han kommer hem. han kommer tillbaks 14 december och då har vi troligen missat den ägglossningen också. Så troligen kanske vi inte ens hinner bli gravida eller så är det så pass tidigt som nån vecka bara. Jag börjar känna mig gammal för att hinna med tre barn då vi inte vill ha dem alltför tätt. Känner också att vi vill börja försöka eftersom det inte är självklart att man kan få barn. Vet inte hur vi gör men kommer troligen att chansa.
  • Ceasara

Ringde catering firman igår, de har inte mailat nytt förslag pga student beställningar. De skulle maila framöver. De verkar jätte bra, vill verkligen ha dem.

• Ceasara

Har börjat söka info till festprogram, vad mycket det finns. Tänkte jobba med det i sommar på regniga dagar. Älskar att pyssla. Fast jag jobbar ju mest hela sommaren. Blä!!!

• ingenjörsbruden
    Ceasara skrev 2008-06-12 07:52:22 följande:
    Har börjat söka info till festprogram, vad mycket det finns. Tänkte jobba med det i sommar på regniga dagar. Älskar att pyssla. Fast jag jobbar ju mest hela sommaren. Blä!!!
    *asg* det har jag också börjat med...samlar allt kul som jag ser....för att sortera o fixa i sommar o höst!!

Igår köpte jag mitt löshår......hoppas att det kommer i morgon!!! Känner mig lite knasig men får man ett bra pris så är det lika bra att var ute i god tid!!!

I slutet av denna månaden ska vi beställa vigselringen!!!
  • Ceasara

Visst är det galet vad tidigt ute man är, men samtidigt skönt att slippa stressa.

Ring ska vi kolla på i september när min M2B har en hemresa. Jag har hört att det kan strula sig ibland om man har en guldsmed som skall tillverka. Jag menar att det kan dra ut på tiden. Vill ha den i trygtt förvar hemma några månader innan vigseln i alla fall...

• Ceasara

Varför blir M2B i annan färg?

• ingenjörsbruden
    Ceasara skrev 2008-06-12 10:35:43 följande:
    Varför blir M2B i annan färg?
    För att han är så viktig?! Ingen aning...men vissa förkortningar verkar vara högprioriterade här....
  • Novemberbröllop08

M2b är ju en förkortning så det blir en länk till andra förkortningar.

• Zsarah

om du lägger pilen över m2b så kommer det fram vad förkortningen betyder. men vissa förkortningar är från familjeliv.se (systersajten)

• Simone B
    Januari2009 skrev 2008-06-11 22:13:35 följande:
    Kul att du hittade hit! Hur går det för dig med bröllopsbestyren?
    Tack! Planerandet går utmärkt i teorin, i praktiken något sämre. Dvs. fantasierna och funderingarna går bra, vi vet ungefär hur vi vill ha det, men bokningar etc. går lite segt... ;)

Den 3 januari ska vi gifta oss. Och det är ju faktiskt inte så länge kvar...! Jag impulsköpte en vintageklänning på Tradera för 250 kr, som kom igår, och den passade nästan! Så skalar jag av några kilon så... Känns hur kul som helst!

Vi väntar också på offert från värdshuset där vi vill vara. Kontakten är alltså tagen, men de tar lång tid på sig tycker jag. Vill ju veta...!
Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2